ΑΘΗΝΑ
09:56
|
20.04.2024
Πότε και πώς επιστρέφουν στα θρανία οι μαθητές στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Το σχέδιο που ανακοίνωσε η υπουργός παιδείας, Νίκη Κεραμέως, για τη σταδιακή επαναλειτουργία των σχολείων έχει προκαλέσει αντιδράσεις, τόσο από την πλευρά των εκπαιδευτικών όσο και ανάμεσα στους γονείς των μαθητών. Κάποιοι θεωρούν την εφαρμογή του ανέφικτη, κάποιοι άλλοι εξετάζουν την ουσία του σχεδίου κι εκτιμούν ότι μέσα σ’ αυτές τις συνθήκες δεν πρόκειται να διδαχθεί νέα ύλη.

Στην Ευρώπη το ίδιο ζήτημα αντιμετωπίζεται κατά περίπτωση. Η Ιταλία και η Ισπανία – δύο χώρες που χτυπήθηκαν πολύ βάναυσα από τον Covid-19- έχουν ήδη μεταθέσει τη λειτουργία των σχολείων για τον Σεπτέμβρη. Σε κάποια κράτη επαναλειτούργησαν πρώτα τα νηπιαγωγεία και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί, σε κάποια άλλα επέστρεψαν πρώτοι στα θρανία τους οι μεγαλύτεροι μαθητές.

Οι πρώτες χώρες που άνοιξαν τα σχολεία τους ήταν η Δανία και η Νορβηγία, ξεκινώντας από τους μικρότερους σε ηλικία μαθητές τους.

Στη Δανία τα σχολεία άρχισαν να ανοίγουν στις 15 Απριλίου έπειτα από ένα μήνα που παρέμειναν κλειστά εξαιτίας της επιδημίας του νέου κορονοϊού. Αρχικά επανελειτούργησαν οι βρεφονηπιακοί και οι παιδικοί σταθμοί και τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, τα οποία είχαν κλείσει στις 12 Μαρτίου.

Τα σχολεία, ωστόσο, άνοιξαν μόνο στις μισές περιοχές της χώρα -στην Κοπεγχάγη μόνο το 35%- καθώς πολλά εκπαιδευτήρια ζήτησαν χρόνο για να προσαρμοστούν στους νέους κανόνες υγιεινής. Όλα τα σχολεία αυτών των βαθμίδων αναμενόταν να έχουν ανοίξει ως αργότερα αυτόν τον μήνα.

Η επανέναρξη των σχολείων είχε ανακοινωθεί στις αρχές του μήνα από την κυβέρνηση “με την προϋπόθεση ότι όλοι θα τηρούν τις αποστάσεις και θα πλένουν τα χέρια τους”. Μεταξύ άλλων, το υγιειονομικό πρωτόκολλο προβλέπει τήρηση απόστασης δύο μέτρων μεταξύ των θρανίων και την οργάνωση δραστηριοτήτων σε μικρές ομάδες.

Την απόφαση αυτή είχαν αμφισβητήσει κάποιοι γονείς που ανησυχούσαν για τους κινδύνους για την υγεία των μαθητών. Αίτηση με τίτλο ‘Το παιδί μου δεν είναι πειραματόζωο εργαστηρίου’ είχε συγκεντρώσει μέχρι την προηγούμενη ημέρα του ανοίγματος περίπου 18.000 υπογραφές. “Τα παιδιά μπορούν να μεταδώσουν την ασθένεια χωρίς να αρρωστήσουν τα ίδια”, εκτιμούσαν οι υπογράφοντες, ενώ διευθυντής σχολείου στην Κοπεγχάγη δήλωνε ότι “πολλοί γονείς θα κρατήσουν τα παιδιά τους στα σπίτια”.

Τα παιδιά του γυμνασίου και του λυκείου (με εξαίρεση τους μαθητές της α΄γυμνασίου και της γ’ λυκείου) συνέχισαν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και αναμένεται να επιστρέψουν στα σχολεία στις 10 Μαΐου.

Η Νορβηγία ακολούθησε λίγες μέρες αργότερα, στις 20 Απριλίου, και πάλι με τους βρεφονηπιακούς σταθμούς και τα νηπιαγωγεία, ενώ αυτήν την εβδομάδα άνοιξαν ξανά τα σχολεία για τους αμέσως μεγαλύτερους μαθητές της, κάνοντας ένα ακόμη βήμα στην πολύ αργή και σταδιακή διαδικασία της επιστροφής σε μια ομαλότητα, παρά τις ανησυχίες ορισμένων γονέων.

Από τη Δευτέρα, λοιπόν, 250.000 παιδιά ηλικίας 6-10 ετών επέστρεψαν στα θρανία, σε τάξεις των 15 μαθητών. Στο σχολείο Levre στο Μπέρουμ, προάστιο του Όσλο, τα παιδιά επέστρεψαν με βροχή. Μπροστά από το κτίριο, οι υπεύθυνοι είχαν ζωγραφίσει λουλούδια στο έδαφος για να δείξουν την απόσταση του ενός μέτρου που πρέπει να τηρούν τα παιδιά, ενώ είχαν κρεμάσει και πολύχρωμες πινακίδες για να επισημάνουν ότι η απειλή είναι ακόμη υπαρκτή. Στην είσοδο του σχολείου, είχαν κρεμάσει πανό με τα οποία οι υπεύθυνοι καλωσόριζαν τους μαθητές. Σε μια παιδική ζωγραφιά υπήρχε ένα ουράνιο τόξο και η φράση “όλα θα πάνε καλά”.

Οι φόβοι, όμως, δεν έχουν διαλυθεί. Στο Facebook, σε σελίδα με τίτλο ‘Το παιδί μου δεν πρέπει να γίνει πειραματόζωο για την Covid-19’ έχουν εγγραφεί ήδη 30.000 χρήστες.

Στη Γαλλία τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά ξανανοίγουν από την 11η Μαΐου σε εθελοντική βάση, ενώ από τη 18η Μαΐου η κυβέρνηση σκοπεύει να προχωρήσει σε σταδιακό άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων σε περιοχές που έχουν πληγεί λιγότερο από την επιδημία.

Οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που θα επιστρέψουν στο σχολείο τον επόμενο μήνα, στο πλαίσιο της σταδιακής χαλάρωσης των μέτρων κατά του νέου κορονοϊού, θα πρέπει να φοράνε μάσκες, υπογράμμισε την Τρίτη ο Εντουάρ Φιλίπ. Μιλώντας στη γαλλική εθνοσυνέλευση, ο Γάλλος πρωθυπουργός διευκρίνισε ότι από τους μαθητές του δημοτικού δεν θα απαιτείται να φοράνε μάσκες, ενώ υπογράμισε ότι τα μαθήματα θα ξαναρχίσουν μονάχα εάν δεν υπάρχουν περισσότεροι από 15 μαθητές στην τάξη οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.

Το Επιστημονικό Συμβούλιο που συμβουλεύει τη γαλλική κυβέρνηση, στις συστάσεις του το βράδυ του Σαββάτου, έκανε λόγο για “σταδιακή και ελεγχόμενη άρση” της καραντίνας. Πρότεινε ακόμη, αντιθέτως με αυτό που επιθυμεί η κυβέρνηση, να παραμείνουν κλειστά τα σχολεία και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί μέχρι τον Σεπτέμβριο και συνέστησε ότι, εφόσον επαναλειτουργήσουν τα λύκεια και τα γυμνάσια, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει όλοι να φορούν μάσκες.

Στη Βρετανία τα σχολεία δεν αναμένεται να ξανανοίξουν πριν από τον Ιούνιο. “Είναι πάρα πολύ νωρίς να πούμε πότε θα μπορούμε να τα ξανανοίξουμε (τα σχολεία) καθώς ο αριθμός των νεκρών παραμένει πάρα πολύ υψηλός στη χώρα”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υγείας Ματ Χάνκοκ.

Στη Γερμανία το άνοιγμα το σχολείων θα γίνει σταδιακά από τις 4 Μαΐου, ξεκινώντας από τους μεγαλύτερους μαθητές, καθώς θα δοθεί προτεραιότητα στους τελειόφοιτους. Εξαίρεση αποτελεί η Βαυαρία, όπου η επιστροφή στα θρανία αναμένεται μια εβδομάδα αργότερα.

Οι υπουργοί Παιδείας των 16 κρατιδίων της χώρας συμφώνησαν την Τρίτη ότι τα σχολεία όλων των βαθμίδων θα ξανανοίξουν σταδιακά ως τις διακοπές του καλοκαιριού, αν και οι μαθητές θα πρέπει να εργάζονται και να διδάσκονται σε μικρότερες ομάδες. Αυτό σημαίνει ότι στα περισσότερα παιδιά θα επιτρέπεται να επιστρέψουν στο σχολείο σε εκ περιτροπής ‘βάρδιες’ και όχι σε καθημερινή βάση. “Δεν θα γίνουν κανονικά μαθήματα πριν από τις διακοπές του καλοκαιριού”, δήλωσε η Στέφανι Χούμπιγκ, επικεφαλής του συμβουλίου υπουργών Παιδείας.

Στο Λουξεμβούργο τα σχολεία αναμένεται επίσης να ανοίξουν στις 4 Μαΐου για τους τελειόφοιτους μαθητές που θα δώσουν εξετάσεις. Για όλους τους άλλους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η επιστροφή θα πραγματοποιηθεί μια εβδομάδα αργότερα και για τους μαθητές του δημοτικού από τις 25 Μαΐου. Η κάθε τάξη θα χωρίζεται σε δύο τμήματα, το καθένα από τα οποία μια εβδομάδα θα παρακολουθεί μαθήματα στο σχολείο και μια εβδομάδα θα μένει σπίτι και θα μελετάει.

Στη Σουηδία, όπου σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες δεν έχουν επιβληθεί μέτρα καραντίνας ούτε απαγορεύσεις, η κυβέρνηση καλεί απλώς τους πολίτες να “αναλάβουν τις ευθύνες τους” και να τηρούν τις συστάσεις της δημόσιας Υπηρεσίας Υγείας. Τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχουν παραμείνει ανοιχτά και στα παιδιά επιτρέπεται να κάνουν υπαίθριες αθλητικές δραστηριότητες.

Στο θέμα της σχολικής εκπαίδευσης, η κυβέρνηση ακολούθησε τις συστάσεις του επιδημιολόγου της Άντερς Τεγκνέλ, ο οποίος ήταν ο άνθρωπος που έπεισε την κυβέρνηση να κρατήσει ανοιχτά τα σχολεία, τα εστιατόρια και τα καταστήματα κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Στην Αυστρία οι μαθητές του δημοτικού και της μέσης εκπαίδευσης θα επιστρέψουν στις τάξεις στις 18 Μαΐου, ενώ όλα τα άλλα σχολεία θα επαναλειτουργήσουν από τις 3 Ιουνίου. Ωστόσο οι μαθητές των τελευταίων τάξεων της μέσης εκπαίδευσης θα επιστρέψουν στις τάξεις στις 4 Μαΐου.

Κι εδώ τα σχολεία θα λειτουργούν με ‘βάρδιες’. Οι μισοί μαθητές θα είναι στο σχολείο από Δευτέρα έως Τετάρτη και οι άλλοι μισοί την Πέμπτη και την Παρασκευή και την εβδομάδα που ακολουθεί θα ισχύει το αντίστροφο.

Έξω από την τάξη θα είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας, θα ισχύουν επιπλέον όροι υγιεινής, ενώ δεν θα γίνονται τα μαθήματα της γυμναστικής και της μουσικής.

Στην Ελβετία, όπου από τη Δευτέρα άρχισε μια σταδιακή χαλάρωση των μέτρων καραντίνας με τους Ελβετούς να σπεύδουν σε κομμωτήρια και οδοντιατρεία έπειτα από την παραμονή τους στο σπίτι για 6 εβδομάδες σεβόμενοι τις συστάσεις της κυβέρνησης, τα σχολεία προβλέπεται να ανοίξουν την 11η Μαΐου.

Σε ένα τρίτο στάδιο, προβλέπεται η λειτουργία των επαγγελματικών λυκείων και των πανεπιστημίων από τις 8 Ιουνίου, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα έχει καταγραφεί άνοδος των κρουσμάτων του νέου κορονοϊού.

Στο Βέλγιο όλα τα σχολεία αναμένεται να επαναλειτουργήσουν από τις 18 Μαΐου, αλλά σε κάθε τάξη θα επιτρέπονται μόνο δέκα μαθητές.

Στην Ολλανδία τα δημοτικά σχολεία και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί έχει ανακοινωθεί ότι θα ανοίξουν από τις 11 Μαΐου, σε μια πρώτη χαλάρωση των μέτρων που ισχύουν από τις 15 Μαρτίου.

Στη Σερβία τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά μέχρι τον Σεπτέμβριο και η βαθμολόγηση των μαθητών θα γίνει με βάση την επίδοσή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Κανονικά, ωστόσο, θα πραγματοποιηθούν τον Ιούνιο οι εισαγωγικές εξετάσεις από τη βασική στη μέση εκπαίδευση.

Στην Κροατία, στο πλαίσιο της τρίτης φάσης χαλάρωσης των μέτρων που ισχύουν στη χώρα και εφόσον οι δύο προηγούμενες αποδειχθούν επιτυχείς, θα επιτραπεί από τις 11 Μαΐου η επαναλειτουργία των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων, όπως και αυτή των εμπορικών κέντρων.

Στην Πολωνία οι βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί θα έχουν τη δυνατότητα να επαναλειτουργήσουν από τις 6 Μαΐου, ενώ τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά ως τις 24 Μαΐου, σύμφωνα με ανακοίνωση που έκανε χθες, Τετάρτη, ο Πολωνός πρωθυπουργός Ματέους Μοραβιέτσκι, στο πλαίσιο του σχεδίου της Βαρσοβίας να χαλαρώσει τους περιορισμούς που είχε θέσει για την ανάσχεση της εξάπλωσης της επιδημίας του νέου κορονοϊού.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Ο ρεαλισμός της εξουσίας και του πολέμου μπροστά σε διεθνές δίκαιο και δικαιοσύνη

Το διεθνές δίκαιο και οι διεθνείς θεσμοί όπως το Διεθνές Δικαστήριο που εξετάζει προσφυγή κατά του Ισραήλ, απέδειξαν πως βρίσκονται σε θέση αδυναμίας και ανικανότητας.

«Φτηνά, θυμωμένα, αποτελεσματικά»: Πώς τα επίγεια μη επανδρωμένα σκάφη ενσωματώθηκαν στη ζώνη του πολέμου

Ο ρωσικός στρατός δοκίμασε με επιτυχία τηλεκατευθυνόμενες πλατφόρμες μάχης στην ζώνη του πολέμου. Σε ποιες καταστάσεις μπορούν να είναι χρήσιμα τέτοια ρομπότ;
Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα