ΑΘΗΝΑ
17:49
|
26.04.2024

Η επίδραση της πανδημίας του κορονοϊού στις αεροπορικές συγκοινωνίες είναι πιθανό να αποδειχτεί ισχυρότερη και από αυτή των τρομοκρατικών επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου. Η επιβατική […]

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Η επίδραση της πανδημίας του κορονοϊού στις αεροπορικές συγκοινωνίες είναι πιθανό να αποδειχτεί ισχυρότερη και από αυτή των τρομοκρατικών επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου.

Η επιβατική κίνηση έχει μειωθεί κατά 94% και μέχρι να βρεθεί εμβόλιο για τον κορονοϊό δεν είναι ορατή η στιγμή που η δραστηριότητα των αεροπορικών εταιρειών θα επανέλθει στα προ πανδημίας επίπεδα.

Αρκετές εταιρείες, ιδιαίτερα οι μικρές, είναι αντιμέτωπες με την χρεοκοπία ή, αν είναι τυχερές, την εξαγορά έναντι πινακίου φακής. Οι εκπτώσεις και προσφορές ίσως κάνουν κάνουν κάποιους υποψήφιους επιβάτες να ξεπεράσουν τον φόβο, αλλά αν δεν επιτευχθεί ικανοποιητικό ποσοστό πληρότητας η αύξηση των εισιτηρίων είναι μονόδρομος.

Στις ΗΠΑ το κυνήγι για κρατική ενίσχυση απέδωσε, αλλά τα χρήματα αυτά δεν πρόκειται να κρατήσουν τις εταιρείες ζωντανές πέρα από τον Σεπτέμβριο. Η Southwest Airlines, με συνεχή κερδοφορία επί 47 έτη, υπολογίζει πως τον Ιούνιο θα καταγράφει ημερήσια ζημία 30 με 35 εκ. δολάρια. Ενώ μία από τις πλέον χρεωμένες εταιρείες, η American Airlines, έχει βάλει στόχο να περιορίσει την ημερήσια ζημία σε “μόνο” 50 εκ. δολάρια.

Στην Κίνα ο αριθμός των πτήσεων εσωτερικού άρχισε να ανακάμπτει στα μέσα Φεβρουαρίου, αλλά στις αρχές του Μαρτίου η αυξητική τάση είχε σταματήσει και η κίνηση σταθεροποιήθηκε στο 40% των επιπέδων πριν τον κορονοϊό.

Η άρση των μέτρων περιορισμού θα μπορούσε να βοηθήσει στην βελτίωση του ψυχολογικού κλίματος των δυνητικών επιβατών, όμως έρευνες δείχνουν πως ακόμα και τότε το 60% θα απέφευγε να ταξιδέψει με αεροπλάνο.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα