ΑΘΗΝΑ
00:14
|
27.04.2024
Οι ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΟΙΕΛΕ λένε ΟΧΙ στον "Μεγάλο Αδελφό" μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας και στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Oι τρεις μεγαλύτερες, πανελλαδικές εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, και ΟΙΕΛΕ εκφράζοντας την αντίθεσή τους στην κατάθεση του νομοσχεδίου για την εκπαίδευση αλλά και τη νέα ρύθμιση της Νίκης Κεραμέως που επιτρέπει την απευθείας αναμετάδοση των μαθημάτων μέσω κάμερας ή κινητού, πραγματοποιούν πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο από τις 13.00 (13/5/2020), στα Προπύλαια.

Η νέα “οργουελικής” έμπνευσης τροπολογία μετάδοσης των μαθημάτων για όσα παιδιά δεν θα μπορούν να παρακολουθήσουν διά ζώσης τα μαθήματα, έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων στον εκπαιδευτικό κόσμο και στα κόμματα της αντιπολείτευσης που κατηγορούν την κ. Κεραμέως ότι μετατρέπει την εκπαιδευτική διαδικασία σε ριάλιτι τύπου “Big Brother”.

Οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν ισχυρές επιφυλάξεις για την προστασία προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών, ενώ τονίζουν τον αντιεκπαιδευτικό και αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα της συγκεκριμένης ρύθμισης. 

Ακόμα και η ΔΑΚΕ ζητάει να μην εφαρμοστεί η ρύθμιση που θέτει σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, “η λανθασμένη επιλογή της επανέναρξης των σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οδήγησε την πολιτική ηγεσία σε ένα ακόμα λάθος, την ‘τηλεμετάδοση’ της μαθησιακής διαδικασίας” και προσθέτει πως εγείρονται σοβαρότατα ερωτήματα για τη συνταγματικότητα της ρύθμισης.

Στο ίδιο μήκος κύματος η ΔΑΚΕ των δασκάλων διαμηνύει πως δεν θα επιτρέψει να μετατραπεί η σχολική τάξη σε “τηλεοπτικό στούντιο” και αντιπρότεινε τη δημιουργία εξειδικευμένων μαθημάτων σε ψηφιακή πλατφόρμα.

Οι ομοσπονδίες εκφράζουν την αντίθεσή τους στην κατάθεση του νομοσχεδίου για την εκπαίδευση εν μέσω επιδημίας, κατηγορούν την κ. Κεραμέως για έλλειψη διάθεσης διαλόγου από το υπουργείο και σημειώνουν πως οι διατάξεις του νομοσχεδίου για αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα αναμένεται να επιφέρει απολύσεις εκπαιδευτικών και συνολικά υποβάθμιση της Παιδείας.

Παράλληλα ασκείται έντονη κριτική για την θέσπιση ηλικιακού ορίου στις τάξεις των ΕΠΑΛ, η οποία θα οδηγήσει σε εξώθηση των μαθητών από τη δημόσια εκπαίδευση στα ιδιωτικά ΙΕΚ.

Ακολουθούν οι ανακοινώσεις-διεκδικήσεις των ομοσπονδιών:

ΟΛΜΕ

  Η κυβέρνηση, αγνοώντας τις πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου άλλα και  τα αιτήματα και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών

  • κατέθεσε με εντελώς αντιδημοκρατικό τρόπο, χωρίς διάλογο και εν μέσω πανδημίας, αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία
  • αποφάσισε το άνοιγμα των σχολείων χωρίς να έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας και της ζωής μαθητών και εκπαιδευτικών
  • ψήφισε αιφνιδιαστικά εκπρόθεσμη τροπολογία για την ζωντανή μετάδοση του μαθήματος, παραβιάζοντας τα προσωπικά δεδομένα ανηλίκων μαθητών και εκπαιδευτικών καθώς και τις αρχές που διέπουν την ίδια την παιδαγωγική διαδικασία.

 Διεκδικούμε:

  • Να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία.
  • Να μην εφαρμοστεί η τροπολογία Κεραμέως για την ζωντανή μετάδοση του μαθήματος.
  • Να ληφθούν άμεσα ουσιαστικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας σε όλα τα σχολεία.
  • Να αυξηθεί η χρηματοδότηση των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό.

ΔΟΕ: Λέμε ΟΧΙ στον Μεγάλο Αδελφό μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας

Λέμε ΟΧΙ στο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Υπερασπιζόμαστε τη Δημοκρατία, το δημόσιο σχολείο, τους εκπαιδευτικούς  και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας

Για ακόμη μια φορά Κυβέρνηση και Υπ. Παιδείας έδειξαν ξεκάθαρα τον απαράδεκτο και αντιδημοκρατικό τρόπο με τον οποίο έχουν αποφασίσει να ασκούν την αντιεκπαιδευτική πολιτική τους στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης, στρέφοντας εναντίον της όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς αλλά τους γονείς των μαθητών μας και συνολικά την κοινωνία.

Το βράδυ της Παρασκευής 8-5-202ο ψηφίστηκε από τους κυβερνητικούς βουλευτές της Ν.Δ.,  τροπολογία που σχετίζεται με την ανεπανόρθωτη αλλοίωση των χαρακτηριστικών της παιδαγωγικής διαδικασίας στη σχολική τάξη. Με αυτήν, μετατρέπει τη διδασκαλία σε τηλεοπτική παράσταση βάζοντας στις τάξεις μας τον Μεγάλο Αδελφό και επιχειρώντας να αλλοιώσει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία.

Τόσο το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, όσο και η τροπολογία αποτελούν, εκ μέρους της Κυβέρνησης, προσπάθεια εκμετάλλευσης της κρίσης της πανδημίας με επιδίωξη να συνεχιστούν οι αντιεκπαιδευτικές πολιτικές σε βάρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών κατακτήσεων των εκπαιδευτικών.

Απέναντι σε αυτά τα σχέδια έχουμε κοινωνικό χρέος, μαζί με όλη την κοινωνία στο πλευρό μας να αντιδράσουμε και να παλέψουμε ώστε να αποσυρθούν όλες οι προσπάθειες χειροτέρευσης των όρων της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της παραπέρα απαξίωσης του Δημόσιου Σχολείου.

Σύσσωμη η  εκπαιδευτική κοινότητα καταδικάζει και αντιστρατεύεται το άκρως νεοφιλελεύθερο και αντιεκπαιδευτικό περιεχόμενο των νομοθετικών πρωτοβουλιών της κυβέρνησης.

Δε θα επιτρέψουμε τη μετατροπή της παιδαγωγικής διαδικασίας σε μια μονοδιάστατη μετάδοση πληροφοριών.

Δε θα επιτρέψουμε την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, τις συγχωνεύσεις, καταργήσεις, κατηγοριοποιήσεις σχολικών μονάδων, τις μαζικές μετακινήσεις μαθητών σε άλλες σχολικές μονάδες, τους επιχειρηματίες στα σχολεία, την αντιδραστική αξιολόγηση.

Θα αντισταθούμε και θα αντιδράσουμε στην προσαρμογή του αναλυτικού και ωρολόγιου προγράμματος σε δείκτες και κατευθύνσεις που καμία σχέση δεν έχουν με την ολόπλευρη μόρφωση και τις κοινωνικές ανάγκες.

Δε θα επιτρέψουμε την, ενάντια σε κάθε επιστημονικό δεδομένο, σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου.

Δε θα ανεχτούμε και θα ακυρώσουμε στην πράξη την προσπάθεια δημιουργίας Οργουελικού περιβάλλοντος στα σχολεία μας και μετατροπής της σχολικής τάξης σε τηλεοπτικό στούντιο.

Απαιτούμε να μην κατατεθεί το απαράδεκτο, αντιεκπαιδευτικό και επιθετικό προς τη δημόσια εκαπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, πολυνομοσχέδιο.

Να μην τολμήσει η ηγεσία του υπουργείου παιδείας να θέσει σε εφαρμογή τη (ν)τροπολογία που μετατρέπει τη διδασκαλία σε τηλεοπτική παράσταση και βάζει στις τάξεις μας τον Μεγάλο Αδελφό.

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων και τους εκπαιδευτικούς να μην εφαρμόσουν το μέτρο της μετάδοσης των μαθημάτων. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη.

ΟΙΕΛΕ: Δίνουμε Ηχηρό Μήνυμα

Η ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ

Το αίτημα της συντριπτικής πλειονότητας των Ελλήνων εκπαιδευτικών δεν είναι συντεχνιακό. Είναι αίτημα που άπτεται θεμελιωδών ατομικών δικαιωμάτων, που σχετίζεται με τη λειτουργία της δημοκρατίας. 

Η τοποθέτηση συσκευών παρακολούθησης στις σχολικές τάξεις απαντάται σε ολοκληρωτικά καθεστώτα και σε ορισμένα «ανεξάρτητα» ή «ελεύθερα» σχολεία της ελίτ σε υπανάπτυκτες χώρες της Αφρικής και της Ασίας και στις ΗΠΑ που διαφημίζουν τη δυνατότητα των εκπαιδευτηρίων τους να παρέχεται στους γονείς η δυνατότητα ζωντανής παρακολούθησης και «αξιολόγησης» της σχολικής διαδικασίας.

Είναι τμήμα της μετατροπής των ελεύθερων κοινωνιών σε στρατόπεδα παρακολούθησης και της επικράτησης της λογικής του reality show με κίνδυνο να ισοπεδωθούν συνταγματικές ελευθερίες, εργασιακά δικαιώματα, αλλά, κυρίως, η ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Επί δύο μήνες οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί εργαστήκαμε άοκνα και με υπερηφάνεια, παρέχοντας εξ αποστάσεως υπηρεσίες για να κρατηθούν όρθια τα σχολεία, για να μην μείνει κανένα παιδί χωρίς ακαδημαϊκή, συναισθηματική και ψυχολογική κάλυψη και υποστήριξη. 

Η πρόθεση, όμως, της κυβέρνησης, αφενός να ανοίξει τα σχολεία χωρίς να υπάρχει απόλυτη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και αφετέρου να επιβάλει την απευθείας μετάδοση του μαθήματος με τεράστιους κινδύνους για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, την ιδιωτικότητα της μαθησιακής διαδικασίας και τα δικαιώματα των μαθητών (ιδίως όσων αντιμετωπίζουν θέματα μαθησιακών και αναπτυξιακών προκλήσεων), απλώς με την αόριστη επίκληση της διαβούλευσης με την (άφαντη έως τώρα) Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, χαράζει επικίνδυνους δρόμους για το μέλλον. 

Η εμπειρία μας στην ιδιωτική εκπαίδευση έχει αποδείξει ότι δεν είναι μικρός ο αριθμός των ιδιοκτητών που είτε επιχείρησαν είτε επιδιώκουν εδώ και καιρό την ηλεκτρονική παρακολούθηση του προσωπικού για λόγους φρονηματισμού και εκφοβισμού.

Ένα είναι το μόνο σίγουρο. Ό, τι κι αν λέει η τροπολογία, αν οι κάμερες μπουν στα ιδιωτικά σχολεία, θα ξαναβγούν με σκληρό αγώνα και θα επιδιωχθεί να χρησιμοποιηθούν για σκοπούς που ελάχιστη σχέση έχουν με την Παιδεία και το δημόσιο συμφέρον.

Για τους λόγους αυτούς, σύσσωμος ο κλάδος των ιδιωτικών εκπαιδευτικών λέει δυνατά ΟΧΙ:

  • ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
  • ΣΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΕ ΟΡΓΟΥΕΛΙΑΝΗ ΔΥΣΤΟΠΙΑ
  • ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΔΙΑΣΥΡΜΟ
  • ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΗ ΘΕΜΕΛΙΩΔΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΩΝ
  • ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΟΝΕΙΡΕΥΟΝΤΑΙ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΩΣ ΕΝΑ ΑΤΕΛΕΙΩΤΟ REALITY SHOW

Η δήλωση της υπουργού

Σχετικά με το ζήτημα της ρύθμισης για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση που νομοθετήθηκε πρόσφατα, και με αφορμή τη σημερινή ανακοίνωση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως έκανε την ακόλουθη δήλωση:

“Όταν η Πολιτεία προβλέπει τη δυνατότητα για ορισμένους μαθητές να μείνουν εκτός σχολείου για προληπτικούς λόγους προστασίας της ατομικής και δημόσιας υγείας, είναι και αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας να μεριμνήσει για την πρόσβαση των μαθητών αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία εξ αποστάσεως.

Παρά την εκστρατεία παραπληροφόρησης και τη δίκη προθέσεων, με τη σημερινή της ανακοίνωση η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα αποσαφήνισε ότι είναι καταρχήν νόμιμος ο σκοπός της ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές με φυσική παρουσία και σε άλλους μαθητές με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπως προβλέπεται στην πρόσφατη ρύθμιση, ότι το Υπουργείο Παιδείας είχε συμβουλευθεί την Αρχή πριν τη διαμόρφωση της ρύθμισης και ενσωμάτωσε συγκεκριμένες προτάσεις της.

Με Υπουργική Απόφαση θα οριστούν, μεταξύ άλλων, οι λεπτομέρειες της εφαρμογής της διάταξης, καθώς και μέτρα για τη διασφάλιση της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων, λαμβανομένων υπόψη των δικαιωμάτων πρωτίστως μαθητών και εκπαιδευτικών καθώς και τυχόν άλλων ενδιαφερομένων.”

Πάντως, ο Πρόεδρος και το επιστημονικό συμβούλιο της Αρχής δεν φαίνεται να συμμερίζονται την αισιοδοξία της υπουργού καθώς διεμήνυσαν στο υπουργείο Παιδείας ότι θα πρέπει να υπάρξει οπωσδήποτε μελέτη αντικτύπου προτού εκδοθεί ή εφαρμοστεί η σχετική υπουργική απόφαση.

Η “συναίνεση” της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων την οποία επικαλείται η υπουργός δεν είναι τίποτε άλλο παρά οι τεχνικές οδηγίες που δόθηκαν στο υπουργείο Παιδείας για τη σύνταξη της διάταξης και σε καμία περίπτωση δεν συνιστά συναίνεση, εφόσον ούτε μελέτη αντικτύπου έχει υπάρξει, ούτε έχει εκδοθεί η υπουργική απόφαση που καθορίζει τους ακριβείς όρους και προϋποθέσεις για την απευθείας μετάδοση των μαθημάτων.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα