ΑΘΗΝΑ
15:51
|
13.05.2024
Τρεις αγωγοί σταμάτησαν το τελευταίο 24ωρο μετά από χρόνια αντιπολίτευσης με επικεφαλής ομάδες περιβαλλοντικής δικαιοσύνης Ιθαγενών και Μαύρων.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Στις 6 Ιουλίου, ένας ομοσπονδιακός δικαστής διέταξε να κλείσει ο αγωγός πρόσβασης της Ντακότα (DAPL) και να αδειάσει έως τις 5 Αυγούστου έως ότου να μπορέσει να πραγματοποιηθεί μια εκτενέστερη περιβαλλοντική ανασκόπηση από το Σώμα των Μηχανικών του Στρατού των ΗΠΑ. Η διαταγή αυτή σηματοδοτεί μια μεγάλη νίκη για τους Σου του Στάντινγκ Ροκ και τους συμμάχους τους, που οργανώνονται εδώ και χρόνια για να αντιταχθούν στην κατασκευή του αγωγού.

Ο υπόγειος αγωγός μήκους 1.172 μιλίων μεταφέρει πετρέλαιο από τη βορειοδυτική Βόρεια Ντακότα έως τη Νότια Ντακότα και την Αϊόβα σε έναν τερματικό σταθμό πετρελαίου στο Ιλινόις. Στη Νότια Ντακότα, διασχίζει τον ποταμό Μισσούρι, τον ποταμό Μισισιπή και μέρος της λίμνης Οάχι. Οι Σου του Στάντινγκ Ροκ ανησυχούν ότι ο αγωγός θα μολύνει αυτές τις πηγές νερού.

«Σήμερα είναι μια ιστορική μέρα για τη φυλή των Σου του Στάντινγκ Ροκ και για τους πολλούς ανθρώπους που μας έχουν υποστηρίξει στον αγώνα κατά του αγωγού», δήλωσε ο Μάικ Φέιθ, πρόεδρος της φυλής των Σου του Στάντινγκ Ροκ .

Από το 2016, η φυλή αγωνίζεται για έναν πολύκροτο αγώνα ενάντια στο DAPL. «Χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια, αλλά σήμερα αποδόθηκε δικαιοσύνη στο Στάντινγκ Ροκ», δήλωσε ο Γιαν Χάσελμαν, δικηγόρος της Earthjustice που εκπροσωπεί τη Φυλή. «Υφιστάμεθα μια ραγδαία οικονομική και πολιτιστική μετατόπιση σε εθνικό επίπεδο, όπου τα οικονομικά των κοινοτήτων που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή προωθούνται στο προσκήνιο της εθνικής συνείδησης», δήλωσε ο Χάσελμαν στο The Progressive.

Στις 25 Μαρτίου, ο δικαστής Τζέιμς Ι. Μπόσμεργκ του Επαρχιακού Δικαστηρίου της Περιφέρειας της Κολούμπια αποφάσισε ότι το Σώμα Μηχανικών του Στρατού των ΗΠΑ «είχε παραβιάσει τον νόμο Εθνικής Περιβαλλοντικής Πολιτικής όταν χορήγησε χαλάρωση [. . . ] για την κατασκευή και λειτουργία τμήματος αυτού του αγωγού αργού πετρελαίου που τρέχει κάτω από τη λίμνη [Οάχι]. ” Το δικαστήριο διέταξε το Σώμα να προετοιμάσει μια Δήλωση Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Απαντώντας στην απόφαση, η Energy Transfer, η εταιρεία που δημιούργησε και λειτουργεί σήμερα το DAPL, δήλωσε: «Σκοπεύουμε να υποβάλουμε αμέσως πρόταση για αναστολή αυτής της απόφασης και, εάν δεν γίνει δεκτή, να επιδιώξουμε την αναστολή και να επισπεύσουμε την έφεση στο Εφετείο. ” Η Energy Transfer κατέθεσε αυτήν την πρόταση τη Δευτέρα και, σύμφωνα με τον Χάσελμαν, απορρίφθηκε από τον δικαστή το πρωί της Τρίτης. Το δικαστήριο θα αποφασίσει τώρα εάν θα εκδώσει αναστολή, ενώ η Energy Transfer ζητά ένσταση. Τη Δευτέρα, οι μετοχές της Energy Transfer έπεσαν κατά 14%.

Η Δήλωση Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων μπορεί να πάρει έως και δεκατρείς μήνες για να προετοιμαστεί, σύμφωνα με την απόφαση του δικαστή, ένα χρονικό πλαίσιο στο οποίο θα μπορούσε να υπάρξει μια νέα διοίκηση και νέες πολιτικές.

Ο κλιματικός επιστήμονας, Μάικλ Ι. Μαν, δήλωσε στο The Progressive, «Αυτές είναι σημαντικές επιτυχίες στην πλευρά του “εφοδιασμού” στη μάχη για το κλίμα και αποδεικνύουν ότι ο ακτιβισμός και η συνεχής πίεση και ευαισθητοποίηση κάνουν τη διαφορά. Όμως χρειαζόμαστε και κάποιες επιτυχίες από την πλευρά της “ζήτησης”. Αυτό σημαίνει νομοθεσία με κίνητρα για ανανεώσιμες πηγές και κόστος για τον άνθρακα. Οι Δημοκρατικοί έχουν υποβάλει τώρα ένα τέτοιο νομοσχέδιο, αλλά ο μόνος τρόπος για να γίνει νόμος είναι εάν οι Δημοκρατικοί κερδίσουν ξανά την Προεδρία και τη Γερουσία (και διατηρήσουν το Σώμα) στις εκλογές του 2020. Οι εκλογές έχουν συνέπειες! “

Η εντολή έρχεται μετά την ανακοίνωση στις 5 Ιουλίου από την Dominion Energy και την Duke Energy ότι έχουν ακυρώσει τον αγωγό Atlantic Coast μήκους 600 μιλίων που θα εκτεινόταν από τη Βιρτζίνια ως στη Βόρεια Καρολίνα και θα μετέφερε φυσικό αέριο. Αυτός ο αγωγός, όπως και ο DAPL, αντιμετώπισε χρόνια νομικών καθυστερήσεων, οι οποίες αύξησαν το κόστος τους. Ο Μπιλ Μακίμπεν του 350.org χαρακτήρισε τις αποφάσεις «δύο τεράστιες νίκες σε δύο ημέρες».

Οι φυλές, συμπεριλαμβανομένων των φυλών Λάμπι, Κοχάρι, Χάλιγουα-Σαπόνι και Μέχεριν, είχαν οργανωθεί εδώ και χρόνια για να κλείσουν τον παράκτιο αγωγό του Ατλαντικού. Μεγάλοι πληθυσμοί αμερικανών ιθαγενών ζουν κατά μήκος της προτεινόμενης διαδρομής του αγωγού του Ατλαντικού. Ο Ράιαν Εμάνιουελ, μέλος της φυλής Λάμπι και Αναπληρωτής Καθηγητής στο Κέντρο Γεωχωρικής Ανάλυσης και Τμήμα Δασοκομίας και Περιβαλλοντικών Πόρων, στο Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας, δήλωσε στο The Progressive: “Οι ιθαγενείς συμμετείχαν σε μεγάλο βαθμό στην οργάνωση και την οικοδόμηση συνεργασιών από την βάση με άλλες κοινότητες και οργανισμούς. Άνθρωποι από πολλές διαφορετικές φυλές συμμετείχαν σε αυτές τις προσπάθειες, ειδικά φυλές στη Βόρεια Καρολίνα και τη Βιρτζίνια, των οποίων τα παραδοσιακά εδάφη βρισκόταν στη διαδρομή αυτή”.

Στη Βιρτζίνια, η κατά κύριο λόγο Μαύρη κοινότητα του Γιούνιον Χιλ, η οποία κατοικήθηκε από πρώην σκλάβους μετά τον Εμφύλιο Πόλεμο, ηγήθηκε της αντιπολίτευσης στον αγωγό. Το Νότιο Περιβαλλοντικό Νομικό Κέντρο, που εκπροσωπεί μια συμμαχία οργανώσεων που αντιτίθενται στον αγωγό, το χαρακτήρισε «νίκη για όλες τις κοινότητες και τις φυσικές περιοχές στο δρόμο του αγωγού – αμέτρητα αγροκτήματα, τραχιά εθνικά δάση, χιλιάδες ποτάμια και ρυάκια, και ιστορικές κοινότητες αφροαμερικάνων και ιθαγενών”.

Επίσης στις 6 Ιουλίου, το Ανώτατο Δικαστήριο έδωσε ένα καίρο πλήγμα στην Keystone XL απορρίπτοντας την προσπάθεια αναβίωσης μιας βασικής άδειας. Το δικαστήριο συμφώνησε να επιτρέψει στο Σώμα των Μηχανικών του Στρατού των ΗΠΑ να αποκαταστήσει τη χρήση της εκσυγχρονισμένης άδειας για αγωγούς πετρελαίου και φυσικού αερίου σε ολόκληρη τη χώρα, με εξαίρεση τον αγωγό Keystone XL.

Οι φυλή των Σου του ποταμού Σεγιέν αντιτάχθηκε στον αγωγό Keystone από το 2008, τότε που προτάθηκε για πρώτη φορά.

Συλλογικά, αυτές οι τρεις δικαστικές αποφάσεις μέσα στην διάρκεια ενός 24ώρου αποτελούν μεγάλη νίκη για τις φυλές και τις περιβαλλοντικές ομάδες. Οι αποφάσεις επισημαίνουν επίσης το οικονομικό και περιβαλλοντικό κόστος που σχετίζεται με τους αγωγούς, που μεγαλώνει από τις διαμαρτυρίες, καθιστώντας τους αγωγούς όλο και λιγότερο βιώσιμους.

Πηγή: The Progressive

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα