ΑΘΗΝΑ
16:15
|
13.10.2024
Συνεχίζεται η διαβούλευση για τον «Μεγάλο Περίπατο» αλλά και οι νέες παρεμβάσεις.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Συνεχίζει να «επιμηκύνεται» ο «Μεγάλος Περίπατος». Το βράδυ της Κυριακής 12 του μηνός θα ξεκινήσουν οι ήπιες παρεμβάσεις στο κάτω τμήμα της οδού Ερμού (από Αιόλου έως Αγίων Ασωμάτων) με δημιουργία επιπλέον χώρων για τους πεζούς, που όμως δεν θα επηρεάσουν την κίνηση των οχημάτων, καθώς η οδός Ερμού παραμένει ανοιχτή στην κυκλοφορία. Επίσης, νέα συνεδρίαση – την 4η κατά σειρά- πραγματοποίησε η Διαπαραταξιακή Επιτροπή Διαβούλευσης του δήμου, με την συμμετοχή των επιστημόνων που πλαισιώνουν την υλοποίηση του «Μεγάλου Περιπάτου».

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του δήμου, συζητήθηκε η εισήγηση της Δημοτικής Αρχής, όπως αυτή θα παρουσιαστεί στο Δημοτικό Συμβούλιο, την προσεχή Δευτέρα 13 του μηνός, σχετικά με τις «παρεμβάσεις που φέρνουν ισορροπία στις μετακινήσεις και τη λειτουργία της τοπικής αγοράς στο Εμπορικό Τρίγωνο της Αθήνας και την Πλάκα και οι οποίες θα τεθούν σε εφαρμογή από την Κυριακή 26 Ιουλίου». Επίσης, ο συγκοινωνιολόγος – καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Γιώργος Γιαννής, παρουσίασε τα δεδομένα που ανέκυψαν από τις πρώτες εβδομάδες της προσωρινής εφαρμογής του «Μεγάλου Περιπάτου».

Στο πλαίσιο της διαβούλευσης, στην συνεδρίαση, συμμετείχαν και διατύπωσαν τις απόψεις τους και οι εκπρόσωποι του Συλλόγου Ελλήνων Πολεοδόμων και Χωροτακτών. Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του δήμου, στην εισήγηση της Δημοτικής Αρχής, προβλέπεται στο Εμπορικό Τρίγωνο, που περικλείεται από: Αθηνάς – Πλατεία Ομονοίας – Σταδίου – Πλατεία Συντάγματος – Μητροπόλεως, η κυκλοφορία όλων των οχημάτων επιτρέπεται στις οδούς: Αθηνάς, Ερμού, Πεσμαζόγλου – Σοφοκλέους, Ευριπίδου – Αγ. Θεοδώρων – Δραγατσανίου, Παπαρρηγοπούλου (έως Π.Π. Γερμανού), Π. Π. Γερμανού, Αριστείδου, Χρήστου Λαδά ,Πλατεία Καρύτση (μεταξύ Χρ. Λαδά και Παρνασσού) – Παρνασσού, Καρ. Σερβίας (από πλ. Συντάγματος έως Βουλής), Βουλής (από Καρ. Σερβίας έως Κολοκοτρώνη), Κολοκοτρώνη (από Βουλής έως Σταδίου). Στην περιοχή της Πλάκας, που περικλείεται από τις οδούς Μητροπόλεως – Ερμού – Αγίων Ασωμάτων – Αποστόλου Παύλου – Διονυσίου Αρεοπαγίτου – Λεωφόρο Βασιλίσσης Αμαλίας – Φιλελλήνων, η κυκλοφορία όλων των οχημάτων επιτρέπεται στις οδούς: Ξενοφώντος, Νίκης (μεταξύ Φιλελλήνων και Απόλλωνος), Απόλλωνος (από Νίκης έως Σκούφου), Σκούφου, Ναυάρχου Νικοδήμου (από Σκούφου έως Φιλελλήνων).

Επίσης επέρχονται τροποποιήσεις στην κυκλοφορία, στις οδούς Κολοκοτρώνη, Καρ. Σερβίας και Μητροπόλεως όπου δίνεται προτεραιότητα στους πεζούς και τους ποδηλάτες. Στους δρόμους αυτούς, δυνατότητα πρόσβασης θα έχουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα οχήματα των μονίμων κατοίκων, τα οχήματα των ατόμων με αναπηρία, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, τα οχήματα με κατεύθυνση από και προς τους χώρους στάθμευσης, τα ταξί (μόνο για επιβίβαση και αποβίβαση), τα οχήματα εξυπηρέτησης ξενοδοχείων, τα οχήματα τροφοδοσίας των καταστημάτων ή ταχυμεταφορών και διανομών των καταστημάτων εστίασης, τα οχήματα έκτακτης ανάγκης και των οργανισμών κοινής ωφέλειας.

Στην ίδια κατηγορία, περιλαμβάνονται και τα οχήματα που εξυπηρετούν σχολεία και μονάδες εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Στην ανακοίνωση του, ο δήμος επισημαίνει ότι για τη ρύθμιση και την προτεραιότητα της πρόσβασης των οχημάτων αυτών των κατηγοριών, έχει προβλεφθεί και η διαδικασία έκδοσης δικαιολογητικών, για την μετακίνησή τους στα σημεία παρέμβασης αλλά και η χρήση διαδικτυακής εφαρμογής, που θα τεθεί σε λειτουργία και θα γνωστοποιηθεί τις επόμενες ημέρες.

Κατατέθηκε στο ΣτΕ αίτηση ακύρωσης κατά του «Μεγάλου Περιπάτου»

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγε Αθηναίος πολίτης και ζητάει  να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή και Ελληνική νομοθεσία η κοινή υπουργική απόφαση για «την επιβολή προσωρινών κυκλοφοριακών μέτρων και ρυθμίσεων στην περιοχή του κέντρου της Αθήνας προς αντιμετώπιση του κινδύνου διασποράς του κορονοϊού COVID-19» («Μεγάλος  Περίπατος»). Η υπουργική απόφαση ισχύει για τρεις μήνες και προβλέπεται δυνατότητα παράτασης για άλλους τρεις μήνες. 

Η εν λόγω υπουργική απόφαση αναφέρει ότι «για επιτακτικούς λόγους αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας που συνίστανται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κορονοϊού COVID-19, επιβάλλεται ως μέτρο πρόληψης και για το απολύτως αναγκαίο χρονικό διάστημα, ο προσωρινός περιορισμός της κυκλοφορίας οχημάτων στην περιοχή του κέντρου της Αθήνας». 

Ειδικότερα, ο Θεόδωρος Γαζούλης, δικηγόρος του Αθηναίου πολίτη που προσέφυγε στο ΣτΕ, υποστηρίζει, μεταξύ των άλλων, στην αίτηση ακύρωσης, ότι για την έκδοση της επίμαχης κοινής υπουργικής απόφασης δεν υπάρχει νομοθετική εξουσιοδότηση, αλλά και η σχετική μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου δεν έχει ολοκληρωθεί και ότι είναι αντίθετη στο άρθρο 4 του Συντάγματος περί ισότητας, καθώς από τα απαγορευτικά μέτρα εξαιρούνται μέλη της Κυβέρνησης, βουλευτές.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα