Μετά την κριτική που ασκήθηκε και τα προβλήματα που προέκυψαν στην κυκλοφορία των οχημάτων, αποφασίστηκε από τον Δήμο Αθηναίων η απόδοση μιας επιπλέον λωρίδας για τα αυτοκίνητα στην Πανεπιστημίου.
Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, στην εισήγησή του στο Δημοτικό Συμβούλιο -που αποφάσισε με ευρεία πλειοψηφία την παράταση για τρεις ακόμα μήνες της πιλοτικής παρέμβασης του Μεγάλου Περιπάτου- έθεσε το θέμα ως εξής:
“Δύο μήνες μετά την έναρξη του Μεγάλου Περιπάτου, η συνεχής παρακολούθηση και επιστημονική αξιολόγηση του έργου, καθώς επίσης και η δημόσια διαβούλευση μας παρέχουν πλέον σημαντικά στοιχεία και δεδομένα. Έχει έρθει η ώρα να λάβουμε υπόψη μας όλα αυτά, τα οποία μάλιστα συζητήσαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο, στην Διαπαραταξιακή Επιτροπή με τους εκπροσώπους των παρατάξεων και της επιστημονικής κοινότητας, στις συναντήσεις μας με τους φορείς, τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και να προχωρήσουμε στο δεύτερο τρίμηνο της πιλοτικής παρέμβασης, το οποίο ξεκινά στις 21 Αυγούστου”.
Στη συνεδρίαση συζητήθηκε η λήψη επιπλέον υποστηρικτικών μέτρων (σηματοδότηση, διαρκής αστυνόμευση, ελεγχόμενη στάθμευση κ.α.) και η ουσιαστική ενεργοποίηση των λεωφορειολωρίδων που θα διευκολύνει την ταχύτερη κίνηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αλλά και η απόδοση μιας λωρίδας κυκλοφορίας στην Πανεπιστημίου.
Όπως σχολίασε ο Δήμαρχος Αθηναίων, «η πιλοτική δοκιμή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της οδού Πανεπιστημίου ξεκίνησε με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας όλων των οχημάτων. Εν όψει της αξιολόγησης της πρώτης φάσης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την εφαρμογή του ‘Μεγάλου Περιπάτου’, προχωράμε στη διατήρηση των λωρίδων κυκλοφορίας για τα Ι.Χ. σε τρεις και στην προσθήκη μίας επιπλέον λωρίδας για τη διέλευση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αυστηρά οριοθετημένης. Με αυτόν τον τρόπο, δίνουμε μία ακόμα λωρίδα της Πανεπιστημίου για την κυκλοφορία των οχημάτων, ώστε να έχουμε εκτίμηση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων, και να προχωρήσουμε στις αποφάσεις για τη διαμόρφωση του τελικού έργου”.
Ο κ. Μπακογιάννης απέδωσε αυτή την αλλαγή πορείας και στην παρατήρηση ότι η κυκλοφοριακή κίνηση είναι αυξημένη κατά 15% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019.
Στη δημόσια συζήτηση τέθηκε έντονα και το θέμα της αισθητικής των παρεμβάσεων, οι ζαρντινιέρες, τα χρώματα που ξεθωριάζουν στην άσφαλτο κλπ, αλλά απ’ ό,τι φαίνεται αυτές οι παράμετροι δεν χώρεσαν στην ατζέντα του δημοτικού συμβουλίου.