ΑΘΗΝΑ
23:13
|
26.04.2024
Η Τουρκία προέβη σε επέκταση της περιοχή ευθύνης αναζήτησης και διάσωσης της, δημοσιεύοντας έναν χάρτη που απεικονίζει ως τουρκικό το μισό Αιγαίο.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Η Τουρκία προέβη σε επέκταση της περιοχή ευθύνης αναζήτησης και διάσωσης της, δημοσιεύοντας έναν χάρτη που απεικονίζει ως τουρκικό το μισό Αιγαίο.

Ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Αντιλ Καραϊσμαΐλογλου δήλωσε χθες: “Επεκτείναμε την περιοχή ευθύνης αναζήτησης και διάσωσης στη γαλάζια πατρίδα μας για να συμπεριλάβουμε τις περιοχές αναζήτησης των εθνικών μας πλοίων που λειτουργούν στην Ανατολική Μεσόγειο. Καλή τύχη στη χώρα μας στο νέο Εθνικό Σχέδιο Έρευνας και Διάσωσης”

Ωστόσο, ο χάρτης της “γαλάζιας πατρίδας” που παρουσίασε συμπεριλάμβανε το μισό Αιγαιο. Απαντώντας στην τουρκική πρόκληση, το ελληνικό ΥΠΕΞ αναφέρει:

«Η τουρκική περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης που ορίστηκε αυθαίρετα με τον νέο τουρκικό νόμο, όπως άλλωστε και αυτή που είχε ορισθεί με τον τουρκικό νόμο του 1988, είναι παράνομη στο μέτρο που επικαλύπτει περιοχές ελληνικής κυριαρχίας και δικαιοδοσίας, συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα» τονίζει σε ανακοίνωσή του το Υπουργείου Εξωτερικών σχετικά με την εξαγγελία νέας παράνομης περιοχής έρευνας και διάσωσης από την Τουρκία. Πέραν όμως αυτού, επισημαίνει οτι, δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.

Το Υπουργείο Εξωτερικών καθιστά σαφές πως η ελληνική περιοχή ευθύνης, η οποία έχει καθορισθεί την δεκαετία του ’50 με Περιοχικές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας του ICAO και έχει δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), συμπίπτει με το FIR Αθηνών και είναι σύμφωνη με τις συστάσεις του ΙΜΟ και ΙCAO, όπως περιλαμβάνονται στο Διεθνές Εγχειρίδιο Αεροναυτικής και Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης (IAMSAR Manual). Υπογραμμίζει επίσης ότι και στην πράξη η Ελλάδα, μέσω του αρμόδιου ελληνικού Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Joint Rescue Coordination Center – JRCC) στον Πειραιά, συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή ευθύνης της, παρέχοντας εν προκειμένω υπηρεσίες σε όλα τα κινδυνεύοντα πλοία και αεροπλάνα.

Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Εξωτερικών τονίζει ότι είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, και υπογραμμίζει ότι «η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, οι οποίες άλλωστε ευθύνονται για την άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της τελευταίας περιόδου. Οι τουρκικές ενέργειες θα προσκρούσουν και πάλι στην διεθνή νομιμότητα με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να συμφιλιωθεί, υπογραμμίζει καταληκτικά στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Εξωτερικών.

Το Oruc Reis μια ανάσα από το Καστελλόριζο

Το τουρκικό ερευνητικό πλοίο Oruc Reis έφτασε σε απόσταση 7,5 μιλίων από το Καστελόριζο και 21 μιλίων από τη Ρόδο, ενώ το βράδυ θα βρεθεί στα 6,5 μίλια από το Καστελόριζο, κάτι που θα σημάνει ουσιαστικά ευθεία απειλή σε ελληνική κυριαρχία.

Η νέα τουρκική Navtex αναφέρει ότι οι έρευνες θα γίνουν από τις 12 έως τις 22 Οκτωβρίου, εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, ενώ το Oruc Reis θα συνοδεύεται από τα τουρκικά πλοία Ataman και Cengiz Han.

Ολόκληρη η τουρκική NAVTEX:

TURNHOS N/W : 1262/20 (Antalya NAVTEX Station) (Published Date: 11-10-2020 23:33)

TURNHOS N/W : 1262/20

MEDITERRANEAN SEA

1. SEISMIC SURVEY, BY R/V ORUÇREİS, ATAMAN AND CENGİZHAN FROM 120600Z OCT 20 TO 222059Z OCT 20 IN AREA BOUNDED BY;

35 34.82 N – 028 00.13 E

35 34.83 N – 028 28.78 E

35 36.77 N – 028 28.77 E

35 59.87 N – 029 22.85 E

35 59.87 N – 029 34.20 E

35 59.92 N – 029 59.75 E

35 42.52 N – 030 04.35 E

34 49.53 N – 028 00.07 E

35 09.32 N – 028 00.05 E

6 NM BERTH REQUESTED.

2. CANCEL THIS MESSAGE 222059Z OCT 20.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα