ΑΘΗΝΑ
16:59
|
25.04.2024
Στροφή 180 μοιρών για το Καζακστάν, που αυτή τη φορά αποφάσισε να αγκαλιάσει τον Μπόρατ Σαρντίγιεφ.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

To υπουργείο τουρισμού του Καζακστάν χρησιμοποίησε ως βάση για τη νέα διαφημιστική του καμπάνια την αγαπημένη φράση του Μπόρατ Σαρντίγιεφ, του φανταστικού χαρακτήρα -με καταγωγή από το Καζακστάσν – που έπλασε ο Σάσα Μπάρον: “Very Nice!”.

Παρά το γεγονός ότι και στη δεύτερη ταινία Μπόρατ, που κυκλοφόρησε πρόσφατα, το Καζακστάν παρουσιάζεται ως μια χώρα στην οποία ανθεί ο μισογυνισμός, η ομοφοβία και ο αντισημιτισμός, ο Καϊράτ Σαντβακάσοφ, εκπρόσωπος του καζακικού υπουργείου Τουρισμού, δήλωσε ότι η συγκεκριμένη φράση του Μπόρατ (το “Very nice!”), “είναι σύντομη, ευκολομνημόνευτη και περιγράφει ιδανικά τις τεράστιες τουριστικές προοπτικές του Αφγανιστάν”.

“Η φύση του Καζακστάν είναι πολύ όμορφη (very nice), το φαγητό του είναι πολύ καλό (very nice) και οι κάτοικοί του, άσχετα με τη σάτιρα του Μπόρατ, είναι από τους καλύτερους ανθρώπους του κόσμου (some of the nicest). Θα θέλαμε όλοι να ζήσουν από πρώτο χέρι την εμπειρία μιας επίσκεψης στη χώρα μας και να αντιληφθούν ότι η πατρίδα του Μπόρτα είναι καλύτερη (nicer) απ’ ό,τι νόμιζαν”, εξήγησε αναλυτικότερα ο κ. Σαντβακάσοφ.

Στα νέα διαφημιστικά σποτάκια του υπουργείου, τουρίστες κάνουν hiking κρατώντας selfi sticks και αναφωνούν ενθουσιασμένοι “Very nice!”, πίνουν αλογίσιο γάλα και αναφωνούν ενθουσιασμένοι “Very nice!”, χαζεύουν κτίρια και φωτογραφίζονται δίπλα σε Καζάκους με παραδοσιακές στολές και αναφωνούν ενθουσιασμένοι “Very nice!”.

Η ιδέα για τη συγκεκριμένη καμπάνια ανήκει σε έναν Αμερικανό, τον Ντένις Κιν, ο οποίος επισκέφθηκε για πρώτη φορά τη χώρα στο πλαίσιο ενός σχολικού προγράμματος ανταλλαγής μαθητών. Όταν τελείωσε το σχολείο, ο Κιν σπούδασε στο Στάμφορντ, έκανε το μεταπτυχιακό του δίπλα σε έναν Καζάκο καθηγητή και σήμερα πλέον ζει στην Αλμάτι και εργάζεται ως ξεναγός.

Τα τέσσερα σύντομα σποτάκια δείχνουν ότι αυτή τη φορά η κυβέρνηση του Καζακστάν προτιμά να εξαργυρώσει τη δημοφιλία του Μπόρατ και να αξιοποιήσει υπέρ της τον ‘θόρυβο’ της ταινίας – όταν είχε κυκλοφορήσει το πρώτο φιλμ, είχαν γίνει μέχρι και επίσημα διαβήματα για δυσφήμιση της χώρας και των ανθρώπων της.

Με πληροφορίες από TheGuardian.com.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα