ΑΘΗΝΑ
07:10
|
25.04.2024
Ο έντυπος κατάλογος της εταιρείας αποτελούσε ένα από τα μεγαλύτερα ετήσια εκδοτικά γεγονότα παγκοσμίως.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Η IKEA αποφάσισε να σταματήσει την κυκλοφορία του καταλόγου της, ο οποίος εκδιδόταν σταθερά κάθε χρόνο εδώ και 70 χρόνια, αποτελώντας εδώ και δεκαετίες ένα από τα σημαντικότερα ετήσια εκδοτικά γεγονότα παγκοσμίως.

Η 70χρονη έκδοση της εταιρίας ΙΚΕΑ έφθασε στο αποκορύφωμά της το 2016, όταν διανεμήθηκαν περισσότερα από 200 εκατομμύρια αντίτυπα σε νοικοκυριά και καταστήματα, σε περισσότερες από 50 αγορές.  

Ο πρώτος κατάλογος, ο οποίος παρουσίαζε την πολυθρόνα MK Wing Chair, είχε τυπωθεί σε συνολικά 285.000 αντίτυπα και είχε διανεμηθεί αποκλειστικά στη νότια Σουηδία. Για την τελευταία έκδοση -τη φετινή- τυπώθηκαν συνολικά 40 εκατομμύρια κατάλογοι.  

Η αναστολή της έκδοσης του έντυπου καταλόγου εντάσσεται στην προσπάθεια της ΙΚΕΑ να προσαρμοστεί στα δεδομένα της εποχής, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν ολοένα και περισσότερο έμπνευση στο Διαδίκτυο ενώ πολλοί κάνουν τις αγορές τους αποκλειστικά μέσω Ίντερνετ. Το 12μηνο έως τα τέλη Αυγούστου, οι διαδικτυακές πωλήσεις της ΙΚΕΑ κατέγραψαν άλμα 45%.  

“Ο αριθμός των αντιτύπων έχει μειωθεί, αλλά επίσης έχουμε παρατηρήσει ότι οι καταναλωτές συνηθίζουν να χρησιμοποιούν περισσότερο την ιστοσελίδα μας, τις εφαρμογές και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο κατάλογος έγινε όλο και λιγότερο σημαντικός”, δήλωσε ο Κόνραντ Γκρους, γενικός διευθυντής στη Inter IKEA Systems, μονάδα του ομίλου Inter IKEA.

Ο Γκρους, βετεράνος της IKEA, που ανέλαβε τη νέα του θέση τον Ιούνιο, δήλωσε πως νιώθει συναισθηματικά φορτισμένος για την απόφαση αυτή, καθώς ο κατάλογος υπήρξε σημαντικό κομμάτι της ΙΚΕΑ για τον ίδιο και άλλους υπαλλήλους, που ουσιαστικά μεγάλωσαν με την έκδοση αυτή.

Επιπλέον, “ο κατάλογος ήταν παραδοσιακά σημαντικό κομμάτι του προϋπολογισμού της εταιρίας για το μάρκετινγκ”. Τα κεφάλαια που θα εξοικονομηθούν στο εξής από την αναστολή της έκδοσής του, θα διοχετευθούν στο μάρκετινγκ μέσω διαδικτύου και άλλων καναλιών.

Σύμφωνα με Γκρους πάντως, η ΙΚΕΑ επεξεργάζεται μια μικρότερη έντυπη έκδοση, η οποία θα επικεντρώνεται στο να προσφέρει ιδέες και έμπνευση για την επίπλωση των σπιτιών, και που θα είναι διαθέσιμη στα καταστήματα την επόμενη χρονιά.  

Ο κατάλογος έχει κατά καιρούς γίνει αντικείμενο αντιπαραθέσεων, με ποι χαρακτηριστική περίπτωση την έκδοσ του 2012 για τη Σαουδική Αραβία, απ’ όπου είχαν αφαιρεθεί όλες οι γυναικείες μορφές. Η κίνηση αυτή της εταιρείας είχε εγείρει ερωτήματα για την πολιτική της στο θέμα της ισότητας των φύλων.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Οι ΗΠΑ απειλούν το Πακιστάν για τις συμφωνίες με το Ιράν

Το σινικό κίνημα των κακοντυμένων εργαζομένων

Νέο πρόβλημα με αεροσκάφος της Boeing στο Γιοχάνεσμπουργκ

Ψηφίστηκαν οι αλλαγές στους δημοσιονομικούς κανόνες της Ε.Ε.

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα