Κατάρρευση τμήματος της δυτικής πλευράς του ημικυκλικού πύργου εντός του βόρειου περιβόλου του Κάστρου Μεθώνης, διαπιστώθηκε κατά τις πρωινές ώρες της 8ης Ιανουαρίου, σύμφωνα με ενημέρωση από το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Η κατάρρευση, σύμφωνα με το ΥΠΠΟΑ, «οφείλεται στις πρόσφατες, πολύ έντονες βροχοπτώσεις των αρχών της τρέχουσας εβδομάδας», το δε «τμήμα που κατέπεσε είχε εξαιρετικά μεγάλο βάρος και δεν ήταν εύκολο να συγκρατηθεί με άμεσα σωστικά μέτρα».
Σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ «Η μελέτη προϋπολογισμού 300.000 ευρώ για την στερέωση και αποκατάσταση του Κάστρου Μεθώνης, έχει προγραμματιστεί να εκτελεστεί μέσω Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, της Περιφέρειας Πελοποννήσου και του Δήμου Πύλου –Νέστορος, όπως ανακοινώθηκε στις 30 Δεκεμβρίου, από την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη και τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Παναγιώτη Νίκα».
«Κατά τη σύσκεψη που έγινε, υπό την υπουργό, με όλες τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ, σχετικά με το ζήτημα της προστασίας του Κάστρου της Μεθώνης, διαπιστώθηκαν και παρουσιάστηκαν τα σοβαρά δομοστατικά του προβλήματα, τα οποία χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης. Αποφασίστηκε η εκπόνηση μελετών, που θα αφορούν στην αποκατάσταση τμημάτων του κάστρου, επεμβάσεις στερέωσης, καθώς και στην αναβάθμιση του φωτισμού. Για την κατάσταση του Κάστρου και την ενέργειες που δρομολογήθηκαν η κ. Μενδώνη είχε ενημερώσει τον Δήμαρχο Πύλου- Νέστορος κ. Παναγιώτη Καρβέλα», αναφέρεται επίσης.
Ο ημικυκλικός Πύργος, ένας από τους αρχαιότερους της ακρόπολης, χρονολογείται στις αρχές του 13ου αιώνα και ανάγεται στο πρώτο οικοδομικό πρόγραμμα των Ενετών επί της χερσονήσου της Μεθώνης. Εξαιτίας της μεταγενέστερης επέκτασης των τειχών προς τα δυτικά κατά τη Β΄ Ενετοκρατία (1686-1715), βρίσκεται σήμερα στο εσωτερικό του φρουρίου. Ο πύργος έχει υποστεί μεγάλες φθορές, διακρίνεται εντούτοις ότι είχε τοξοθυρίδες σε δύο επίπεδα προς την πλευρά της θάλασσας. Από αυτές σώζεται η ανώτερη τοξοθυρίδα, κατασκευασμένη με πώρινους δόμους. Ο πύργος είναι κατασκευασμένος από αργολιθοδομή με πώρινο πλαίσιο στη μοναδική σήμερα σωζόμενη τοξοθυρίδα του στα δυτικά.