Πρεμιέρα λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στη Θεσσαλονίκη με καταγγελίες για εικόνες συνωστισμού στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης. Η ιστοσελίδα Parallaxi δημοσίευσε φωτογραφία αναγνώστη μέσα από λεωφορείο του ΟΑΣΘ ενώ η δημοτική παράταξη “Πόλη Ανάποδα” κατήγγειλε τον Οργανισμό και τον Δήμο για την κατάσταση των ΜΜΜ.
“Μετά βίας φτάνουν τα 300 τα αστικά λεωφορεία (ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ) που κυκλοφορούν τις καθημερινές ημέρες σε ώρες αιχμής σε όλο τον νομό, ελάχιστα πάνω δηλαδή από ό,τι πριν” τονίζει η παράταξη και συμπληρώνει “παρόλα αυτά ο Δήμος Θεσσαλονίκης, λαλίστατος στο θέμα της αστυνόμευσης και της καταστολής, σωπαίνει και παραπέμπει διαρκώς σε μελλοντικές καλύτερες ημέρες, ακολουθώντας το παράδειγμα της κυβέρνησης και της διοίκησης του ΟΑΣΘ. Γι’ αυτόν τον λόγο καλούμε εκ νέου τον λαό της πόλης που χρησιμοποιεί τον ΟΑΣΘ να συμμετάσχει στην καμπάνια που είχαμε ξεκινήσει λίγο πριν το δεύτερο lockdown ώστε να φανούν οι πραγματικές συνθήκες συνωστισμού που έχουν όνομα και υπεύθυνους”.
Ολόκληρη η ανακοίνωση:
Μάρτιος 2020: Επιβάλλεται το πρώτο lockdown. Ζούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις, οι θυσίες του λαού μας γλιτώνουν από τα χειρότερα, η κυβέρνηση και η τοπική αυτοδιοίκηση κερδίζουν τον απαραίτητο χρόνο ώστε να προετοιμαστούν για το δεύτερο κύμα.
Ιούνιος 2020: Ανεξέλεγκτη άρση των περιορισμών, χωρίς να έχει αξιοποιηθεί ο χρόνος που κερδήθηκε για την ενίσχυση του συστήματος υγείας και χωρίς να ληφθούν πρόσθετες προληπτικές ενέργειες. Ειδικά στην πόλη μας, τη μεγαλύτερη υγειονομική βόμβα αποτέλεσαν τα λιγοστά και απαρχαιωμένα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, του μοναδικού ΜΜΜ της πόλης, που γέμιζαν με κόσμο, πολύ πέρα από οποιοδήποτε όριο ασφαλείας.
Νοέμβριος 2020: Η κατάσταση στην πόλη με τον αριθμό των νεκρών, των διασωληνωμένων και των κρουσμάτων είναι μη ελεγχόμενη για βδομάδες. Έχουμε ήδη αναλύσει τους λόγους και καταδείξαμε τους υπεύθυνους που οδήγησαν στο δεύτερο και πιο σκληρό κύμα.
Ιανουάριος 2021: Τμηματική άρση των μέτρων και άνοιγμα του πολύπαθου λιανεμπορίου, που πληρώνει τα σπασμένα της κυβερνητικής ανευθυνότητας. Με ταυτόχρονη απειλή για πρόστιμα 500€ και ξανακλείσιμο, αν δεν επιδείξουμε υπευθυνότητα.
Τίθεται λοιπόν το ερώτημα· έχει διδαχτεί η κυβέρνηση και η διοίκηση του δήμου από τα λάθη τους μετά το πρώτο lockdown ή παίζει πάλι με τις ζωές μας; Έχει υπάρξει ουσιαστική πρόληψη για την ασφαλή μεταφορά των εργαζόμενων και των πολιτών από και προς την αγορά που ανοίγει; Τελικά έχουν εξαλείψει τον κίνδυνο συνωστισμού στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ;
Δυστυχώς τα στοιχεία που έχουμε από το Παρατηρητήριο Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης δεν είναι ενθαρρυντικά, καθώς μετά βίας φτάνουν τα 300 τα αστικά λεωφορεία (ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ) που κυκλοφορούν τις καθημερινές ημέρες σε ώρες αιχμής σε όλο τον νομό, ελάχιστα πάνω δηλαδή από ό,τι πριν.
Παρόλα αυτά ο Δήμος Θεσσαλονίκης, λαλίστατος στο θέμα της αστυνόμευσης και της καταστολής, σωπαίνει και παραπέμπει διαρκώς σε μελλοντικές καλύτερες ημέρες, ακολουθώντας το παράδειγμα της κυβέρνησης και της διοίκησης του ΟΑΣΘ.
Γι’ αυτόν τον λόγο καλούμε εκ νέου τον λαό της πόλης που χρησιμοποιεί τον ΟΑΣΘ να συμμετάσχει στην καμπάνια που είχαμε ξεκινήσει λίγο πριν το δεύτερο lockdown ώστε να φανούν οι πραγματικές συνθήκες συνωστισμού που έχουν όνομα και υπεύθυνους.
Γιατί δεν θέλουμε να ζούμε ένα διαρκές ντεζαβού με θύματα την υγεία και την οικονομία των κατοίκων της πόλης.
Γιατί είχαν -για δεύτερη φορά- όλο τον χρόνο να βελτιώσουν την κατάσταση και δεν το έκαναν.
Γιατί δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα χέρια να μας κουνάνε το δάχτυλο, να μας εγκαλούν για «ατομικές ευθύνες» και να μας απειλούν με εξοντωτικά πρόστιμα οι πραγματικοί αδιόρθωτοι υπεύθυνοι.
Τα βήματα είναι απλά: 1) βγάζουμε φωτογραφία, 2) την ανεβάζουμε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τα hashtag #CoronOASTH και #ΣυνΟΑΣΘισμός
Πηγή: ThePressProject, Parallaxi (Η φωτογραφία είναι του κου Χρήστου Φωτογλίδη από σημερινό (18/01/2021) δρομολόγιο της γραμμής 21).