Τα ξίφη τους διασταυρώνουν κυβέρνηση και αντιπολίτευση στην Ολομέλεια της Βουλής, όπου ξεκίνησε σήμερα η συζήτηση του προς ψήφιση νομοσχεδίου για την «Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις».
Σχεδόν σύσσωμη η αντιπολίτευση έχει ζητήσει την απόσυρση του σχεδίου νόμου, που βρίσκει απέναντι την εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς πρυτάνεις, κοσμήτορες, καθηγητές, φοιτητές, γονείς και μαθητικές πρωτοβουλίες έχουν εκφράσει την κάθετη αντίθεσή τους, ενώ έχει προκαλέσει αντιδράσεις και στον διεθνή ακαδημαϊκό κόσμο.
Το πρωί ΣΥΡΙΖΑ, Κίνημα Αλλαγής και ΜέΡΑ25 κατέθεσαν αιτήσεις αντισυνταγματικότητας, οι οποίες, ωστόσο, απορρίφθηκαν.
Νωρίτερα, Ν.Δ., ΚΙΝ.ΑΛΛ. και Ελληνική Λύση απέρριψαν την πρόταση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Πάνου Σκουρλέτη, που, λόγω ενός πιθανού γενικευμένου lockdown, να «παγώσει» η συζήτηση και η ψήφιση. Υπέρ της πρότασης τάχθηκαν το ΚΚΕ και το ΜέΡΑ25.
Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, υποστήριξε πως αυτό «θα ήταν η μεγαλύτερη απειλή κατά της Δημοκρατίας. O διάλογος είναι αυτός που κάνει ισχυρή τη Δημοκρατία μας». «Αλίμονο εάν η πρόταση της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι να “κλειδώσουμε” τη Βουλή», είπε.
Αργά χθες βράδυ αναρτήθηκε η Έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίες της Βουλής, που εντοπίζει ασάφειες και προτείνει νομοτεχνικές βελτιώσεις, που κυρίως αφορούν τα άρθρα εκείνα τα οποία θίγουν προσωπικά δεδομένα.
Η συζήτηση αναμένεται να διαρκέσει τρεις μέρες και όχι δύο, όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί, καθώς πολλοί βουλευτές έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον να τοποθετηθούν.
Προηγήθηκε η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, όπου ΣΥΡΙΖΑ, Κίνημα Αλλαγής, ΚΚΕ και ΜέΡΑ25 το καταψήφισαν στην Επιτροπή, ενώ η Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια.
Στην Επιτροπή τα τέσσερα κόμματα εξαπέλυσαν ομαδικά πυρά κατά της κυβέρνησης αποδίδοντάς της σκόπιμη υπονόμευση του δημόσιου Πανεπιστημίου, ιδεοληπτικές εμμονές περί «νόμου και τάξης», κοινωνική αναλγησία με τη μείωση εισακτέων, «οργουελικές» και «ανελεύθερες» διατάξεις.
Κανονικά οι κινητοποιήσεις
Παρά το γεγονός ότι το νομοσχέδιο αναμένεται να ψηφιστεί με τις ψήφους της κυβερνητικής πλειοψηφίας, η εκπαιδευτική κοινότητα δεν το βάζει κάτω και διαμηνύει ότι θα μείνει στα χαρτιά.
Νέο συλλαλητήριο θα γίνει γι΄ αύριο στις 13:00 στα Προπύλαια, αλλά και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, όπως η Θεσσαλονίκη στην οποία είναι προγραμματισμένες δυο συγκεντρώσεις από το Άγαλμα Βενιζέλου, στη 1 μετά το μεσημέρι και στις 5.30 το απόγευμα.
Σήμερα το πρωί φοιτητές του ΑΠΘ προχώρησαν σε αποκλεισμό εισόδων και κτιρίων. Κατάληψη έχει πραγματοποιηθεί στην Πολυτεχνική Σχολή, ενώ φοιτητές είναι μαζεμένοι με πανό μπροστά από της εισόδους της Σχολής Θετικών Επιστημών, της Φιλοσοφικής και της Ιατρικής Σχολής.
Η κινητοποίηση αναμένεται να επαναληφθεί αύριο, ημέρα κατά την οποία προγραμματίζουν. Συγκέντρωση για τις κινητοποιήσεις μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου πραγματοποιούν σήμερα και φοιτητικές παρατάξεις του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας, στον εξωτερικό χώρο του ιδρύματος.
Στάσεις εργασίας από ΟΛΜΕ και ΔΟΕ
Στις αυριανές κινητοποιήσεις συμμετέχουν η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης και Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας, που εξήγγειλαν τρίωρες διευκολυντικές στάσεις εργασίας.
Η ΟΛΜΕ κατηγορεί την κυβέρνηση, εν μέσω πανδημίας και καραντίνας, και παρά τη γενικευμένη απόρριψη των μέτρων από το εκπαιδευτικό κίνημα, επιχειρεί να ψηφίσει ένα ακόμα απαράδεκτο νομοσχέδιο, χωρίς κανένα διάλογο με τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το ΥΠΑΙΘ επιβεβαιώνει για μία ακόμα φορά την αυθαιρεσία στην λήψη αποφάσεων, την αναλγησία και την απόστασή του από την εκπαιδευτική πραγματικότητα.
Δάσκαλοι και νηπιαγωγοί απαιτούν την απόσυρση του νομοσχεδίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, την απόσυρση του Ν. 4692/2020 και της Υπουργικής Απόφασης για την επιχειρούμενη αξιολόγηση. Ζητούν δε να παρθούν τώρα όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε τα σχολεία να λειτουργούν με υγιεινή και ασφάλεια.
Σύμφωνα με τη ΔΟΕ, η κυβέρνηση, «συνεχίζοντας την ανεύθυνη και επικίνδυνη διαχείριση με την απουσία λήψης οποιουδήποτε μέτρου για την προστασία της υγείας και της ζωής εκπαιδευτικών μαθητών και μαθητριών (τη στιγμή που κάθε εβδομάδα, από τη στιγμή που άνοιξε η πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχουμε εκθετικό αριθμό κλεισίματος σχολείων και τμημάτων από κρούσματα), αφού έδειξε το αντιεκπαιδευτικό πρόσωπό της και με την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας του νηπιαγωγείου και των νηπιαγωγών, αφού επιχειρεί να εφαρμόσει την αξιολόγηση σχολικής μονάδας του Ν. 4692/2020, που ψήφισε πέρυσι και ο κλάδος έχει απορρίψει, καθώς και των εκπαιδευτικών σε προσεχές νομοσχέδιο, για άλλη μια φορά εργαλειοποιεί την πανδημία, επιχειρώντας να ψηφίσει ένα ακόμα απαράδεκτο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, με μια σειρά αυταρχικών και αντιδραστικών μέτρων».
Πηγές: ThePressProject, Εφημερίδα Συντακτών