Σε δυναμικές κινητοποιήσεις αποφάσισαν να προχωρήσουν 13 ναυτεργατικά σωματεία για να εκφράσουν την αποδοκιμασία τους στο νόμο της κυβέρνησης 4714/2020 και να διαμαρτυρηθούν και για πολλά ακόμη κοινωνικοασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά και εργασιακά προβλήματα που συσσωρεύθηκαν και διογκώθηκαν καθώς η κυβέρνηση κρατά επιθετική στάση εμμένοντας στο δόγμα της κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου.
Σε συνέχεια της χθεσινής σύσκεψης των 13 Ναυτεργατικών σωματείων και της συμφωνίας που επιτεύχθηκε για κοινή κήρυξη 48ωρης πανελλαδικής – προειδοποιητικής απεργίας με προοπτική κλιμάκωσης στις 23-24 Φλεβάρη 2021, πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί (12/2) έκτακτη συνεδρίαση του Δ.Σ της ΠΕΝΕΝ το οποίο ομόφωνα αποφάσισε την κάθοδο του κλάδου σε απεργία.
Η ΠΕΝΕΝ τονίζει ότι η κατάργηση της ΣΣΕ οδηγεί σε εργασιακές συνθήκες γαλέρας, τους ναυτεργάτες, διαμορφώνει μισθούς Φιλιππίνων και καταργεί στην πράξη τα καταστατικά των σωματείων και τις δημοκρατικές αρχές που αυτά κατοχυρώνουν στην συλλογική και συνδικαλιστική συγκρότησή τους.
Η ΠΕΝΕΝ αναφέρει χαρακτηριστικά:
“Σε συνέχεια της χθεσινής σύσκεψης των 13 Ναυτεργατικών σωματείων και της συμφωνίας που επιτεύχθηκε για κοινή κήρυξη 48ωρης πανελλαδικής – προειδοποιητικής απεργίας με προοπτική κλιμάκωσης στις 23-24 Φλεβάρη 2021, πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί έκτακτη συνεδρίαση του Δ.Σ της ΠΕΝΕΝ το οποίο ομόφωνα αποφάσισε την κάθοδο του κλάδου μας στην παραπάνω απεργία.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ και ο Υπουργός Ε.Ν όλο το διάστημα της πανδημίας καταφέρνει το ένα μετά το άλλο χτυπήματα στα ναυτεργατικά – συνδικαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα των Ναυτεργατών υπηρετώντας πιστά το δόγμα της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου.
Στο πλαίσιο αυτό, ενεργώντας κατ’ εντολή τους, τον περασμένο Ιούλη έφεραν και ψήφισαν στην Βουλή τον νόμο 4714/2020 με τον οποίο επιφέρει συντριπτικό πλήγμα στον θεσμό των ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία ανοίγοντας διάπλατα δρόμο αυτές οι αντιδραστικές ρυθμίσεις να επεκταθούν σε όλους τους Ναυτεργάτες και σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.
Η κατάργηση της ΣΣΕ οδηγεί σε εργασιακές συνθήκες γαλέρας, διαμορφώνει μισθούς σύμφωνα με τα “διεθνώς κρατούντα” (Φιλιππίνων κ.λπ) και παράλληλα επιχειρεί μια σφοδρή επίθεση στα συνδικαλιστικά δικαιώματα καταργώντας στην πράξη τα καταστατικά των σωματείων και τις δημοκρατικές αρχές που αυτά κατοχυρώνουν στην συλλογική και συνδικαλιστική συγκρότησή τους.
Παράλληλα όλο αυτό το διάστημα επιδείχνει μια εχθρική και επιθετική πολιτική ενάντια στα θεσμοθετημένα ναυτεργατικά δικαιώματα στην ναυτική εργασία, στην κοινωνική ασφάλιση, στην συνδικαλιστική δράση.
Η επιθετικότητα κυβέρνησης – εφοπλιστών όλο αυτό το διάστημα έχει οδηγήσει στην όξυνση των Ναυτεργατικών προβλημάτων με την εκρηκτική αύξηση της ανεργίας, την καταστρατήγηση των ΣΣΕ, με επιδόματα φτώχειας και εξαθλίωσης τα οποία ακόμη και αυτά καθυστερούν δραματικά να καταβληθούν στους δικαιούχους Ναυτεργάτες.
Είναι η ίδια κυβερνητική πολιτική που ακολουθεί την περίοδο της υγειονομικής κρίσης με την οποία έχει αφήσει αθωράκιστο το δημόσιο σύστημα υγείας, προτάσσει διαρκώς την ατομική ευθύνη, το καθεστώς των απαγορεύσεων και με τον τρόπο αυτό προσπαθεί να κρύψει τις εγκληματικές της ευθύνες και την παταγώδη αποτυχία της στην διαχείριση της πανδημίας.
Από την άλλη συνεχώς “σπρώχνει” πακέτα δις ευρώ από ζωντανό κρατικό χρήμα προς το κεφάλαιο ώστε να ανταπεξέλθει αυτό με επιτυχία της οικονομικής κρίσης….
Η κατάσταση αυτή έχει φθάσει στο απροχώρητο, η δραματική επιβάρυνση του συνόλου των ναυτεργατικών προβλημάτων βάζει μπροστά μας την ανάγκη να οργανωθεί η αντίσταση σε μια ανάλγητη πολιτική που συνεχώς συρρικνώνει τα Ναυτεργατικά δικαιώματα, παρέχει γη και ύδωρ στο παρασιτικό εφοπλιστικό κεφάλαιο, οδηγεί με βεβαιότητα στην συντριβή όλων όσων κατακτήθηκαν με σκληρούς και μακροχρόνιους αγώνες.
Μπροστά σε αυτές τις συνθήκες η αγωνιστική παρέμβαση των Ναυτεργατών αποκτάει καθοριστική σημασία στην αναμέτρηση με την διαλυτική – καταστροφική κυβερνητική πολιτική σε βάρος των δικαιωμάτων μας, επιβάλει να οικοδομηθεί ένα ισχυρό – μαζικό αγωνιστικό μέτωπο σε όλα τα καράβια βάζοντας μπροστά τα δίκαια και ώριμα ναυτεργατικά αιτήματα και δικαιώματα.
Η 48ωρη απεργία πρέπει να αποτελέσει το εφαλτήριο, το σημείο επανεκκίνησης έτσι ώστε και οι Ναυτεργάτες να σηκώσουν ακόμη πιο ψηλά το αγωνιστικό τους ανάστημα, να απαιτήσουν και να επιβάλουν λύσεις στα οξυμένα προβλήματά τους.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ καλεί τον κλάδο μας να δώσει αποφασιστικά την μάχη με όλους τους Ναυτεργάτες για τα δικαιώματά του και τις σύγχρονες ανάγκες του.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ”
Τα 13 ναυτεργατικά σωματεία είναι τα εξής: Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ), Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), Πανελλήνια Ένωση Αρχιθαλαμηπόλων – Θαλαμηπόλων Ε.Ν, Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Ε.Ν. “ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Ε.Ν (ΠΕΕΜΑΓΕΝ), Πανελλήνια Ένωση Ηλεκτρολόγων – Ηλεκτρονικών Ε.Ν., Πανελλήνιος Σύνδεσμος Οικονομικών Αξιωματικών Ε.Ν, Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών ΜΕΚ Ε.Ν.,Πανελλήνια Ένωση Φροντιστών Ε.Ν, Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Τροφοδοσίας Ε.Ν, Πανελλήνια Ένωση Ναυτών M/S – Π/Κ – Ο/Γ, Πανελλήνια Ένωση Πρακτικών Πλοιάρχων – Κυβερνητών Ε.Ν.