ΑΘΗΝΑ
13:50
|
22.11.2024
Από τα σύννεφα έπεσαν οι αφελείς που νόμισαν προς στιγμήν πως υπήρχε μία περίπτωση στο εκατομμύριο η Λίνα Μενδώνη να αναλάβει οποιαδήποτε ευθύνη.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Από τα σύννεφα έπεσαν οι αφελείς που νόμισαν προς στιγμήν πως υπήρχε μία περίπτωση στο εκατομμύριο η Λίνα Μενδώνη να αναλάβει οποιαδήποτε ευθύνη για το σκάνδαλο Λιγνάδη ή (άκουσον – άκουσον) να παραιτηθεί από τον υπουργικό θώκο, λες και υπήρχε ποτέ η περίπτωση να ανακοινώσει υπουργός της κυβέρνησης Μητσοτάκη την παραίτησή του σε συνέντευξη τύπου.

Θα έπρεπε, άλλωστε, να γνωρίζουν πως ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της υπουργού Πολιτισμού, γνωστό από την πολύχρονη θητεία της στην οδό Μπουμπουλίνας, ως γενική γραμματέας παλαιότερα και αναβαθμισμένη σε υπουργό σήμερα, είναι ακριβώς αυτό: ποτέ δεν αναλαμβάνει η ίδια ευθύνη για τίποτα. Για οτιδήποτε “στραβό” γίνει πάντα ευθύνεται κάποιος άλλος.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση, όπως έκανε σαφές στην συνέντευξη τύπου που παραχώρησε σήμερα Παρασκευή το μεσημέρι, για την υπόθεση Λιγνάδη ευθύνεται ο ίδιος ο καταγγελλόμενος, που ενώ εμπλέκεται σε πράξεις ακατονόμαστες αρνήθηκε, όταν η ίδια τον ρώτησε, πως έχει οποιαδήποτε σχέση με τις φήμες που κυκλοφορούσαν για το πρόσωπό του. Για το πότε ακριβώς ρωτήθηκε και μέσα από ποια “θεσμική” διαδικασία δεν δόθηκαν εξηγήσεις. Ούτε για το ποια άλλα πρόσωπα συμμετείχαν σε αυτή την διερεύνηση, ούτε για το πότε επαναλήφτηκε αυτή η διαδικασία, όπως υπονοήθηκε.

Η ίδια, πάντως, τον πίστεψε και τώρα νοιώθει… εξαπατημένη, αλλά, όπως, ισχυρίστηκε, αυτό συνέβη γιατί ο Λιγνάδης χρησιμοποίησε καλά τις υποκριτικές του ικανότητες, κοινώς την “παραμύθιασε” και αυτή τον πίστεψε. Αλλά ούτε για την… ευπιστία της φέρει, προφανώς, κάποια ευθύνη.

Αλλά και τι να κάνει αφού δεν είχε και καμιά συγκεκριμένη επώνυμη καταγγελία, μια που μόλις προχτές άκουσε και αυτή, όπως και το πανελλήνιο, για την περίπτωση του Βασίλη Κ; Τι κι αν η μήνυση του Βασίλη Κ. είχε κατατεθεί στον Εισαγγελέα από τις 5 Φεβρουαρίου και την επόμενη κι όλας μέρα η υπουργός Πολιτισμού έκανε δεκτή την παραίτηση του Λιγνάδη; Θα ήταν μάλλον τυχαίο…

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

Έτσι και αλλιώς, ισχυρίστηκε η υπουργός Πολιτισμού, στην πραγματικότητα δεν τον γνώριζε τον Δημήτρη Λιγνάδην ούτε έκανε και καμιά παρέα μαζί του. Μόνο θεσμικά είχε κάτι λίγα πάρε-δώσε μαζί του και μέχρι εκεί. Όπως, άλλωστε, δεν τον γνώριζε ούτε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Όλοι έπεσαν από τα σύννεφα… Λογικό. Εδώ μέχρι και ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης δεν θυμάται να είχε ποτέ τίποτα ιδιαίτερα κολλητηλίκια με τον μέχρι χτες ακατονόμαστο “γνωστό ηθοποιό και σκηνοθέτη”.

Η Λίνα Μενδώνη είπε ακόμη πως δεν γνώριζε πως ο Κώστας Γεωργουσόπουλος είχε απομακρύνει τον Δημήτρη Λιγνάδη από την Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου την περίοδο 2012-2013, καθώς ως γενική γραμματέας του Υπουργείου τότε δεν είχε αρμοδιότητες για τον σύγχρονο πολιτισμό παρά μόνο για την πολιτιστική κληρονομιά. Και δεν λοξοκοίταζε αλλού ούτε ανακατευόταν σε αρμοδιότητες άλλων (δηλαδή του αρμόδιου υπουργού). Αν το ήξερε αυτό κάποιος, πρόσθεσε, θα ήταν η Λυδία Κονιόρδου που ήταν αυτή που τον επανέφερε στο Εθνικό Θέατρο επί υπουργίας της και είχε συνεργαστεί μαζί του και καλλιτεχνικά.

Άρα, ευθύνες για την υπόθεση έχει ο ΣΥΡΙΖΑ… Η Λίνα Μενδώνη φρόντισε μάλιστα να βάλει στο “κάδρο” και την Έλενα Ακρίτα, που εκθείαζε παλιότερα τον Λιγνάδη, αλλά και τον Πάνο Σκουρολιάκο που, καθώς είναι από το “ίδιο συνάφι”, θα έπρεπε κάτι παραπάνω να ξέρει…

Επέλεξε, δε, να θυμίσει και τις υποθέσεις Χαϊκάλη, αλλά και την του πρέσβη της Βενεζουέλας στην Ελλάδα πλαιότερα, οι οποίες κατά την ίδια, όπως και για τα φίλια στην κυβέρνηση μέσα ενημέρωσης και τρολ του διαδικτύου, ενοχοποιούν την αξιωματική αντιπολίτευση σε θέματα συγκάλυψης σεξουαλικών εγκλημάτων.

Συμπέρασμα: ο ΣΥΡΙΖΑ δεν πρέπει να πολυμιλάει για την υπόθεση Λιγνάδη, γιατί έχει “λερωμένη τη φωλιά του” ή, εν πάση περιπτώσει, “όλοι ίδιοι είμαστε”…

Η κ. Μενδώνη δεν έμεινε, όμως, μόνο σε αυτά. Προχώρησε και σε καταγγελία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που διοχετεύουν “φήμες” και “κατασκευάζουν μια πραγματικότητα”, παραγνωρίζοντας, ασφαλώς, πως αν δεν είχαν επιμείνει τόσον καιρό τώρα ακριβώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να αναδεικνύουν το θέμα και να δημιουργούν μια βάση υποστήριξης των θυμάτων, ώστε να μιλήσουν και να αισθανθούν πως δεν είναι μόνα τους, σήμερα το θέμα πιθανότατα θα είχε ξεχαστεί και κουκουλωθεί, όπως επιχειρήθηκε να γίνει από τους πρωταγωνιστές και τις ισχυρές πολιτικές και μιντιακές τους “πλάτες”.

Όχι, η κ. Μενδώνη είναι “θεσμική” και δεν τα ξέρει αυτά. Ούτε για συγκάλυψη ξέρει ούτε για πιέσεις και απειλές στα θύματα και σε όσους μίλησαν έχει ακούσει τίποτα. Όταν άρχισαν να κυκλοφορούν οι “φήμες”, ρώτησε απλώς τον Λιγνάδη, αυτός τα διέψευσε όλα και τέλος. Δεν σκέφτηκε να ρωτήσει τους καταγγέλλοντες, ούτε να επικοινωνήσει με τους δικηγόρους τους ούτε με τους δημοσιογράφους που έφεραν τις καταγγελίες στη δημοσιότητα. Και έχει ήσυχη της συνείδησή της.

Η ίδια, άλλωστε, όπως υπενθύμισε, θα πρέπει να θεωρείται περίπου… πρωθιέρεια του ελληνικού metoo, δεδομένου ότι η Σοφία Μπεκατώρου μίλησε για πρώτη φορά και άνοιξε το δρόμο σε εκδήλωση που είχε οργανώσει το υπουργείο Πολιτισμού. Μόνο που η Μπεκατώρου “αγκαλιάστηκε” από όλους, συμπεριλαμβανομένης της Πρόεδρου της Δημοκρατίας και της Λίνας Μενδώνη, σε χρόνο που δεν είχε γίνει ακόμη αντιληπτή η χιονοστιβάδα των αποκαλύψεων που η θαρραλέα της κίνηση θα προκαλούσε. Πολύ περισσότερο που οι αποκαλύψεις στο χώρο του θεάτρου θα έφταναν σε πρόσωπα τόσο κοντά στο υπουργικό και πρωθυπουργικό περιβάλλον.

Κατά τα λοιπά η συνέντευξη δεν επιφύλαξε καμία έκπληξη.

Η “γραμμή”, προφανώς εκπορευόμενη από το Μαξίμου και όχι από την Μπουμπουλίνας, ήταν σταθερή: δεν ξέραμε τίποτα, δεν ξέρουμε τίποτα, μακριά από μας κάθε σκέψη “συγκάλυψης”, θα επιληφθεί η δικαιοσύνη και οι θεσμοί. Και επιπλέον: εμείς το χρέος μας το κάναμε, φτιάχνουμε κώδικα δεοντολογίας, καταθέσαμε (σήμερα και κάπως κατόπιν εορτής και αφού είχε γίνει γνωστό πως θα κατατεθεί και νέα μήνυση, όπως και έγινε) και μηνυτήρια αναφορά για να ελεγχθούν όλα, διαθέτουμε όλες τις υπηρεσίες του υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων στη διάθεση της δικαιοσύνης (αλλά δεν έχουμε και “υπηρεσία σεξουαλικής παρακολούθησης”…).

Εν ολίγοις: η υπουργός Πολιτισμού είναι άμοιρη ευθυνών, όπως και η κυβέρνηση. Άμοιροι γενικώς. Και ανεύθυνοι.

Οι παρατηρητικότεροι, πάντως, πρόσεξαν πως στην συνέντευξη τύπου που παραχώρησε η υπουργός Πολιτισμού δεν είχε την άνεση που συνήθως την διακρίνει σε άλλες ανάλογες εμφανίσεις της. Ήταν περισσότερο αγχωμένη, κόμπιαζε και είχε το νου της μην της ξεφύγει κάποιο λάθος ή μήπως παρεκκλίνει από τη “γραμμή” ή από αυτά που μια γυναικεία φωνή υποβολέα ακουγόταν να ψιθυρίζει.

Την ώρα που τέλειωνε η συνέντευξη της υπουργού Πολιτισμού, έξω από την Μπουμπουλίνας ομάδα αγνώστων άπλωσε ένα πανό με το σύνθημα “Το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι” και δίπλα το κεφάλι ενός υπερμεγέθους ψαριού…

Την ίδια ώρα, στο βιογραφικό της Λίνας Μενδώνη στην Wikipedia, δίπλα στη φράση “Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1960, με καταγωγή από την Χίο”, εμφανίστηκε και η φράση “Το 2021 ξέπλενε παιδεραστές”, η οποία και αποσύρθηκε λίγα λεπτά αργότερα.   

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Καταδίκη για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας στον ζωγράφο και μέλος του ΔΣ του Βυζαντινού Μουσείου Μιχάλη Μαδένη

Απόφαση κόλαφος επιδικάζει στον Μιχάλη Μαδένη και στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας (ΕΒΕ) 160.000 ευρώ για αντιγραφή έργων του Γιώργου Κατσάγγελου.
ΣΥΝΑΦΗ

Η Αυστραλία απορρίπτει τον ισχυρισμό του Μασκ ότι σχεδιάζει έλεγχο της πρόσβασης στο διαδίκτυο

Κουτσούμπας: Να σταματήσει η Ελλάδα να ενισχύει το καθεστώς Ζελένσκι

Μήνυση Λινού κατά Πολάκη εν μέσω εκλογών στον ΣΥΡΙΖΑ

Συμπαράσταση της ΟΚΔΕ στον Νίκο Ρωμανό: Να σταματήσει η «στημένη» δίωξη

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα