Τεράστιο φορτηγό πλοίο, το οποίο μεταφέρει εμπορευματοκιβώτια, προσάραξε στη Διώρυγα του Σουέζ και έχει ήδη προκαλέσει συμφόρηση σε μία από τις πιο σημαντικές εμπορικές θαλάσσιες οδούς στον κόσμο. Ρυμουλκά ήδη επιχειρούν προσπαθώντας να ρυμουλκήσουν το πλοίο μήκους 400 μέτρων και πλάτους 59 μέτρων, το οποίο εκτιμάται πως θα μείνει παγιδευμένο και κολλημένο στο Σουέζ για ημέρες.
Το περιστατικό σημειώθηκε βόρεια του λιμένα του Σουέζ τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης. Το φορτηγό πλοίο “Ever Given”, νηολογημένο στον Παναμά, βρισκόταν καθοδόν για το λιμάνι του Ρότερνταμ στην Ολλανδία και είχε αποπλεύσει από την Κίνα. Ο κυβερνήτης έχασε τον έλεγχο του πλοίου, το οποίο προσάραξε στις 7:40 τοπική ώρα.
Το φορτηγό πλοίο, κατασκευής του 2018, ανήκει στον όμιλο μεταφορών της Ταϊβάν Evergreen Marine. Η εταιρεία ανέφερε στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς (Reuters) ότι “πιθανότατα μία ξαφνική και δυνατή ριπή ανέμου χτύπησε το πλοίο με αποτέλεσμα να πάρει κλίση και να προσαράξει”. Δεκάδες άλλα πλοία βρίσκονται τώρα ακινητοποιημένα και στις δύο κατευθύνσεις διέλευσης της διώρυγας.
Φωτογραφία του προσαραγμένου “Ever Given” αναρτήθηκε την Τρίτη στο Instagram, η οποία έχει πιθανότατα τραβηχτεί από το φορτηγό πλοίο “Maersk Denver”, το οποίο βρισκόταν ακριβώς πίσω από το πλοίο που παγιδεύτηκε στο Σουέζ.
Ο Δρ. Σαλ Μερκολιάνο, ιστορικός ναυσιπλοΐας με έδρα τη Βόρεια Καρολίνα των Ηνωμένων Πολιτειών, δήλωσε στο BBC πως περιστατικά σαν αυτό που συνέβη στο Σουέζ είναι πολύ σπάνια και δεν αποκλείεται να έχουν “τεράστιες συνέπειες στο παγκόσμιο εμπόριο”. “Είναι το μεγαλύτερο σε μέγεθος φορτηγό πλοίο που έχει ποτέ προσαράξει στο Σουέζ”, σημείωσε ο Δρ. Σαλ Μερκολιάνο. “Αν δεν καταφέρουν να το ρυμουλκήσουν στη φάση της παλίρροιας, τότε θα αναγκαστούν να προχωρήσουν στην εκφόρτωση του φορτίου του πλοίου”, πρόσθεσε.
Το τηλεοπτικό δίκτυο “Κάιρο24” μιλώντας με αξιωματούχο των λιμενικών αρχών της Αιγύπτου μετέδωσε ότι η επιχείρηση απεγκλωβισμού του “Ever Given” ενδέχεται να συμπεριλαμβάνει την απομάκρυνση τεράστιων ποσοτήτων άμμου από το σημείο που έχει προσαράξει το πλοίο.
Το κανάλι του Σουέζ ιδρύθηκε αρχικά το 1869, συνδέοντας τη Μεσόγειο και την Ερυθρά Θάλασσα και παρέχοντας τη συντομότερη δυνατή εμπορική διαδρομή μέσω ύδατος μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Το 2015, η αιγυπτιακή κυβέρνηση ολοκλήρωσε την ανακαίνιση του καναλιού ύψους 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να προσελκύσει περισσότερες επιχειρήσεις και να επιτρέψει ομαλότερη ιστιοπλοΐα.
Πηγή: BBC