ΑΘΗΝΑ
10:58
|
15.11.2024
Ο Βέλγος, διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών για κάτι λιγότερο από δύο μήνες, κατηγορείται από 20 χορευτές και χορεύτριες του θιάσου “Troubleyn”.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Σε δικαστήριο της Αμβέρσας παραπέμφθηκε ο Βέλγος καλλιτέχνης Γιαν Φαμπρ κατηγορούμενος για σεξουαλική παρενόχληση στην εργασία και προσβολή της αιδούς, στο πλαίσιο της διένεξής του με τον χορευτικό του θίασο “Troubleyn”. Το 2018 γύρω στους 20 χορευτές και χορεύτριες, πρώην συνεργάτες του Γιαν Φαμπρ στο θίασο αυτό, είχαν καταγγείλει με ανοικτή επιστολή “ταπεινώσεις” που υπέστησαν, καθώς και εκβιασμό σεξουαλικού χαρακτήρα. Τίτε ξεκίνησε έρευνα από την επιθεώρηση εργασίας της Αμβέρσας σχετικά με την καταγγελία.

Στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας αποφασίσθηκε να παραπεμφθεί ο Φαμπρ ενώπιον δικαστηρίου. Ο καλλιτέχνης θα δικασθεί κυρίως για “βία” και “σεξουαλική παρενόχληση στην εργασία” σε βάρος “12 εργαζομένων” και για “προσβολή της αιδούς”, διευκρινίζεται σε ανακοίνωση της εισαγγελίας.

Μια πρώτη διαδικαστική ακροαματική συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στο δικαστήριο στις 21 Σεπτεμβρίου, αναφέρεται στην ανακοίνωση. Θα έχει στόχο να ορισθεί ένα χρονοδιάγραμμα για τη δίκη και δεν θα περιλάβει αναγκαστικά εμφάνιση του κατηγορουμένου.

Χορογράφος, καλλιτέχνης των πλαστικών τεχνών, θεατρικός σκηνοθέτης, ο 62χρονος Ζαν Φαμπρ είναι γνωστός για τον προκλητικό χαρακτήρα της τέχνης του, με θεάματα που θίγουν ανοικτά το θέμα της σεξουαλικότητας.

Στο κείμενό τους, που είχε δημοσιοποιηθεί τον Σεπτέμβριο 2018 στον ιστότοπο του ολλανδόφωνου περιοδικού τέχνης rekto:verso, αυτοί οι πρώην συνεργάτες και ασκούμενοι κατήγγειλαν συστηματικές πράξεις “παρενόχλησης” εκ μέρους του Φλαμανδού καλλιτέχνη.

Ο Βέλγος διατέλεσε διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών για κάτι λιγότερο από δύο μήνες επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ καθώς η παράσταση με “Mount Olympus”, γνωστή και ως τα “Παλλόμενα Πέη” προκάλεσε πολλές αντιδράσεις στην ελληνική κοινωνία! Στην παράσταση αυτή συμμετείχαν 27 ερμηνευτές, οι οποίοι ενσάρκωναν Ολύμπιους θεούς, ημίθεους, θνητούς, τέρατα και ήρωες τραγωδιών -από τον Οιδίποδα ως τη Μήδεια- σε μια κοινή συνάντηση επί σκηνής, αναπαριστούσαν ένα διονυσιακό όργιο.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

«Κατοικία: από μέσο κερδοσκοπίας σε ανθρώπινο δικαίωμα» – Εκδήλωση του ΜέΡΑ25

Χίος: Δίκη για την κινητοποίηση ενάντια στη δημιουργία κλειστής δομής μεταναστών

Εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη: 50 χρόνια Κατοχής-Τα αδιέξοδα στο Κυπριακό

Ακόμα 25 μετανάστες και πρόσφυγες νότια της Κρήτης

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα