Μηνυτήρια αναφορά, κατά παντός υπευθύνου, κατέθεσαν δημοτικοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης του Δήμου Θεσσαλονίκης, ζητώντας να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες αναφορικά με τα 50 λεωφορεία που προμηθεύτηκε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία προς ενίσχυση του στόλου και τους συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ.
Τη μηνυτήρια αναφορά, που κατατέθηκε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, συνυπογράφουν οι Κατερίνα Νοτοπούλου, Μαρία Αρβανιτίδου, Γλυκερία Καλφακάκου, Μαρία Πασχαλίδου, Ελένη Χρυσίδου και Ανδρέας Κουράκης. Ζητούν να διερευνηθούν μεταξύ άλλων τα αδικήματα της παράβασης καθήκοντος, της δωροληψίας- δωροδοκίας υπαλλήλου, της πρόληψης μολυσματικών ασθενειών, της παρακώλυσης συγκοινωνιών και της εμπορίας επιρροής- νόμος περί μεσαζόντων.
Σε δηλώσεις της έξω από το Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης, η Κατερίνα Νοτοπούλου, βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης του κεντρικού Δήμου “Θεσσαλονίκη Μαζί”, χαρακτήρισε τα συγκεκριμένα λεωφορεία “σαπάκια”, στηλιτεύοντας τη νομιμότητα ως προς τη διαδικασία προμήθειας, ενώ έκανε λόγο για “σοβαρές ευθύνες” και τόνισε ότι “υπάρχει πολιτικό ζήτημα”. “Είναι ακατάλληλα για εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου, πολλώ δε μάλλον, εν μέσω κορονοϊού, καθώς δεν διαθέτουν παράθυρα ούτε κλιματισμό, έχουν χαμηλή ιπποδύναμη και κάποια απ’ αυτά πήραν φωτιά” πρόσθεσε η ίδια, επισημαίνοντας ότι “η αντιπολίτευση είναι εδώ για να προασπιστεί το δημόσιο συμφέρον”.
Η απάντηση του Δήμου Θεσσαλονίκης
“Οι υγειονομικές μάσκες σώζουν, οι μάσκες της υποκρισίας εξοργίζουν και θυμώνουν τους Θεσσαλονικείς” αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Δήμος Θεσσαλονίκης, με αφορμή την κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς για το θέμα της αγοράς λεωφορείων από τη Λειψία. Στην ανακοίνωση επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, ότι “όλοι αυτοί που είχαν θέσεις ευθύνης είτε στον Δήμο είτε στην Κυβέρνηση και επί τόσα χρόνια άφησαν τον ΟΑΣΘ να φθάσει στο έσχατο σημείο της παρακμής, σήμερα έρχονται και καταγγέλλουν. Φαίνεται ότι ξεχνούν πως το καλοκαίρι του 2019 ο ΟΑΣΘ κυκλοφορούσε στην πόλη 200-230 οχήματα ημερησίως, πολλά από αυτά ηλικίας μεγαλύτερης των 20 ετών. Ξεχνούν την αγανάκτηση και την ταλαιπωρία πολιτών και επισκεπτών, ξεχνούν τις εικόνες ντροπής, την κατάρρευση της τηλεματικής, τις δεκάδες βλάβες μηνιαίως”.
Παράλληλα ο Δήμος τονίζει ότι “η παρούσα Διοίκηση του Δήμου δεν περιέγραψε απλά το πρόβλημα, δεν κούνησε το δάχτυλο και δεν κατήγγειλε, αλλά έδωσε λύση-μεσούσης μάλιστα της πανδημίας- και αυτό ίσως ενοχλεί πολλούς”. Επαναλαμβάνει ότι “η αγορά των λεωφορείων από τη Λειψία έγινε υπό πολύ συγκριμένες προϋποθέσεις κι έπειτα από διεθνή διαγωνισμό-49 οχήματα σε εξαιρετική κατάσταση, σε εξαιρετική τιμή (11.000 ευρώ έκαστο), τεχνολογίας euro5+, έπειτα από ενδελεχή έλεγχο και έγκριση των τεχνικών υπηρεσιών του ΟΑΣΘ”. Διευκρινίζει, επίσης ότι οι όροι του χρησιδανείου ανάμεσα στον Δήμο και τον ΟΑΣΘ προβλέπουν την διενέργεια προσαρμογών για την προσθήκη κλιματιστικών και άλλες εργασίες και γνωστοποιεί ότι “η Διοίκηση του ΟΑΣΘ ανακοίνωσε τη διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για την τοποθέτηση κλιματισμού και για τη συντήρηση των οχημάτων”.