ΑΘΗΝΑ
00:36
|
27.04.2024
Περίπου 30.000 υποψήφιοι “κόβονται” λόγω των Ελάχιστων Βάσεων Εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Η ανοικτή επιστολή του μαθητή Κατάκαλου Διονύση στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, με τίτλο: “Είμαι απόφοιτος και ‘αποτυχημένος άριστος’” είναι ενδεικτική της κατάστασης που έχει προκαλέσει στους υποψήφιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2021 η υιοθέτηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Ο Διονύσης συγκέντρωσε 20.988 μόρια, αλλά δεν εισάγεται στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ ή του ΑΠΘ λόγω της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα.

Το alfavita.gr δημοσίευσε την επιστολή του μαθητή, Διονύση Κατάκαλου,  στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στην οποία εκφράζει τα παράπονά του για τον τρόπο βαθμολόγησης των ειδικών μαθημάτων και το ότι, αριστούχοι μαθητές, δεν κατάφεραν να περάσουν στις σχολές που επιθυμούσαν.

Αναλυτικά η επιστολή του μαθητή προς την υπουργό Παιδείας:

Αξιότιμη κα υπουργέ,

Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις. Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας Αποτυχημένος άριστος και συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις στοχεύοντας να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.

Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1.838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.

Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξής απορίες:

Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που ‘διακρίνει’ τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια; Και

Πώς καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;

Μήπως θα ήταν δίκαιο να επαναφέρετε φέτος η βάση του 10 ως κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική;

Ή οι συντελεστές των ΕΒΕ σε όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν ίσοι με 0.8;

Σας παρακαλώ να αναστοχαστείτε την μη εσκεμμένη αστοχία της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου και να μην στερήσετε την θέση από μένα και δεκάδες άλλους συμμαθητές μου τα όνειρά μας.

Με εκτίμηση,

Κατάκαλος Διονύσιος 1o πρότυπο λύκειο Αθηνών.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Αμερική: Γη της υποκρισίας, της καταστολής και της βίας…

Θα χρειαστούν 14 χρόνια για να απομακρυνθούν τα ερείπια από τη Γάζα…

Συνέλαβαν μέλη του DiEM25 και του MERA25 στη Γερμανία

Αθήνα: Διαδήλωση αλληλεγγύης για την Παλαιστίνη

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα