«Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί… τα σχολεία πρέπει να είναι οι τελευταίοι χώροι που κλείνουν και οι πρώτοι που ξανανοίγουν» δήλωσε σήμερα ο εκπρόσωπος της ΓΙΟΥΝΙΣΕΦ, Τζέιμς Έλντερ, σε τακτική ενημέρωση στη Γενεύη, αναγνωρίζοντας ωστόσο ότι κάποιες φορές πρόκειται για δύσκολη επιλογή για τις αρχές. Ο ίδιος τόνισε πως το άνοιγμα των σχολείων “δεν μπορεί να περιμένει να εμβολιαστούν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί”.
Ο Έλντερ αναφερόταν σε πάνω από 600.000.000 παιδιά που έχουν “εξοστρακιστεί” από τα σχολεία τους από την έναρξη της πανδημίας και έπειτα σε δεκάδες (κυρίως αναπτυσσόμενες) χώρες του κόσμου.
Οπως εξήγησε ο εκπρόσωπος της ΓΙΟΥΝΙΣΕΦ, αν και τα παιδιά του βόρειου ημισφαιρίου βρίσκονται ακόμα στις καλοκαιρινές τους διακοπές, στην Ανατολική και Νότια Αφρική, το 40% των παιδιών σχολικής ηλικίας στερούνται το σχολείο.
Σε όλη την ήπειρο, που γνωρίζει μια ισχυρή έξαρση της πανδημίας εδώ και μήνες, η Unicef εκτιμά ότι 32 εκατομμύρια παιδιά είτε είδαν να κλείνει το σχολείο τους είτε δεν έχουν επιστρέψει σε αυτό όταν ξανάνοιξαν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Και αυτό έρχεται να προστεθεί στα 37 εκατ. παιδιά άλλα, που δεν είχαν καμία πρόσβαση στη μόρφωση, πριν καν από την πανδημία…
Στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, περίπου το ήμισυ των σχολείων έκλεισαν για 200 και πλέον ημέρες και στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική -όπου η αναστολή λειτουργίας των σχολείων είχε διάρκεια ρεκόρ- υπάρχουν 18 χώρες όπου τα σχολεία έχουν κλείσει τελείως ή μερικώς λόγω της πανδημίας.
“Εκρηξη” κυήσεων σε έφηβες της Ουγκάντας κατά 20%
“Η μόρφωση, η ασφάλεια, οι φίλοι και το φαγητό αντικαταστάθηκαν από την αγωνία, τη βία και τις εφηβικές εγκυμοσύνες” είπε ο Τζέιμς Έλντερ, που επικαλέστηκε το παράδειγμα της Ουγκάντα, όπου οι κυήσεις σε κορίτσια ηλικίας 10 έως 24 ετών αυξήθηκαν κατά 20% μεταξύ του Μαρτίου του 2020 και του Ιουνίου του 2021.
Σε ό,τι αφορά την τηλεκπαίδευση, είναι ανέφικτη για το ένα τρίτο των μαθητών σε όλο τον κόσμο.
Στη Νοτιοανατολική Ασία και την περιοχή του Ειρηνικού, 80 εκατ. παιδιά δεν είχαν καμία πρόσβαση σε τηλεκπαίδευση όταν το σχολείο τους έμεινε κλειστό.
Τα σχολεία στην Ουγκάντα για παράδειγμα έκλεισαν για 306 ημέρες με μόνο το 0,3% των νοικοκυριών να έχει σύνδεση στο διαδίκτυο.
Σύμφωνα με μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας, η πανδημία θα κοστίσει 10.000 δισεκ. δολάρια σε απώλεια εσόδων σε αυτή τη γενεά μαθητών.