ΑΘΗΝΑ
00:56
|
16.11.2024
Το μερίδιο των εισαγωγών κινεζικών προϊόντων στην ευρωπαϊκή αγορά έχει καταγράψει σημαντική άνοδο την τελευταία δεκαετία.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Παρά την πανδημία η Κίνα εξακολουθεί να παίζει ρόλο-κλειδί στην παγκόσμια οικονομία. Ανεπηρέαστη δεν μένει φυσικά η Ευρώπη, ούτε η Γερμανία. Σύμφωνα με νέα έκθεση του Ινστιτούτου Γερμανικής Οικονομίας της Koλωνίας (ΙW) το μερίδιο των εισαγωγών κινεζικών προϊόντων στην ευρωπαϊκή αγορά έχει καταγράψει σημαντική άνοδο μέσα στην περίοδο 2000-2019, ενώ το μερίδιο που αντιστοιχεί σε εισαγωγές γερμανικών προϊόντων από άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχει μειωθεί.

Η κόντρα

Βάσει υπολογισμών, πριν από 21 χρόνια οι γερμανικές εξαγωγές εντός ΕΕ ανέρχονταν στο 14% έναντι 2,7% των κινεζικών. Εντούτοις το 2019 το ποσοστό των εμπορευμάτων που προέρχονταν από την Κίνα αντιπροσώπευαν το 7,6% και από τη Γερμανία το 13%.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις η τάση παρατηρείται εντονότερα σε εξειδικευμένα βιομηχανικά προϊόντα όπως μεταλλεύματα, φαρμακευτικά και χημικά σκευάσματα, ηλεκτρικές συσκευές και σε ηλεκτρονικούς εξοπλισμούς, όπως βιντεοκάμερες, αυτοκίνητα ή εξαρτήματα οχημάτων.

Οι γερμανικές εξαγωγές εξακολουθούν να καταγράφουν υψηλές επιδόσεις στους τομείς αυτούς, λόγω της αυξημένης εξειδίκευσής τους. Ωστόσο και στους κρίσιμους αυτούς τομείς, τα τελευταία χρόνια οι αναλογίες φαίνεται ότι αλλάζουν υπέρ της Κίνας.

Αλλάζει εξαγωγικό προσανατολισμό η Κίνα

Η Κίνα από την πλευρά της, σύμφωνα με την έρευνα, έχει αλλάξει τον εξαγωγικό προσανατολισμό της από το 2000, εστιάζοντας πλέον και αυτή σε αυτούς τους φιλόδοξους και απαιτητικούς βιομηχανικούς τομείς. “Το ποσοστό των κινεζικών εξαγωγών σε αυτούς τους τομείς στην ευρωπαϊκή αγορά έχει αυξηθεί από 50,7% (το 2000) σε 68,2% (το 2019)” αναφέρει στην έκθεσή του το IW.

Ενδιαφέρον έχει επίσης έρευνα του Γερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (DIHK), σύμφωνα με την οποία οι γερμανικές εξαγωγές στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 19% το πρώτο εξάμηνο του 2021 αγγίζοντας περίπου 53 δις ευρώ. Ωστόσο το 73% των εταιριών που συμμετείχαν στην έρευνα αναφέρουν ότι αντιμετωπίζουν προς το παρόν καθυστερήσεις που αφορούν παραγγελίες πρώτων υλών, τελικών προϊόντων αλλά και εξαρτημάτων.

Όπως δήλωσε ο επικεφαλής Εξαγωγικής Οικονομίας του DIHK Φόλκερ Τράιερ στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων dpa: “Τα προβλήματα στις μεταφορές ιδιαίτερα στην κυκλοφορία των πλοίων και τα εμπόδια που παρατηρούνται στην παράδοση υλικών επιφέρουν τώρα κλυδωνισμούς στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες”. Σε αυτά προστίθενται οι φόβοι για νέα κύματα της πανδημίας του κορονοϊού αλλά και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που αφορούν και επαγγελματικά ταξίδια -δεδομένα που  αφήνουν περιθώρια μόνο για συγκρατημένες προβλέψεις αναφορικά με το δεύτερο εξάμηνο.

Πηγές: Capital, Dpa, Reuters, Τagesschau, ΙW

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Χίλιες απολύσεις σχεδιάζει η General Motors

Η δηκτική εξήγηση της Ζαχάροβα για την άρνηση του Πάπα να επισκεφθεί το Παρίσι

Διαμαρτυρίες εργαζομένων εργοστασίου που κλείνει η Audi στις Βρυξέλλες

Τι κοινό έχουν το Bitcoin και τα πέτρινα νομίσματα των νησιών Γιαπ;

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα