H Κίνα απαγόρευσε στους κάτω των 18 να παίζουν online βιντεοπαιχνίδια για πάνω από τρεις ώρες την εβδομάδα, στο πλαίσιο μιας παρέμβασης που, όπως έχει υποστηριχθεί, είναι απαραίτητη για να διακοπεί η αυξανόμενη εξάρτηση από αυτό που έχει χαρακτηριστεί ως «πνευματικό όπιο».
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, οι νέοι κανόνες, που δημοσιοποιήθηκαν χθες τη Δευτέρα (31/8), εντάσσονται στο πλαίσιο μιας σειράς πρωτοβουλιών από το Πεκίνο με στόχο να ενισχυθεί ο έλεγχός του επί της κοινωνίας και τομέων- κλειδιών της οικονομίας, μεταξύ των οποίων η τεχνολογία, η εκπαίδευση κ.α., μετά από μια σειρά ετών μεγάλης ανάπτυξης.
Οι περιορισμοί αυτοί, που ισχύουν για κάθε συσκευή, περιλαμβανομένων των τηλεφώνων, αποτελούν πλήγμα στην παγκόσμια βιομηχανία gaming, η οποία «καλύπτει» εκατομμύρια παίκτες νεαρής ηλικίας, σε μια εξαιρετικά επικερδή αγορά.
Το όριο για τους κάτω των 18 είναι παιχνίδι για μια ώρα την ημέρα (8μμ – 9μμ), μόνο τις Παρασκευές, τα Σάββατα και τις Κυριακές, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Xinhua. Επίσης, μπορούν να παίζουν για μια ώρα (πάλι ίδιες ώρες) στις εθνικές αργίες.
Οι κανόνες αυτοί ανακοινώθηκαν από την NPPA (National Press and Publication Administration) και φαίνονται να εντάσσονται στο ευρύτερο πλαίσιο ενεργειών από το Πεκίνο ενάντια στους κινεζικούς τεχνολογικούς κολοσσούς, όπως η Alibaba Group και η Tencent Holdings. H καμπάνια για την αντιμετώπιση αυτού που κρατικά ΜΜΕ περιέγραψαν ως «βάρβαρη ανάπτυξη» κάποιων εταιρειών έχει «διαγράψει» δισεκατομμύρια δολάρια σε αξία μετοχών, τόσο εντός όσο και εκτός Κίνας.
«Οι έφηβοι είναι το μέλλον της πατρίδας μας» είπε εκπρόσωπος της ΝΡΡΑ, σύμφωνα με το Xinhua. «Η προστασία των σωματικής και ψυχικής υγείας των ανηλίκων σχετίζεται με τα ζωτικά συμφέροντα του λαού, και σχετίζεται με την καλλιέργεια της νεότερης γενιάς σε μια εποχή εθνικής αναζωογόνησης».
Οι εταιρείες gaming θα απαγορεύεται να παρέχουν υπηρεσίες σε ανηλίκους, οποιασδήποτε μορφής, πέρα από τις συγκεκριμένες ώρες, και πρέπει να διασφαλίζουν ότι θα έχουν σε λειτουργία συστήματα επιβεβαίωσης πραγματικού ονόματος, σύμφωνα με την αρμόδια αρχή, που επιβλέπει την αγορά βιντεοπαιχνιδιών της χώρας.
Οι νέοι κανόνες έγιναν γρήγορα ένα από πιο «φλέγοντα» θέματα συζήτησης στο Weibo, το «κινεζικό Twitter». Κάποιοι χρήστες εξέφραζαν στήριξη, ενώ άλλοι δήλωναν έκπληκτοι ως προς το πόσο δραστικά ήταν. Άλλοι εξέφραζαν αμφιβολίες ως προς το κατά πόσον θα μπορούσαν να τηρηθούν, καθώς τα παιδιά θα μπορούσαν να μπαίνουν από τους λογαριασμούς των γονιών τους.
Πηγές: NBC, Reuters