Η φιλαρμονική της Βιέννης ξεκινά τη σεζόν καλλιτεχνικών εμφανίσεων με μία μεγάλη συναυλία που θα μεταδοθεί το ερχόμενο Σάββατο, 18 Σεπτεμβρίου, από τηλεοπτικά κανάλια στον Καθεδρικό Ναό “Σαγράδα Φαμίλια” στη Βαρκελώνη.
Πρόκειται για την ετήσια συναυλία στο πλαίσιο της Eurovision που θα μεταδοθεί σε 51 χώρες. Θα πραγματοποιηθεί υπό την διεύθυνση του Κρίστιαν Τέλεμαν που θα παρουσιάσει την Τέταρτη Συμφωνία του Άντον Μπρούκνερ και, σε παγκόσμια πρεμιέρα, ένα έργο του νεαρού Καναδού συνθέτη Σέμι Μάουσα.
Σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε σήμερα ο διευθυντής της Φιλαρμονικής της Βιέννης, Ντάνιελ Φρόσαουερ, ανέφερε πως η παρουσίαση της συναυλίας στον συγκεκριμένο χώρο συνίσταται κυρίως στην “αγάπη για τον Θεό”, την οποία τόσο ο σπουδαίος Καταλανός αρχιτέκτονας δημιουργός του ναού, Αντόνι Γκαουντί, όσο και ο συνθέτης “προσπαθούν να εκφράσουν”.
Οι συνδρομητικές συναυλίες της Ορχήστρας, που για την ίδια αποτελούν “πατρίδα και θεμέλιο” του αποκαλούμενου “Φιλαρμονικού Έτους”, ξεκινούν στις 25 Σεπτεμβρίου, έχοντας ως στόχο, με την έναρξή τους να συνεχιστεί ένα είδος “αλλαγής γενιάς” στη θέση του μαέστρου, με το “ντεμπούτο” τους στη νέα σεζόν, να έχουν οι Τόμας Άντες, Αλέν Αντίνογλου, Κιρίλ Πετρένκο και Τούγκαν Ζόκιεφ.
Οι διεθνείς καταξιωμένοι αρχιμουσικοί της, Φραντς Βέλζερ-Μεστ, Κρίστιαν Τίλεμαν ή Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ, θα διευθύνουν μέσα στους επόμενους μήνες, εκτός από πολλά νέα και ασυνήθιστα ρεπερτόρια, συναυλίες με έργα των Μάλερ, Μπρούκνερ και Μότσαρτ, καθώς, όπως τονίζεται χαρακτηριστικά «η βιεννέζικη κλασική μουσική δεν επιτρέπεται να ξεχαστεί, πρέπει να παίζουμε Μότσαρτ κάθε χρόνο- αυτό είναι ζωτικής σημασίας για εμάς».
Εφέτος, τα ξακουστά Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ με συμμετοχή της Φιλαρμονικής της Βιέννης σε πλήρη σύνθεση και απολύτως χωρίς καμία μόλυνση κορονοϊού στο κοινό, κατέδειξαν, σύμφωνα με τον διευθυντή τής ορχήστρας Ντάνιελ Φρόσαουερ, πώς λειτουργεί η απόλαυση μιας συναυλίας στην πανδημία, και προς τούτο «είναι σημαντικό να τηρούμε αυστηρά όλους τους κανονισμούς».
“Υπάρχει ένα στενό καθεστώς συνεχών τεστ στην ορχήστρα, προκειμένου να αποφευχθούν μεγαλύτερες αποστάσεις των καθισμάτων της, που εξακολουθούν να είναι συνηθισμένες σε άλλες ορχήστρες, κάτι που είναι πολύ επικίνδυνο για τον ήχο», τονίζει ο κορυφαίος κοντραμπασίστας της ορχήστρας Μίχαελ Μπλάντερερ. «Πρέπει να ακούμε ο ένας τον άλλον, συντονιζόμαστε σε κλάσματα του δευτερολέπτου, και αυτό είναι δυνατό μόνο μέσω μικρής απόστασης μεταξύ μας” επισημαίνει ο ίδιος στις δηλώσεις του.
Στην προγραμματισμένη για τον Νοέμβριο μεγάλη περιοδεία της στην Ασία, στην Κορέα, την Ιαπωνία και την Κίνα, η Φιλαρμονική της Βιέννης θα μείνει “αποκλειστικά μόνη της”, δηλαδή θα έχει μετακινήσεις μεταξύ του ξενοδοχείου και της αίθουσας συναυλιών χωρίς επαφή με άλλους ανθρώπους.