Πάλεψαν σε αντίξοες συνθήκες. Τα έβαλαν με έναν Κολοσσό που πολλαπλασίασε τα κέρδη του εν μέσω πανδημίας όσο ελάχιστες πολυεθνικές ¨παγκοσμίως. Ωστόσο, η αποφασιστικότητά τους δεν κάμφθηκε. Ούτε καν όταν απολύθηκαν!
Η Έμιλυ Κάνινγκχαμ και η Μάριν Κόστα δύο έμπειρες ειδικές αναλύτριες της Άμαζον σε δεδομένα που αφορούν τη συμπεριφορά και τις καταναλωτικές συνήθειες πελατών εταιριών που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο μίλησαν σε δεκάδες αμερικανικά ΜΜΕ για την ανάγκη λήψης προστασίας μέτρων υγειονομικής ασφάλειας στους δεκάδες χιλιάδες εργάτες της ΑΜΑΖΟΝ.
Κατήγγειλαν τις σκληρές συνθήκες εργασίας.
Απαίτησαν μέτρα περιβαλλοντικής συνείδησης από τον πολυεθνικό γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου για την αντιμετώπιση της Κλιματικής Αλλαγής.
Συνέχισαν να το κάνουν όταν τις απέλυσαν από το τμήμα της εταιρίας στο Σιάτλ γιατί “ξεσήκωναν” τους υπαλλήλους και τους προέτρεπαν να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους.
Ακόμη και έτσι συνέχισαν τον αγώνα τους πετυχαίνοντας με εξωδικαστικό συμβιβασμό κάτι που (για τα δεδομένα της καπιταλιστικής υπερ΄δύναμης) προβάλλει δύσκολο: Η εταιρία αναγκάζεται να τους καταβάλλει τους χαμένους μισθούς ενός έτους και θα αναρτήσει σε όλους τους χώρους δουλειάς ανακοίνωση στην οποία θα ομολογεί πως δεν μπορεί να απολύει εργαζόμενους επειδή οργανώνονται για να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους!
Το αποτέλεσμα αυτό υπήρξε συνδυασμός της αποφασιστικότητας των δύο γυναικών και της συνεργασίας τους με τους δικηγόρους του ομοσπονδιακού φορέα Εργασιακών Σχέσεων, National Labor Relations Board, που αναλαμβάνει δράση για την προστασία βασικών δικαιωμάτων εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα. Τελικά η εταιρία προτίμησε να έρθει σε συμβιβασμό ώστε να μην πάρει το θέμα μεγαλύτερες διαστάσεις.
Ωστόσο, η σημαντική αρχή έγινε. Το παράδειγμα του αγώνα των δύο…”αμαζόνων” της Άμαζον ανοίγει τον δρόμο για την διεκδίκηση και την κατάκτηση και άλλων δικαιωμάτων στην μεγαλύτερη εταιρία ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως.