ΑΘΗΝΑ
10:07
|
22.11.2024
«Το δίκαιο δεν αντιμετωπίζει σαφώς το ζήτημα όταν η πτήση δεν ακυρώνεται» αναφέρει μεταξύ άλλων η απόφαση της CMA.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Υπέρ των αεροπορικών εταιρειών British Airways και Ryanair αποφάνθηκε η βρετανική επιτροπή ανταγωνισμού στη διαμάχη των εταιρειών με επιβάτες που τελικά δεν μπόρεσαν να πραγματοποιήσουν τα προγραμματισμένα τους ταξίδια λόγω της πανδημίας του Covid-19 αλλά ούτε και να πάρουν πίσω τα χρήματά τους.

Η βρετανική επιτροπή ανταγωνισμού (Competition and Markets Authority) κρίνει «ότι ο νόμος δεν παραχωρεί στους επιβάτες ένα επαρκώς σαφές δικαίωμα σε μια επιστροφή χρημάτων σε ασυνήθιστες συνθήκες» λοκντάουν, σύμφωνα με ανακοίνωσή της.

Η CMA «μπορεί να εφαρμόσει μόνον τον υπάρχοντα νόμο» και «κατά συνέπεια αποφάσισε να κλείσει την έρευνα αυτή», προσθέτει στην σχετική ανακοίνωσή της.

Σύμφωνα με την CMA, στη διάρκεια των περιόδων λοκντάουν, η British Airways αρκέστηκε να προσφέρει κουπόνια για ένα προσεχές ταξίδι ή αλλαγές εισιτηρίων. Την τελευταία επιλογή πρότεινε και η Ryanair.

Ο νόμος προβλέπει ότι οι πελάτες έχουν δικαίωμα επιστροφής χρημάτων εντός 14 ημερών, αλλά το δικαίωμα αυτό ισχύει «όταν μια αεροπορική εταιρεία ακυρώνει μια πτήση, επειδή η επιχείρηση δεν μπορεί να προσφέρει την συμφωνηθείσα υπηρεσία», διευκρίνισε η CMA.

«Ωστόσο το δίκαιο δεν αντιμετωπίζει σαφώς το ζήτημα (…) όταν η πτήση δεν ακυρώνεται, αλλά οι επιβάτες εμποδίζονται νομικά να την κάνουν», πρόσθεσε.

«Ελπίζουμε ότι ο νόμος θα αποσαφηνιστεί όσον αφορά το ζήτημα αυτό», καθώς «επιβάτες υπέστησαν μια άδικη ζημία», σχολιάζει ο γενικός διευθυντής της CMA Αντρέα Κοσέλι στην ανακοίνωση που εκδόθηκε.

«Είναι πολύ άδικο το γεγονός ότι επιβάτες καταλήγουν να πληρώσουν τον λογαριασμό ενώ τηρούσαν τον νόμο (…) την ώρα που στην British Airways και την Ryanair επετράπη να κρατήσουν τα λεφτά τους για πτήσεις στις οποίες οι άνθρωποι αυτοί δεν μπορούσαν νόμιμα να επιβιβαστούν», κατήγγειλε η ένωση καταναλωτών Which? στο γαλλικό ειδησεογραφικό πρακτορείο AFP.

Η British Airways αντέδρασε κι αυτή με δήλωσή της στο AFP, στην οποία διευκρίνισε ότι «σεβάστηκε τον νόμο ανελλιπώς, προβαίνοντας σε επιστροφές σχεδόν 4 εκατομμυρίων και προτείνοντας μια πολιτική κρατήσεων πολύ ευέλικτη, επιτρέποντας σε εκατομμύρια επιβάτες να αλλάξουν τις ημερομηνίες των ταξιδιών τους ή του προορισμού τους».

Η Ryanair παράλληλα «χαιρέτισε την απόφαση της CMA», διευκρινίζοντας ότι «οι επιβάτες είχαν την επιλογή να αλλάξουν την κράτησή τους χωρίς επιβάρυνση, κάτι το οποίο πολλοί επέλεξαν να κάνουν».

Πηγές: SkyNews

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Εκλογές στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Οδηγίες για τις κάλπες της 24ης Νοεμβρίου

Κουβέιτ και Τυνησία υπέγραψαν συμφωνίες συνεργασίας

Όχι Μετρό στην Πλατεία Εξαρχείων: «Η αρχή του τέλους ξεκίνησε»

Απαγόρευση κυκλοφορίας στη Νέα Φιλαδέλφεια λόγω επίσκεψης του Πατριάρχη

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα