“Δράμα στη ζωή, δράμα και μετά θάνατον”, γράφει η ανταποκρίτρια του βρετανικού “Γκάρντιαν” στην Αθήνα. Μια ανταπόκριση που αναφέρεται στα αποκαλυπτήρια του νέου αγάλματος προς τιμήν της μεγάλης ντίβας, Μαρίας Κάλλας, το οποίο παρουσίασε στο κοινό την περασμένη εβδομάδα ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης. Ένα χρυσό γλυπτό που έχει προκαλέσει αντιδράσεις. Ένα γλυπτό που ανεγέρθηκε “στους πρόποδες της αρχαίας Ακρόπολης, απέναντι από το ρωμαϊκό θέατρο όπου έκανε το ντεμπούτο της η παγκοσμίου φήμης τραγουδίστρια όπερας”, σημειώνει η βρετανική εφημερίδα και όπως φαίνεται “χτύπησε… λάθος νότα”.
Οι επικρίσεις για το άγαλμα της Κάλλας επικεντρώνονται στο γεγονός ότι είναι κιτς, προσβλητικό και ότι δεν θυμίζει καθόλου την ίδια την ““La Divina”. Από την ημέρα των επίσημων αποκαλυπτηρίων και μετά δεν έχει σταματήσει το τρολάρισμα στο Twitter, εξηγεί η εφημερίδα και αναφέρει ότι πολλοί το βρίσκουν πιο άσχημο από τον “Γκάντι με… τακούνια” ή από ένα ένα χρυσό αγαλματίδιο των Όσκαρ, χωρίς τη λάμψη του Χόλιγουντ.
Για τον Μιχάλη Μουσού, πρώην τραγουδιστή της όπερας και καλλιτεχνικό διευθυντή του φεστιβάλ Αθηνών, το έργο έχει μια βασική αδυναμία, καθώς δεν παρουσιάζει τη σωστή στάση του σώματος της Μαρίας Κάλλας. “Τίποτα δεν θα μπορούσε να είναι λιγότερο αντιπροσωπευτικό της Μαρίας Κάλλας, ούτε ένας δευτεροετής σε μουσικό σχολείο δεν θα είχε τέτοια πόζα με σταυρωμένα χέρια μπροστά στο στήθος της”, δήλωσε στη βρετανική εφημερίδα διευκρινίζοντας ότι μια τέτοια στάση θα μπλόκαρε την φωνή της μεγάλης ντίβας της όπερας.
Η ιστοσελίδα κάνει αναφορά και στην Αφροδίτη Λίτη, καθηγήτρια στη σχολή Καλών Τεχνών και δημιουργό του αγάλματος, για την κατασκευή του οποίο χρειάστηκαν αρκετά χρόνια. Η Λίτη εξηγεί ότι εμπνεύστηκε από φωτογραφίες της σοπράνο, τις οποίες παραχώρησε ο Ελληνικός Σύλλογος Μαρία Κάλλας.
Η Λιάνα Σκουρλή, ιδρυτικό μέλος του Ελληνικού Συλλόγου Μαρία Κάλλας απάντησε στην κριτική για το άγαλμα χαρακτηρίζοντάς την “εντελώς άδικη” και επισημαίνοντας ότι “η όλη φιλοσοφία πίσω από το άγαλμα είναι η προώθηση της ελληνικότητάς της. Το να αναδείξεις το εσωτερικό πάθος μιας διασημότητας είναι πάντα δύσκολο για κάθε γλύπτη. Περιμέναμε λίγες αντιδράσεις, αλλά όχι κάτι τέτοιο”. Με πληροφορίες από The Guardian