ΑΘΗΝΑ
10:40
|
22.11.2024
Εκρηκτική είναι η αύξηση των τιμών σε σειρά προϊόντων και υπηρεσιών, σύμφωνα με την Έκθεση της ΕΛΣΤΑΤ για τον μήνα Νοέμβριο.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Εκρηκτική είναι η αύξηση των τιμών σε σειρά προϊόντων και υπηρεσιών, σύμφωνα με την Έκθεση της ΕΛΣΤΑΤ για τον μήνα Νοέμβριο που ανακοινώθηκε σήμερα.

Ειδικότερα, ο ετήσιος πληθωρισμός σκαρφάλωσε στο 4,8% τον Νοέμβριο, από 3,4% τον Οκτώβριο όπως ανακοίνωσε η Αρχή. Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ αναφέρουν αυξήσεις κατά 180,9% στο φυσικό αέριο έναντι του Νοεμβρίου του 2020, +45,2% στο πετρέλαιο θέρμανσης και +37,8% στο ηλεκτρικό ρεύμα. Καταγράφεται αύξηση κατά 21,3% στις τιμές σε αρνί και κατσίκι, 18,5% στο ελαιόλαδο και 11% στις πατάτες. Επίσης άλμα καταγράφεται κατά 24,9% στα καύσιμα και λιπαντικά, 12,8% στις τιμές των ξενοδοχείων και 12,8% στις αεροπορικές μεταφορές.

Αναλυτικότερα, η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 4,8% τον μήνα Νοέμβριο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2020, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

• 3,5% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί, άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, ζυμαρικά, μοσχάρι, πουλερικά, αρνί και κατσίκι, παρασκευάσματα με βάση το κρέας, νωπά ψάρια, τυριά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, πατάτες, σοκολάτες-προϊόντα σοκολάτας, καφέ.

• 3,9% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

• 17,7% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.

• 2,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

• 9,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, καινούργια αυτοκίνητα, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

• 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

• 1,3% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

• 0,1% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κρασιά.

• 0,1% στην ομάδα Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στις οδοντιατρικές υπηρεσίες.

• 2,7% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε:τηλεφωνικές υπηρεσίες, τηλεφωνικό εξοπλισμό κινητών τηλεφώνων.

• 0,3% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα διαρκή αγαθά αναψυχής.

• 0,7% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Κουβέιτ και Τυνησία υπέγραψαν συμφωνίες συνεργασίας

Νέα ψηφιακά εργαλεία της ΑΑΔΕ για επιχειρήσεις και επαγγελματίες το 2025

Απολύσεις και πιθανό κλείσιμο για το ισραηλινό εργοστάσιο της Yokohama

Δισεκατομμύρια έκαναν φτερά μετά τις κατηγορίες κατά του ομίλου Adani

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα