Με μια κίνηση που εξέπληξε πολλούς, ο πρόεδρος του κολοσσού της αυτοκίνησης Toyota, Άκιο Τογιόντα, παρουσίασε προ ολίγων ωρών το ηλεκτρικό όραμα της ιαπωνικής εταιρίας, αλλά και μερικά πολύ ενδιαφέροντα ηλεκτρικά πρωτότυπα, με τα οποία ο Ιάπωνας κατασκευαστής θα πραγματοποιήσει την επέλασή του στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας.
Ειδικότερα, αποκαλύπτοντας την στρατηγική των Toyota και Lexus, ο Τογιόντα προέβλεψε ότι οι Lexus και Toyota θα πουλήσουν περίπου 3,5 εκατομμύρια (εκ.) ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου έως το 2030, δηλώνοντας χαρακτηριστικά ότι «πρέπει να μειώσουμε τις εκπομπές ρύπων όσο το δυνατόν περισσότερο, το συντομότερο δυνατό». Παράλληλα, δεσμεύτηκε επίσης ότι οι δύο εταιρείες θα είναι απαλλαγμένες από εκπομπές άνθρακα έως το 2035.
Ο ιαπωνικός όμιλος θα αυξήσει τις νέες επενδύσεις σε τεχνολογίες μπαταριών κατά 500 δισεκατομμύρια (δισ.) γιεν, δηλαδή 4,4 δισ. δολάρια, φθάνοντας στα 2 τρισεκατομμύρια (τρισ.) γιεν, όπως διευκρίνισε ο κ. Τογιόντα.
Εντάσσονται, δε, αυτές οι κινήσεις στον ευρύτερο σχεδιασμό επενδύσεων ύψους 4 τρισ. γιεν σε ηλεκτρικά οχήματα, όπου προβλέπονται και κεφαλαιακές δαπάνες και χρήματα για έρευνα και ανάπτυξη. Ακόμα 4 τρισ. γιεν θα δοθούν σε άλλου είδους ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως, λόγου χάριν, είναι τα υβριδικά που φορτίζονται και τα ηλεκτρικά αμάξια με κυψέλες καυσίμων, τα οποία χρησιμοποιούν ως πηγή ενέργειας το υδρογόνο.
Κατά τον Ακίο Τογιόντα, «σε αυτή την αχαρτογράφητη περίοδο, η οποία διαφοροποιείται από τις προηγούμενες, είναι σημαντικό να μπορούμε με ευελιξία να αλλάζουμε τόσο τους τύπους των παραγόμενων από εμάς προϊόντων όσο και τις ποσότητες, ενόσω παράλληλα θα παρακολουθούμε και τις τάσεις οι οποίες διαμορφώνονται στην αγορά».
Πηγές: The Japan Times, The New York Times