Η Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.) απέρριψε τη συγχώνευση μεταξύ των νοτιοκορεατικών ναυπηγικών εταιρειών Hyundai και Daewoo, καθώς έκρινε ότι η ένωση δύο από τους μεγαλύτερους παίκτες του κλάδου διεθνώς θα επέτρεπε στην εταιρεία που θα προκύψει να περιορίσει ασφυκτικά την παραγωγή πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Η αρμόδια επίτροπος Ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, εξήγησε ότι η συγχώνευση θα οδηγήσει σε «μικρότερη προσφορά και υψηλότερες τιμές για τα τάνκερ μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου», την ώρα που οι Ευρωπαίοι πελάτες για το προϊόν είναι αυτοί που κάνουν τις μισές περίπου παραγγελίες μιας αγοράς ύψους 45 δισ. δολαρίων.
«Για τον λόγο αυτό απαγορεύσαμε τη συγχώνευση», τόνισε η Μαργκρέτε Βεστάγκερ, σημειώνοντας ότι η κατασκευή πλοίων αυτής της κατηγορίας είναι τόσο πολύπλοκη που εμποδίζει νέους παίκτες να εισέλθουν σε αυτή την αγορά.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε. η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να απορρίψει συγχωνεύσεις εταιρειών ακόμη και αυτών που έχουν τις έδρες εκτός των συνόρων της, αν κάνουν δουλειές εντός της Ένωσης, γιατί οι επιχειρηματικές αυτές κινήσεις θα μπορούσαν να επηρεάσουν την αγορά των «27». Στην περίπτωση του υγροποιημένου φυσικού αερίου, μια νέα μεγάλη εταιρεία θα μπορούσε να προκαλέσει μεγάλους τριγμούς την ευρωπαϊκή αγορά και αν οι δύο εταιρείες προχωρήσουν στη συγχώνευση, θα θέσουν εαυτούς εκτός της αγοράς της Ε.Ε.
Να σημειωθεί πάντως ότι η απόρριψη της συγχώνευσης των δύο κορεατικών εταιρειών είναι μόλις η δέκατη σε σύνολο 3.000 ανάλογων αιτημάτων την τελευταία δεκαετία.
Πηγές: Euronews, AFP