Η μεγαλύτερη διάδοση της ηλεκτροκίνησης μπορεί να σβήσει από το χάρτη τουλάχιστον 73.000 θέσεις εργασίας στην Ιταλία προειδοποιεί με κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν στις 3/2 τα συνδικάτα εργαζομένων στο χώρο του μετάλλου FIM, FIOM και UILM και η ομάδα βιομηχάνων Federmeccanica.
Ειδικοί αναλυτές μιλώντας στο Εuractiv εκτιμούν ότι ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ιταλία θα μπορούσε να πληγεί περισσότερο από όλους, λόγω του μικρού μέσου μεγέθους των επιχειρήσεων στη χώρα και της κλίμακας των επενδύσεων που απαιτούνται για τη συμμόρφωση με το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το κλίμα «Fit-For-55» , που προβλέπει τη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2035.
Επισημαίνουν πως η παραγωγή οχημάτων στην Ιταλία μειώθηκε από 1,8 εκατομμύρια μονάδες το 1997 σε 700.000 πέρυσι. «Πρέπει να επιστρέψουμε στην παραγωγή περίπου 1,5 εκατομμυρίου μονάδων ετησίως» δήλωσε η επικεφαλής της FIOM Francesca Re David.
Η αυτοκινητοβιομηχανία στην Ιταλία απασχολεί άμεσα και έμμεσα 278.000 εργαζόμενους και αντιπροσωπεύει περίπου το 6% του ΑΕΠ της χώρας, σύμφωνα με στοιχεία της ένωσης αυτοκινητοβιομηχανίας ANFIA.
Πριν λίγες μέρες, ο Ιταλός υπουργός Βιομηχανίας Τζιανκάρλο Τζιοργκέτι δήλωσε ότι θα παρουσιάσει τις επόμενες εβδομάδες προτάσεις για κίνητρα που θα στηρίξουν την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία.
Τα συνδικάτα παροτρύνουν επίσης την κυβέρνηση να συνάψει οριστική συμφωνία με την Stellantis, τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας, για την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής μπαταριών που θα προμηθεύει την παραγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ιταλία.