Η Tesla ανακαλεί 578.607 οχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες, επειδή οι πεζοί μπορεί να μην αντιληφθούν ένα όχημα που πλησιάζει, εάν οι ήχοι προειδοποιητικού κινδύνου αποκρύπτονται, δήλωσαν οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ σήμερα Πέμπτη (10/2), σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters.
Υπό τον αυξανόμενο έλεγχο της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA), η Tesla έχει εκδώσει 10 ανακλήσεις στις ΗΠΑ τους τελευταίους τέσσερις μήνες.
Ο κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων ανακαλεί ορισμένα οχήματα Model S, Model X, Model Y και Model 3 2017-2022 επειδή η «λειτουργία Boombox» επιτρέπει την αναπαραγωγή ήχων μέσω εξωτερικού ηχείου ενώ το όχημα βρίσκεται σε κίνηση.
Η NHTSA δήλωσε ότι τα οχήματα δεν συμμορφώνονται με ένα ομοσπονδιακό πρότυπο ασφάλειας μηχανοκίνητων οχημάτων σχετικά με τις ελάχιστες απαιτήσεις ήχου για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Η Tesla θα πραγματοποιήσει μια over-the-air ενημέρωση λογισμικού (πρόκειται για ενημέρωση που κατεβαίνει ασύρματα και στο παρασκήνιο χωρίς να διακόπτεται η οδήγηση) που θα απενεργοποιεί τη λειτουργία Boombox όταν το όχημα βρίσκεται στις λειτουργίες Drive, Neutral και Reverse. Πολλές από τις πρόσφατες ανακλήσεις της Tesla αφορούν την αντιμετώπιση προβλημάτων λογισμικού.
Η Tesla δήλωσε ότι δεν γνωρίζει για ατυχήματα, τραυματισμούς ή θανάτους που σχετίζονται με την ανάκληση.
Αφού η Tesla εισήγαγε το «Boombox» τον Δεκέμβριο του 2020, η NHTSA εξέδωσε αίτημα παροχής πληροφοριών τον Ιανουάριο του 2021, δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτό ακολουθήθηκε από μια σειρά συναντήσεων για το θέμα κατά τους επόμενους μήνες.
Τον Σεπτέμβριο, η NHTSA αναβάθμισε μια έρευνα σχετικά με το ζήτημα, δήλωσε η Tesla. Τον Οκτώβριο η Tesla υπερασπίστηκε τις δοκιμές και το σκεπτικό που χρησιμοποιήθηκαν για τον προσδιορισμό της συμμόρφωσης του Boombox. Η Tesla συμφώνησε σε ανάκληση μετά από διήμερες συναντήσεις τον περασμένο μήνα.
Το Boombox χρησιμοποιεί το ηχείο του συστήματος προειδοποίησης πεζών (Pedestrian Warning System – PWS) και οι χρήστες μπορούν να προσαρμόσουν τους ήχους.
Σύμφωνα με τους κανόνες που επιβάλλει το Κογκρέσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να προσθέτουν ήχους στα ηλεκτρικά οχήματα όταν κινούνται με ταχύτητες έως και 30 χλμ. την ώρα για να βοηθήσουν στην πρόληψη τραυματισμών μεταξύ πεζών, ποδηλατών και τυφλών.
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι συχνά πιο δύσκολο να ακουστούν σε χαμηλότερες ταχύτητες από ό,τι οι βενζινοκίνητοι κινητήρες. Σε υψηλότερες ταχύτητες, ο θόρυβος των ελαστικών, η αντίσταση του ανέμου και άλλοι παράγοντες εξαλείφουν την ανάγκη για ήχους συναγερμού, δήλωσε προηγουμένως η NHTSA.
Πηγές: Reuters, Bloomberg