Νέοι «πονοκέφαλοι» για τη Google και τη Meta, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση απείλησε να αναλάβει δράση κατά της συμφωνίας μεταξύ των δύο μεγάλων τεχνολογικών κολοσσών για τις online υπηρεσίες διαφήμισης, γιατί αυτή ενδέχεται να παραβιάζει τους κανόνες του μπλοκ περί θεμιτού ανταγωνισμού.
Ειδικότερα, ο εποπτικός φορέας ανταγωνισμού της Ε.Ε. ξεκίνησε έρευνα σχετικά με τη συμφωνία του 2018, που αφορούσε τη συμμετοχή της Meta σε πρόγραμμα «ανοιχτής υποβολής προσφορών» της Google. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει πως η συμφωνία μπορεί να αποτελεί μέρος μιας προσπάθειας αποκλεισμού των διαφημιστικών τεχνολογικών υπηρεσιών που ανταγωνίζονται το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
H αρμόδια επίτροπος, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, δήλωσε σήμερα πως εάν η έρευνα επιβεβαίωση το παραπάνω, τότε αυτό συνεπάγεται περιορισμό και στρεβλώσεις της αγοράς τεχνολογίας διαφημίσεων, σε βάρος των ανταγωνιστικών τεχνολογιών εξυπηρέτησης διαφημίσεων, των εκδοτών και τελικά των καταναλωτών.
Η Κομισιόν ανέφερε ότι έχει έρθει σε επαφή με την αρχή ανταγωνισμού του Ηνωμένου Βασιλείου, που έχει ξεκινήσει επίσης έρευνα για την επίμαχη συμφωνία, και «προτίθεται να συνεργαστεί στενά σε αυτήν την έρευνα ακολουθώντας τους ισχύοντες κανόνες και διαδικασίες».