Συνεχίζονται στο Ηνωμένο Βασίλειο οι αντιδράσεις μετά τις απολύσεις μέσω Zoom 800 ναυτεργατών της ναυτιλιακής εταιρείας «P&O Ferries», η οποία από το 2019 ανήκει στον κολοσσό logistics του Ντουμπάι, DP World.
Το βρετανικό συνδικάτο Μεταφορών (RMT) καταγγέλλει ότι η εταιρεία «P&O Ferries» αντικαθιστά τους απολυμένους ναυτεργάτες προσλαμβάνοντας προσωπικό από ινδικό πρακτορείο απασχόλησης με ωρομίσθιο 2,38 ευρώ. Πρόκειται για «σοκαριστική εκμετάλλευση» των εργαζομένων και μια «κατάφωρη προδοσία απέναντι στους απολυμένους», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το βρετανικό συνδικάτο. Χθες Δευτέρα οι απολυμένοι ναυτεργάτες πραγματοποίησαν διαμαρτυρία έξω από τα γραφεία της ναυτιλιακής εταιρείας και τη Βουλή των Κοινοτήτων στο Λονδίνο.
Στο πλευρό των απολυμένων βρέθηκε ο πρώην αρχηγός του Εργατικού Κόμματος, Τζέρεμι Κόρμπιν.
Από την πλευρά της η «P&O Ferries» ανακοίνωσε ότι είναι «ανακριβές» το ωρομίσθιο που έδωσε στη δημοσιότητα το συνδικάτο RMT . Πρόσθεσε επίσης ότι πολιτική της εταιρείας είναι να μην δίνει στη δημοσιότητα τις απολαβές των εργαζομένων της.
Ο γενικός γραμματέας του RMT, Μικ Λιντς, ζήτησε από τη βρετανική κυβέρνηση να σταματήσει μια από τις πιο «επαίσχυντες πράξεις στην ιστορία των βρετανικών εργασιακών σχέσεων». Η εταιρεία από την πλευρά της αναφέρει ότι «ήταν μια δύσκολη απόφαση, αλλά δεν θα ήταν βιώσιμη η επιχείρηση χωρίς τις αλλαγές», κάνοντας γνωστό ότι κατέγραψε απώλειες 100 εκατ. λίρες οι οποίες καλύφθηκαν από τη μητρική της «DP World».
Το κατώτατο ωρομίσθιο στο Ηνωμένο Βασίλειο για εργαζόμενους ηλικίας άνω των 23 ετών είναι στα 10,61 ευρώ. Ωστόσο, αρκετά από τα πλοία της «P&O Ferries» είναι νηολογημένα στην Κύπρο και ως εκ τούτου η εταιρεία δεν είναι υποχρεωμένη να καταβάλλει τον κατώτατο μισθό βάσει της βρετανικής νομοθεσίας.
Ο υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας, Γραντ Σαπς, δήλωσε στο Κοινοβούλιο: «Οι ναυτεργάτες, σε αυτή τη χώρα, πράγματι δεν απολαμβάνουν σε πολλά μέρη του κόσμου, κάποια από τα ίδια οφέλη και προστασίες που ισχύουν για τους εργαζόμενους και αυτό πρέπει να τελειώσει». Ο κ. Σαπς εξήγησε ότι τα πλοία που δραστηριοποιούνται στα βρετανικά ύδατα υπόκεινται σε συνθήκες του διεθνούς και όχι του βρετανικού δικαίου. «Αυτό επιτρέπει σε κάποιους εργοδότες να εκμεταλλεύονται τους εργαζόμενους με τρόπους σαν αυτόν που είδαμε πρόσφατα από την P&O Ferries», πρόσθεσε ο υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας. Επανέλαβε ότι η βρετανική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο αναθεώρησης των συμβολαίων της με τη ναυτιλιακή εταιρεία. Η εταιρεία χρηματοδοτήθηκε από τη βρετανική κυβέρνηση για να καλυφθούν οι απώλειες της την περίοδο της πανδημίας του κορονοϊού.