Η φρενίτιδα «ακύρωσης» του ρωσικού πολιτισμού δεν έχει ούτε τέλος, ούτε καμία απολύτως λογική. Το πιο πρόσφατο θύμα της δυτικής παράνοιας είναι οι Ρωσίδες χορεύτριες του Γάλλου ζωγράφου Εντγκάρ Ντεγκά. Αυτουργός είναι η διεύθυνση της Πινακοθήκης του Λονδίνου που έσπευσε να μετονομάσει τον πίνακα σε «Ουκρανές χορεύτριες» κάνοντας τα κόκκαλα του μακαρίτη να τρίζουν και τους φιλότεχνους να ανατριχιάζουν με την επιβολή της δήθεν «πολιτικής ορθότητας» στην Τέχνη και τον Πολιτισμό ειδικά από χώρες με αλγεινό αποικιοκρατικό παρελθόν ανείπωτων εγκλημάτων όπως η Βρετανία, που έχει κλέψει μέχρι και τα γλυπτά του Παρθενώνα.
Τρέλα με κορδέλα
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της βρετανικής εφημερίδας Γκάρντιαν, η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου απηύθυνε έκκληση και σε άλλα πολιτιστικά ιδρύματα να επανεξετάσουν… «εσφαλμένες ερμηνείες ή εσφαλμένες αποδόσεις» της ουκρανικής τέχνης και κληρονομιάς καθώς έσπευσε να δικαιολογήσει την αλλαγή τίτλου του έργου κάνοντας την τρίχα τριχιά : εν προκειμένω χρησιμοποίησε σαν δικαιολογία το κίτρινο και γαλάζιο χρώμα στις κορδέλες των μαλλιών των χορευτριών ερμηνεύοντας το σαν «σαφή» και ατράνταχτη ένδειξη «ουκρανικής» αναφοράς…
«Ο τίτλος αυτού του πίνακα αποτελεί θέμα συζήτησης εδώ και πολλά χρόνια και καλύπτεται από την βιβλιογραφία. Όμως, τον τελευταίο μήνα λόγω της κατάστασης βρέθηκε στο επίκεντρο. Επομένως, θεωρήσαμε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή να επικαιροποιήσουμε τον τίτλο για να αντικατοπτρίζει καλύτερα το θέμα του» ανέφερε εκπρόσωπος της Εθνικής Πινακοθήκης του Λονδίνου.
Την κίνηση καλωσόρισε μεταξύ άλλων η Mariia Kashchenko, ουκρανικής καταγωγής ιδρύτρια και διευθύντρια της Art Unit, που προβάλλει ανερχόμενους καλλιτέχνες, μεταξύ αυτών και 21 Ουκρανών.