ΑΘΗΝΑ
07:54
|
21.09.2024
«Η οπισθοδρομική στάση των συνδικαλιστικών ηγεσιών προκαλεί αλγεινή εντύπωση», αναφέρει η κ. Κεραμέως.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Πάλι στα δικαστήρια κατά των εκπαιδευτικών προσφεύγει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, αυτή τη φορά προκειμένου να μην απεργήσουν μεθαύριο κατά του διαγνωστικού διαγωνισμού της λεγόμενης Ελληνικής PISA.

Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα PISA, σύμφωνα με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, έχει δεχτεί σοβαρή κριτική παγκοσμίως με βασικά επιχειρήματα, μεταξύ άλλων, ότι η χρησιμοποίησή του ως ερευνητικού εργαλείου οδηγεί σε έναν ακραίο και αφόρητο ανταγωνισμό, αντιστρατεύεται βασικές παιδαγωγικές αρχές ενός ανθρωπιστικού σχολείου, οδηγεί σε κατηγοριοποίηση και κατάταξη των σχολείων, των μαθητών/μαθητριών αλλά και των εκπαιδευτικών, ενώ προσανατολίζει τη διδασκαλία σε προσχεδιασμένα μαθήματα και ενισχύει την στείρα αποστήθιση σε βάρος της κριτικής και δημιουργικής μάθησης.

Όπως ανακοινώθηκε, κατεπείγουσα αγωγή ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως κατά της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), ζητώντας να αναγνωριστεί ως παράνομη και καταχρηστική η κηρυχθείσα απεργία – αποχή από τις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές/μαθήτριες της ΣΤ’ Τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές/μαθήτριες της Γ’ Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών – «Ελληνικής PISA» – που είναι προγραμματισμένες να πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 18 Μαΐου, δειγματοληπτικά σε 6.000 περίπου μαθητές και 300 σχολεία ανά τάξη.

Η αγωγή θα εκδικαστεί αύριο, Τρίτη, λόγω του κατεπείγοντος.

Τι αναφέρει το υπουργείο

«Η οπισθοδρομική στάση των συνδικαλιστικών ηγεσιών προκαλεί αλγεινή εντύπωση, καθώς οι ίδιες οι συνδικαλιστικές ηγεσίες, που έπρεπε να πρωτοστατούν διεκδικώντας σταθερά τη βελτίωση της εκπαίδευσης στη χώρα, θέτουν μονίμως προσκόμματα στις διεθνώς αποδεκτές μεθόδους αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας προσθέτοντας πως αψηφούν συστηματικά ότι:

–  δεν μπορεί να υπάρξει βελτίωση χωρίς πρότερη αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης με συγκεκριμένα, αντιπροσωπευτικά, μετρήσιμα στοιχεία,

– η Ελλάδα αποτελεί μια από τις τελευταίες ανεπτυγμένες χώρες που δεν έχουν ως σήμερα έναν τέτοιο θεσμό (ενδεικτικά, παρόμοιοι θεσμοί λειτουργούν ήδη σε Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, Αυστρία, Ουγγαρία, Φινλανδία, Σουηδία, Κροατία, Τσεχία),

– οι ενέργειες των συνδικαλιστικών ηγεσιών στρέφονται ευθέως κατά των μαθητών και του εκπαιδευτικού συστήματος εν συνόλω, παρεμποδίζοντας τη βελτίωσή του,

– η εφαρμογή ψηφισθέντων νόμων στις ευνομούμενες χώρες δεν επαφίεται στις συνδικαλιστικές ηγεσίες,

– ο διδακτικός τους ρόλος και η συνακόλουθη ευθύνη τους απέναντι στους μαθητές τους δε σταματά στην τάξη, αλλά συνεχίζεται και με το παράδειγμα και την ευρύτερη στάση τους.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Θεσσαλονίκη: Πανεπιστημιακός καθηγητής καταδικάστηκε για εκβιασμό ερευνητών

Κινητοποίηση εκπαιδευτικών: Κατά των συγχωνεύσεων τμημάτων

Αγρίνιο: Σύλληψη 15χρονου για βιντεοσκόπηση καθηγητή σε… απόπειρα κατάληψης του σχολείου

Πιερρακάκης: Επιμονή στη «λύση» συγχωνεύσεις τμημάτων-Ικανοποίηση… για τις αποβολές λόγω κινητών

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα