ΑΘΗΝΑ
05:54
|
05.11.2024
Πλήρη αποχή από την πλατφόρμα mySynigoroslive ανακοίνωσαν οι εργαζόμενοι στον Συνήγορο του Πολίτη κάνοντας λόγο για προσπάθεια αλλοίωσης της λειτουργίας της Αρχής.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Την πλήρη αποχή του προσωπικού της Ανεξάρτητης Αρχής του Συνηγόρου του Πολίτη από την νέα διαδικασία της πλατφόρμας mySynigoroslive, με την εισαγωγή της οποίας αλλοιώνεται η λειτουργία της Αρχής και αλλάζει ριζικά ο προσανατολισμός της, αποφάσισε ομόφωνα η Γενική Συνέλευση Εργαζομένων στον Συνήγορο του Πολίτη.

Όπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι σε σχετικό Δελτίο Τύπου, με πρόσφατη Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Συνηγόρου του Πολίτη, ο χαρακτήρας της Αρχής μεταβάλλεται, καθώς προστίθεται, πλέον, η διεκπεραίωση των υποθέσεων των πολιτών και η παροχή στοχευμένης πληροφόρησης, μέσω της νέας ψηφιακής πλατφόρμας με τον τίτλο mySynigοroslive.

«Η Απόφαση αυτή βρίσκεται εκτός θεσμικού πλαισίου και λογικής της λειτουργίας, τόσο της Ανεξάρτητης Αρχής του Συνηγόρου του Πολίτη, όσο και της πλατφόρμας gov.gr, καθώς η τελευταία περιορίζεται σε συγκεκριμένες διοικητικές διαδικασίες (πχ λήψη Α.Φ.Μ.) ή παρέχει απλή διοικητική πληροφόρηση» υπογραμμίζουν οι εργαζόμενοι, προσθέτοντας πως «αντιθέτως, ο Συνήγορος του Πολίτη σύμφωνα με τη νομοθεσία του ελέγχει τη δράση της διοίκησης και διαμεσολαβεί για την προάσπιση των δικαιωμάτων των πολιτών».

Υπό τις συγκεκριμένες, ρητές νομοθετικές προβλέψεις, η εισαγωγή της πλατφόρμας mySynigoroslive – η οποία, σημειωτέον έγινε χωρίς καμμία προηγούμενη διαβούλευση με το προσωπικό της Αρχής – αλλοιώνει τη λειτουργία της Αρχής και συνιστά ριζική αλλαγή τού προσανατολισμού της.

Την ίδια ώρα, κάνουν λόγο για παραπλάνηση των πολιτων σε ό,τι αφορά στο έργο της Αρχής, καθώς, όπως επισημαίνουν, ο Συνήγορος του Πολίτη δεν έχει ούτε την αρμοδιότητα αλλά ούτε και τη δυνατότητα παροχής εξειδικευμένης διοικητικής ή νομικής πληροφόρησης σε πραγματικό χρόνο. Επιπλέον, η διαμεσολαβητική- ελεγκτική αρμοδιότητα του, δεν μπορεί να υλοποιηθεί μέσω των λειτουργιών μίας πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων και τηλεφωνικών ραντεβού, καθώς κάθε φορά απαιτείται προηγούμενη προσεκτική μελέτη τού φακέλου τής γραπτής αναφοράς που έχει προηγουμένως και η μελέτη των απόψεων του αναφερομένου και της διοίκησης, η διαπίστωση τυχόν παράβασης τής νομιμότητας και επιλογή του βέλτιστου τρόπου διαμεσολάβησης.

«Με άλλα λόγια, με την εισαγωγή της πλατφόρμας αντί να ενισχυθεί η διαμεσολαβητική- ελεγκτική αρμοδιότητά υπέρ του πολίτη- ειδικά σε πλείστες περιπτώσεις κακοδιοίκησης στις οποίες η Διοίκηση δεν ανταποκρίνεται θετικά, εισάγεται μία υπηρεσία εξ αποστάσεως “εξυπηρέτησης”, η οποία είναι αντικειμενικά αδύνατον να ανταποκριθεί και στο ελάχιστο στις εσφαλμένες προσδοκίες που δημιουργεί» υπογραμμίζουν οι εργαζόμενοι. 

Σημειώνουν, τέλος, τον ορατό κίνδυνο της αποδυνάμωσης του έργου της Αρχής και υπονόμευσης της δυνατότητας παροχής ποιοτικής διαμεσολάβησης στον πολίτη λόγω του επιπρόσθετου διοικητικού φόρτου που θα προκληθεί από τη λειτουργία της πλατφόρμας και καλούν τους πολίτες να συνεχίσουν να υποβάλουν τις αναφορές τους προς την Αρχή κατά τους ήδη προβλεπόμενους τρόπους.

Διαβάστε παρακάτω ολόκληρο το Δελτίο Τύπου του Συλλόγου Εργαζομένων στον Συνήγορο του Πολίτη:

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Το μποϋκοτάζ του κινήματος BDS πέτυχε: Τα Carrefour της Ιορδανίας έβαλαν λουκέτο

Παζάρι ΗΠΑ-Σαουδικής Αραβίας για μικρή αμυντική συμφωνία

Βρέθηκε και άλλος άνδρας νεκρός σε Αστυνομικό Τμήμα της Αθήνας

Σύλληψη 55χρονου με τσεκούρι στην Πάτρα

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα