ΑΘΗΝΑ
13:33
|
05.11.2024
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα ψηφίσει αυτή την εβδομάδα για μια σειρά πολιτικών της ΕΕ σχετικά με την κλιματική αλλαγή.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα ψηφίσει αυτή την εβδομάδα για μια σειρά πολιτικών της ΕΕ σχετικά με την κλιματική αλλαγή που αποσκοπούν στη μείωση των εκπομπών αερίων της Ευρώπης την επόμενη δεκαετία, με τις προτάσεις να αντιμετωπίζουν πολλαπλές τροπολογίες και το αποτέλεσμα αβέβαιο για ορισμένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια.

Τα σχέδια στοχεύουν να βάλουν την Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 χωρών – την τρίτη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο – σε καλό δρόμο σχετικά με τον στόχο της για μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% έως το 2030, από τα επίπεδα που βρισκόταν τη δεκαετία του 1990.

Στο πλαίσιο της περίπλοκης νομοθετικής διαδικασίας της ΕΕ, το κοινοβούλιο θα συζητήσει οκτώ προτάσεις την Τρίτη και θα τις ψηφίσει την Τετάρτη, για να επιβεβαιώσει τη θέση του στις διαπραγματεύσεις με τις χώρες της ΕΕ σχετικά με την τελική νομοθεσία.

Τα μέλη του κοινοβουλίου πρέπει να εξετάσουν εκατοντάδες τροπολογίες που θα μπορούσαν να αυξήσουν ή να αποδυναμώσουν τον αντίκτυπο των πολιτικών της ΕΕ για το κλίμα.

Μία πρόταση αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη αναμόρφωση της αγοράς άνθρακα της ΕΕ από την έναρξή της το 2005. Αυτή θα ενισχύσει το σύστημα μείωσης των εκπομπών για τους τομείς που καλύπτει κατά 61% έως το 2030, βάσει ενός αρχικού σχεδίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία εκπονεί τους νόμους της ΕΕ.

Ορισμένοι νομοθέτες θα προσπαθήσουν να ενισχύσουν την μείωση των εκπομπών κατά 67%. Ο Πέτερ Λίζε, επικεφαλής διαπραγματευτής του κοινοβουλίου για τη μεταρρύθμιση της αγοράς άνθρακα, δήλωσε πως είναι «αισιόδοξος» ότι ένας συμβιβασμός για μείωση των εκπομπών κατά 63% θα κερδίσει την υποστήριξη της πλειοψηφίας.

Ο Λίζε προέβλεψε επίσης μια “αμφιλεγόμενη ψηφοφορία” για το πρώτο παγκοσμίως σχέδιο της ΕΕ για επιβολή φόρου CO2 στις εισαγωγές αγαθών υψηλής έντασης άνθρακα, όπως ο χάλυβας και το τσιμέντο, με τους νομοθέτες να διχάζονται σχετικά με το πόσο γρήγορα αυτό το σχέδιο θα πρέπει να αντικαταστήσει τις δωρεάν άδειες CO2 που λαμβάνουν αυτές οι βιομηχανίες.

Οι επιλογές για την ψηφοφορία της Τετάρτης περιλαμβάνουν τη σταδιακή κατάργηση των δωρεάν αδειών CO2 έως το 2030, το 2032 ή το 2035. Οι βιομηχανίες προέτρεψαν τους νομοθέτες να μην καθυστερήσουν την ημερομηνία, κάτι που θα οδηγούσε σε αύξηση της τιμής που πληρώνουν για να ρυπαίνουν.

Ένα άλλο σχέδιο της ΕΕ επικεντρώνεται στην 100% μείωση των εκπομπών CO2 από τα νέα αυτοκίνητα έως το 2035 – απαγορεύοντας ουσιαστικά τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην ΕΕ. Ορισμένες τροπολογίες θα αποδυναμώσουν αυτό το ποσοστό σε μείωση του CO2 κατά 90% μέχρι το 2035.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Αγαπητές φεμινίστριες: Είστε ρατσίστριες

Michelin: 1.254 εργαζόμενοι στον δρόμο καθώς κλείνουν δύο εργοστάσια

ΗΠΑ: Στην τελική ευθεία η μητέρα των μαχών (upd)

Εκλογές ΗΠΑ: Επιχειρήσεις και κυβερνητικά κτίρια οχυρώνονται υπό τον φόβο ταραχών

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα