ΑΘΗΝΑ
07:28
|
05.11.2024
Tα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία είναι τα μόνα που ανταποκρίνονται στον ευρωπαϊκό στόχο για μηδενικές εκπομπές ρύπων από το 2035.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Σε μια ιστορική στιγμή για την αυτοκίνηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε, χθες Τετάρτη, στη σύνοδο ολομέλειας υπέρ της απαγόρευσης των αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ.

Οι ευρωβουλευτές εξέφρασαν τις απόψεις τους για οκτώ από τις προτάσεις της μεγάλης νομοθετικής δέσμης που παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιούλιο του 2021 για μείωση των εκπομπών CO2 κατά 55 % έως το 2030.

Μετά από αυτή την ψηφοφορία, τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία είναι τα μόνα που ανταποκρίνονται στον ευρωπαϊκό στόχο για μηδενικές εκπομπές ρύπων από το 2035 και θα γίνουν de facto τα μόνα που θα πωλούνται στην αγορά. Από το 2020, η Ευρώπη επέβαλε ένα μέσο ανώτατο όριο 95 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο στους κατασκευαστές αυτοκινήτων, το οποίο επρόκειτο να μειωθεί κατά 37,5% το 2030.

Πλέον, η ΕΕ στοχεύει σε μείωση που θα μπορούσε να φθάσει το 50% το 2030 και μετά στο 100% το 2035. Κατά της πρότασης αυτής, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα είχε κάνει πρόταση για μείωση 90% στις εκπομπές ρύπων από τα αυτοκίνητα έως το 2035. Αυτό θα επέτρεπε τη συνέχιση της πώλησης νέων υβριδικών αυτοκινήτων, συνεκτιμώντας τον άνθρακα που εκπέμπεται από τη βιομηχανία κατά την παραγωγή ενός αυτοκινήτου.

«Είναι ασυμβίβαστο με τη συμφωνία του Παρισιού» και διακυβεύει τον ευρωπαϊκό στόχο της ουδετερότητας των εκπομπών άνθρακα το 2050, τόνισε ο Pascal Canfin, πρόεδρος της κοινοβουλευτικής επιτροπής για το περιβάλλον, αναμένοντας την ψηφοφορία. Ο ίδιος κατήγγειλε «ριζοσπαστικοποίηση κατά του Πράσινου Συμφώνου», θύματος του «έντονου λόμπι» βιομηχάνων, όπως είπε.

Μετά το αποτέλεσμα, ο κ. Canfin χαιρέτισε και μίλησε για «μια μεγάλη νίκη» και για «ιστορική απόφαση που μας οδηγεί σε μια νέα εποχή, αυτή της κλιματικής ουδετερότητας».

Η απόφαση θα πρέπει πλέον να εξεταστεί από τους αρχηγούς κρατών και κυβερνήσεων.

Οι νέοι κανονισμοί θα ευνοήσουν περαιτέρω τα ηλεκτρικά οχήματα και θα απομακρύνουν τα υβριδικά και τα plug-in υβριδικά, που συνδυάζουν βενζινοκινητήρες και μπαταρίες.

Αυτό είναι αρκετό για να ανησυχήσει τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος απασχολεί 14,6 εκατομμύρια ανθρώπους στην ΕΕ και ο οποίος εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε αυτήν τη «τεχνολογία μετάβασης».

Πηγή: ot.gr

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Τροπολογία από το ΚΚΕ για τη μονιμοποίηση των Εποχικών Πυροσβεστών

«Ποτάμια» οι δρόμοι της Βαρκελώνης λίγες μέρες μετά την καταστροφή στη Βαλένθια

Συναυλία ενάντια στην επέκταση των ιχθυοκαλλιεργειών στη Σαλαμίνα

Πακιστάν: Πράσινο λοκντάουν και κλειστά σχολεία λόγω ατμοσφαιρικής ρύπανσης

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα