ΑΘΗΝΑ
10:24
|
08.08.2022
Το μέτρο, εφ' όσον ψηφιστεί, θα σημάνει πλήρη στροφή προς τους ηλεκτρικούς κινητήρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Οι υπουργοί Περιβάλλοντος των 27 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενέκριναν να τερματίσουν την πώληση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035 στην Ευρώπη.

Από το 2035, τα νέα οχήματα που διατίθενται στην αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 100 τοις εκατό. Ένας ενδιάμεσος στόχος 55 τοις εκατό για τα αυτοκίνητα και 50 τοις εκατό για τα ημιφορτηγά συμφωνήθηκε για το 2030, ανέφερε το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ανακοίνωση που αναρτήθηκε μετά από μια μακρά νύχτα διαπραγματεύσεων που έληξε στις 02:10 το πρωί.

Το μέτρο, που προτάθηκε για πρώτη φορά τον Ιούλιο του 2021, θα σημάνει de facto παύση των πωλήσεων βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων, καθώς και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, και πλήρη στροφή προς τους ηλεκτρικούς κινητήρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035.

Το σχέδιο έχει ως στόχο να συμβάλει στην επίτευξη των κλιματικών στόχων της Ευρώπης, ιδίως της ουδετερότητας του άνθρακα έως το 2050. Η Ιταλία, η Πορτογαλία, η Σλοβακία, η Βουλγαρία και η Ρουμανία είχαν πιέσει να καθυστερήσει ο στόχος για το 2035 έως το 2040.

Οι χώρες υποστήριξαν τελικά έναν συμβιβασμό που πρότεινε η Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διατηρώντας τον στόχο για το 2035 και ζητώντας από τις Βρυξέλλες να αξιολογήσουν το 2026 εάν τα υβριδικά οχήματα ή τα ουδέτερα ως προς το διοξείδιο του άνθρακα καύσιμα θα μπορούσαν να συμμορφωθούν με τον στόχο.

Ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το κλίμα, Φρανς Τίμερμανς, δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα διατηρήσει «ανοιχτό μυαλό» αλλά ότι σήμερα, τα υβριδικά αυτοκίνητα δεν επιφέρουν επαρκείς μειώσεις εκπομπών και τα εναλλακτικά καύσιμα ήταν απαγορευτικά ακριβά.

«Είμαστε τεχνολογικά ουδέτεροι. Αυτό που θέλουμε είναι αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών», εξήγησε. «Προς το παρόν, τα συνθετικά καύσιμα δεν φαίνονται ρεαλιστική λύση, αλλά αν οι κατασκευαστές μπορούν να αποδείξουν το αντίθετο στο μέλλον, θα είμαστε ανοιχτοί».

Οι υπουργοί Περιβάλλοντος που συνήλθαν στο Λουξεμβούργο ενέκριναν επίσης πενταετή παράταση της εξαίρεσης από τις υποχρεώσεις σχετικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που χορηγείται στους αποκαλούμενους «εξειδικευμένους» κατασκευαστές ή σε εκείνους που παράγουν λιγότερα από 10.000 οχήματα ετησίως, έως το τέλος του 2035. Η ρήτρα, η οποία έχει χαρακτηριστεί και ως «τροπολογία της Ferrari», θα ωφελήσει ιδιαίτερα τις μάρκες πολυτελείας.

Αυτά τα μέτρα πρέπει τώρα να αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης με τους βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου πριν από την ψήφισή τους σε νόμο.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Εκατοντάδες παιδιά υπέστησαν γυμνό σωματικό έλεγχο από την αστυνομία του Λονδίνου

Τουρκική υπερπτήση με το καλημέρα

Μόρια αντί για αμοιβή για τους εκπαιδευτικούς

8 Αυγούστου 1974: «Καλησπέρα… Παραιτούμαι»

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα