Μεγάλη ιαπωνική αλυσίδα προσφέρει δωρεάν νουντλς στους νέους ενόψει των εκλογών της Κυριακής για την άνω βουλή, εν μέσω ευρείας ανησυχίας ότι η δυσαρεστημένη νεολαία της Ιαπωνίας δεν θα μπει στον κόπο να προσέλθει στις κάλπες.
Η εταιρεία προσφέρει ατελείωτα δωρεάν νουντλς για ένα δεκαπενθήμερο από την ημέρα των εκλογών την Κυριακή έως την 24 Ιουλίου, εφ’ όσον αποδείξουν ότι έχουν ψηφίσει.
Οι νεότεροι Ιάπωνες διαμαρτύρονται συστηματικά ότι οι πολιτικοί ενδιαφέρονται περισσότερο να προσελκύσουν το τεράστιο μπλοκ των ηλικιωμένων ψηφοφόρων της χώρας και επισημαίνουν τον χαμηλό αριθμό νεότερων βουλευτών και στα δύο σώματα του κοινοβουλίου.
«Οι πολιτικοί βλέπουν τους ηλικιωμένους, των οποίων η προσέλευση είναι υψηλή, σαν σημαντικούς πελάτες από τους οποίους μπορούν να κερδίσουν ψήφους», δήλωσε ο Χιρόσι Γιοσίντα, καθηγητής οικονομικών της γήρανσης στο Πανεπιστήμιο Τοχόκου. «Από την άλλη, οι νέοι είναι σαν περιστασιακοί πελάτες, οπότε είναι λιγότερο σημαντικοί… οπότε οι πολιτικές που ευνοούνται από τους ηλικιωμένους αναπόφευκτα ιεραρχούνται».
Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε ότι ελπίζει πως η προσφορά θα «δημιουργήσει μια ευκαιρία για τους ανθρώπους να ψηφίσουν, ακόμη και αν η ψήφος δεν έχει γίνει συνήθεια για αυτούς».
Η προσέλευση μεταξύ των νεότερων ψηφοφόρων είναι σταθερά χαμηλή και λίγοι πιστεύουν ότι οι εκλογές αυτού του Σαββατοκύριακου θα αποτελέσουν εξαίρεση.
Στις εκλογές του περασμένου Οκτωβρίου για την πιο ισχυρή κάτω βουλή, ψήφισε μόλις το 36% των ατόμων ηλικίας 20-29 ετών, σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών. Η προσέλευση μεταξύ των ατόμων ηλικίας 20-29 ετών έχει παραμείνει κάτω από το 50 τοις εκατό τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, ανέφερε το υπουργείο.
Τα άτομα ηλικίας 18 και 19 ετών, στους οποίους δόθηκε η ψήφος το 2016, ήταν ελαφρώς πιο δραστήρια, με το 43,2% να προσέρχεται στις κάλπες.