ΑΘΗΝΑ
01:29
|
06.11.2024
Εκπρόσωποι των Πρατηριούχων εκτιμούν πως πάνω από το 20% των καυσίμων στην ελληνική αγορά είναι λαθραία ή νοθευμένα.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ) και της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης (ΕΝ.ΒΕ.Θ), Θέμης Κιουρτζής προέβη σήμερα στην ακόλουθη σοβαρή καταγγελία: πάνω από το 20% των καυσίμων, που διακινούνται σήμερα στην ελληνική αγορά, εκτιμάται πως είναι λαθραία ή νοθευμένα με διαλύτες. Επισήμως, ωστόσο, μόλις το 6%-7% των πρατηρίων της χώρας υπολογίζεται πως είναι υπαίτια για την παραβατικότητα, με αποτέλεσμα μεταξύ άλλων να «κάνουν φτερά» από τα κρατικά ταμεία ποσό που κυμαίνεται μεταξύ 700 εκατομμυρίων έως και ένα δισεκατομμύριο ευρώ.

Στην καρδιά του προβλήματος της παραβατικότητας, που εκδηλώνεται εντονότερα στην Αθήνα και στη συνέχεια, ιδίως την τελευταία τριετία, στη Θεσσαλονίκη και τις άλλες περιοχές της χώρας, βρίσκονται, όπως είπε, τα «πειραγμένα» συστήματα εισροών-εκροών, που δεν παρακολουθούν όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας του καυσίμου και καταδολιεύονται από τους παραβάτες.

Τόνισε επίσης ότι μπορεί το σύστημα εισροών-εκροών στα πρατήρια να κατέστη υποχρεωτικό στα αστικά κέντρα το 2013 και στην υπόλοιπη χώρα το 2014, αλλά είναι τόσο διαβλητό, ώστε αδυνατεί να καταγράψει τις παραβατικές συμπεριφορές.

Ο γενικός γραμματέας της Π.Ο.Π.Ε.Κ, Γιάννης Μαυράκης και ο αντιπρόεδρος της ΕΝ.ΒΕ.Θ, Χρήστος Σταυράκης επισημαίνουν ότι στην ελληνική αγορά υπάρχουν σήμερα περίπου 35 διαφορετικά συστήματα εισροών-εκροών, τα οποία εγκαθίστανται από ιδιωτικές εταιρείες, αντί για ένα ενιαίο, γεγονός που διευκολύνει την παραβατικότητα.

Προβληματισμός και μέτρα για το λαθρεμπόριο καυσίμων | Economistas.gr

«Το σύστημα αυτό θα έπρεπε να φτιαχτεί από την Πολιτεία, στα πρότυπα του “MyData” και η Πολιτεία θα έπρεπε να έχει τα “κλειδιά” του. Σήμερα υποτίθεται ότι όλα τα στοιχεία πηγαίνουν σε πραγματικό χρόνο στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων. Ωστόσο, δεδομένου ότι το σύστημα δεν παρακολουθεί όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας κι ότι δεν είναι αδιάβλητο, τα στοιχεία αυτά είναι στην πραγματικότητα πλασματικά» είπε ο Γ. Μαυράκης. Ο Χρ. Σταυράκης διερωτήθηκε πώς είναι δυνατόν να υπάρχουν σήμερα πρατήρια που πουλάνε στη λιανική σε τιμή χαμηλότερη από αυτή που προμηθεύονται το καύσιμο από τα διυλιστήρια, εφιστώντας την προσοχή των καταναλωτών ως προς τις αφύσικα χαμηλές τιμές.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Φωτιά και στο Βουπράσιο Δυτικής Αχαΐας

Ένοπλο επεισόδιο στην Κυψέλη με έναν νεκρό και έναν τραυματία

Προεδρικές Εκλογές 2024: Οι Ηνωμένες Πολιτείες στις κάλπες

Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού σε συνταξιούχους και δημόσιους υπαλλήλους ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα