Οι γερμανικές αρχές και βιομηχανίες προειδοποιούν ότι η έντονη ξηρασία που πλήττει την Ευρώπη έχει οδηγήσει στην πτώση της στάθμης του Ρήνου, με αποτέλεσμα η κυκλοφορία των εμπορευμάτων μέσω του ποταμού να αναμένεται να διακοπεί εντός λίγων ημερών.
Ο Ρήνος είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος ποταμός στην κεντρική και δυτική Ευρώπη μετά τον Δούναβη, με την πλειονότητα των σχεδόν 200 εκατομμυρίων τόνων φορτίου που μεταφέρονται μέσω γερμανικών ποταμών να αποστέλλονται μέσω του ποταμού.
Η Αρχή Υδάτινων Οδών και Ναυτιλίας της Κολωνίας δήλωσε ότι η «ασυνήθιστα χαμηλή στάθμη» για την εποχή σημαίνει ότι οι τα φορτηγά πλοία πρέπει να μειώσουν το φορτίο τους «για να μπορέσουν να περιηγηθούν στο ποτάμι», κάτι που οδηγεί στην αύξηση των τιμών και την μείωση της ταχύτητας μεταφοράς των αγαθών.
Οι επιχειρήσεις που βρίσκονται κατά μήκος του Ρήνου ή εξαρτώνται από αυτόν για την μεταφορά ή την παραλαβή εμπορευμάτων προειδοποιούν ότι αναγκάστηκαν να περιορίσουν τις δραστηριότητές τους και να μειώσουν δραστικά τα φορτία, και τώρα βρίσκονται στα πρόθυρα να περιορίσουν την παραγωγή εάν τα φορτηγά πλοία δεν είναι πλέον σε θέση να έχουν πρόσβαση στο ποτάμι.
Η Uniper, ο μεγαλύτερος διανομέας ρωσικού φυσικού αερίου στην Γερμανία, προειδοποίησε για ενδεχόμενες «ακανόνιστες επιδόσεις» για τον επόμενο μήνα στον σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με καύση άνθρακα της εταιρείας λόγω διακοπών στην προμήθεια άνθρακα κατά μήκος του Ρήνου.
Σχέδια για την κατασκευή φορτηγών πλοίων που να μπορούν να πλοηγηθούν στον ποταμό παρά την μειωμένη στάθμη του καθώς και για την εμβάθυνση του ποταμού βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη, ωστόσο αργούν να υλοποιηθούν.