ΑΘΗΝΑ
10:44
|
22.11.2024
Οι ιστοί αράχνης αντιμετωπίζονται ως κομμάτια τέχνης που πρέπει να λατρεύονται –προς το παρόν τουλάχιστον– σαν να ήταν έργα του Ρέμπραντ.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Το εθνικό μουσείο της Ολλανδίας δεν έχει καθαριστεί τους τελευταίους τρεις μήνες, στο πλαίσιο μιας έκθεσης που εξερευνά τις μεταβαλλόμενες αντιλήψεις για τα έντομα στην τέχνη και την επιστήμη ανά τους αιώνες.

Η Julia Kantelberg, βοηθός επιμελήτρια, δήλωσε ότι ο Tomás Saraceno, ένας Αργεντινός καλλιτέχνης με έδρα το Βερολίνο που συμμετέχει στην έκθεση, ενθάρρυνε το μουσείο να εκτιμήσει τη συσσώρευση ιστών αράχνης όπου κι αν εμφανιστούν. Οι ιστοί αντιμετωπίζονται ως κομμάτια τέχνης που πρέπει να λατρεύονται –προς το παρόν τουλάχιστον– σαν να ήταν έργα του Ρέμπραντ, εξήγησε η Kantelberg.

«Ο Saraceno μας προκάλεσε να αναγνωρίσουμε τους ιστούς αράχνης με τους οποίους ήδη συγκατοικούμε στο Rijksmuseum», ανέφερε. «Αυτό σήμαινε ότι έπρεπε να αλλάξουμε τις διαδικασίες μας και να διευρύνουμε τις προοπτικές μας: να μην αφαιρέσουμε τις αράχνες και τους ιστούς τους από τους δημόσιους χώρους. Τρεις μήνες πριν από τα εγκαίνια της έκθεσης, ζητήθηκε από τους καθαριστές να μην αφαιρέσουν τις αράχνες και τους ιστούς τους».Όσοι επισκεφθούν το μουσείο για τα εγκαίνια της έκθεσης στις 30 Σεπτεμβρίου θα εξερευνήσουν πώς έχουν αλλάξει οι συμπεριφορές με την πάροδο του χρόνου και θα κληθούν επίσης να επανεξετάσουν τα συναισθήματά τους για τα ζωύφια όλων των σχημάτων και μεγεθών. 

«Μπαίνεις σε ένα δωμάτιο του Μεσαίωνα και μετά περνάς την πρώιμη σύγχρονη περίοδο όπου, με την εφεύρεση του μικροσκοπίου, ανοίγει ολόκληρος αυτός ο κόσμος», ανέφερε η Kantelberg περιγράφοντας την έκθεση. «Οι επιστήμονες και οι καλλιτέχνες γοητεύονται από την ομορφιά και την εφευρετικότητα αυτών των μικρών ζώων. Και μετά, στο τέλος της έκθεσης, μπαίνεις σε αυτό το πολύ όμορφο, σχεδόν εντελώς σκοτεινό δωμάτιο με ένα μεγάλο έργο τέχνης του Tomás. Οπότε είναι πραγματικά το κεντρικό κομμάτι αυτού του δωματίου».

Το γλυπτό του Saraceno είναι φτιαγμένο από μετάξι υφασμένο από τέσσερα είδη αράχνης «ενδημικά» στο στούντιο του καλλιτέχνη στο Βερολίνο. «Δυσκολεύομαι όλο και περισσότερο να πω ότι είναι δικό μου γλυπτό», δήλωσε ο Saraceno, προτείνοντας ότι οι αράχνες πρέπει να αναγνωρίζονται ως καλλιτέχνες οι ίδιες.

Η Ανοιχτή Επιστολή για τα Δικαιώματα των Ασπόνδυλων, που γράφτηκε από τον Saraceno και τοποθετήθηκε δίπλα σε έναν από τους ιστούς που εμφανίστηκαν στο μουσείο τις τελευταίες εβδομάδες, υποστηρίζει τη συμβίωση με τα έντομα και αντιτάσσεται στην αντιμετώπισή τους ως παράσιτα.

«Οι αράχνες υπάρχουν στον πλανήτη σχεδόν 280 εκατομμύρια χρόνια και εμείς οι άνθρωποι μόνο 300.000. Με αυτήν την επιστολή για τα δικαιώματα των ασπόνδυλων, λέμε: ‘Γεια, κοιτάξτε, οι αράχνες έχουν επίσης το δικαίωμα να έρχονται στο μουσείο, οι αράχνες είναι γύρω σας’», εξήγησε ο Saraceno, ο οποίος επιτρέπει στις αράχνες να ζουν ελεύθερα στο σπίτι του.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Εκδήλωση στο Αγρίνιο: Ο φασιστικός κίνδυνος και οι αναγκαίες αντιστάσεις

Εκλογές στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Οδηγίες για τις κάλπες της 24ης Νοεμβρίου

Όχι Μετρό στην Πλατεία Εξαρχείων: «Η αρχή του τέλους ξεκίνησε»

Απαγόρευση κυκλοφορίας στη Νέα Φιλαδέλφεια λόγω επίσκεψης του Πατριάρχη

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα