ΑΘΗΝΑ
05:27
|
21.06.2024
Πολιτική αναταραχή και «ζητήματα ασφαλείας» στη Γερμανία από την απόφαση για παραχώρηση υποδομών στην κινεζική εταιρεία.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Ζητήματα ασφαλείας εγείρονται στην πολιτική σκηνή του Βερολίνου, μετά την απόφαση του καγκελάριου Όλαφ Σολτς να προχωρήσεις σε συμφωνία με την οποία η κινεζική εταιρεία Cosco θα αποκτήσει το 35% τερματικού σταθμού στο λιμάνι του Αμβούργου.

Η συμφωνία προβλέπει ότι η COSCO θα καταβάλλει 65 εκ. ευρώ για να αποκτήσει μερίδιο 35% στο Tolleport, τον μικρότερο από τους τέσσερις τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στο μεγάλο λιμάνι της βόρειας Γερμανίας, με τέσσερις θέσεις ελλιμενισμού και 14 γερανογέφυρες.

Με τους εταίρους του κυβερνητικού συνασπισμού να διαφωνούν σφόδρα αλλά και φωνές μέσα από το ίδιο το SPD να εναντιώνονται, ενώ αξιωματούχοι των μυστικών υπηρεσιών της χώρας κάνουν λόγο για «ζητήματα ασφαλείας», η πολιτική αναταραχή στο Βερολίνο είναι αισθητή.

Σύμφωνα με τους δημόσιους τηλεοπτικούς σταθμούς WDR και NDR, όχι μόνο ο «Πράσινος» υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ, αλλά και τα έξι συναρμόδια υπουργεία που εμπλέκονται στις διαδικασίες έγκρισης απορρίπτουν την επένδυση της COSCO, ενώ η συμφωνία, έχει προκαλέσει την οργή μελών του κυβερνητικού συνασπισμού.

«Ακριβώς όπως ο πρώην αντικαγκελάριος Ζίγκμαρ Γκάμπριελ πούλησε εγκαταστάσεις αποθήκευσης φυσικού αερίου στη Ρωσία, ο Όλαφ Σολτς θέλει τώρα να πουλήσει τμήματα του λιμανιού του Αμβούργου στην Κίνα», δήλωσε ο Μαρσέλ Έμεριχ, εκπρόσωπος των Πρασίνων στην Επιτροπή Εσωτερικών.

Η Συμπρόεδρος του Κόμματος των Πρασίνων Ρικάρντα Λανγκ, από την πλευρά της  είπε ότι «δεν καταλαβαίνει» γιατί ο Σολτς θα προωθήσει τη συμφωνία, παρά την άρνηση των συναρμόδιων υπουργείων.

«Το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα δεν πρέπει να έχει πρόσβαση στις κρίσιμες υποδομές της χώρας μας», δήλωσε ο γενικός γραμματέας του FDP στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων dpa. «Αυτό θα ήταν λάθος και ρίσκο».

Ο Γενς Σπαν της κεντροδεξιάς κοινοβουλευτικής ομάδας των Χριστιανοδημοκρατών (CDU) επέκρινε επίσης το διακύβευμα ως «μοιραίο λάθος». «Τα γερμανικά λιμάνια δεν ανήκουν σε κινεζικά χέρια, ειδικά αφού οι Ευρωπαίοι δεν μπορούν να πάρουν μερίδιο στα λιμάνια της Κίνας», τόνισε.

Αντεγκλήσεις ήρθαν ακόμη και από το εσωτερικό του SPD, με τον πρόεδρο της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματος στην Bundestag, Ντέτλεφ Μίλερ, να γράφει: «Θα έπρεπε να είχαμε μάθει από το παρελθόν, και από τα λάθη. Οι κρίσιμες υποδομές, ένα μεγάλο θέμα των τελευταίων ημερών, ανήκουν στα δημόσια χέρια!».

Παράλληλα, ο Τόμας Χάλντενγουανγκ του Ομοσπονδιακού Γραφείου Προστασίας του Συντάγματος, προειδοποίησε ότι δεν πρέπει να επιτραπεί να δημιουργηθεί καμία κατάσταση στην οποία η Κίνα θα μπορούσε να «επηρεάσει τις πολιτικές εξελίξεις και στη Γερμανία» μέσω των υποδομών.

Τα σχόλια αυτά εντάσσονται στο πλαίσιο μιας αυστηρής προειδοποίησης που απηύθυνε ο πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πληροφοριών (BND) Μπρούνο Καλ, ο οποίος δήλωσε τη Δευτέρα ότι η εξωτερική επιρροή της Κίνας αποτελεί την πραγματική απειλή για την Ευρώπη.

Η παγκόσμια αποστολή του Πεκίνου φέρεται να περιλαμβάνει την ολοένα και μεγαλύτερη στόχευση των κινεζικών μυστικών υπηρεσιών στις γερμανικές ένοπλες δυνάμεις «σε υψηλό επίπεδο», όπως σημείωσε η επικεφαλής της Στρατιωτικής Υπηρεσίας Αντικατασκοπείας, Μαρτίνα Ρόζενμπεργκ.

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πληροφοριών έχει εκφράσει εδώ και καιρό ανησυχίες σχετικά με το γεγονός ότι επιτρέπεται σε κινεζικές εταιρείες να κατέχουν μερίδια σε βασικά έργα υποδομής. Πριν από τρία χρόνια, ο Καλ αντιτάχθηκε στην ανάθεση στον κινεζικό τεχνολογικό γίγαντα Huawei της ανάπτυξης του δικτύου 5G της χώρας.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Οι πέντε προκλήσεις του νέου Γ.Γ. του ΝΑΤΟ, Μαρκ Ρούτε

Μπαράζ επαφών Κύπρου-Λιβάνου μετά τις απειλές Νασράλα

Σταϊκούρας: Τον Νοέμβριο η παράδοση του μετρό Θεσσαλονίκης

Φωνή βοώντος εν τη ερήμω ο υποψήφιος Ρόμπερτ Φ. Κένεντι

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα