ΑΘΗΝΑ
14:27
|
05.11.2024
Ο δείκτης PMI της S&P Global για τον τομέα μεταποίησης στην Ελλάδα έκλεισε στις 48,1 μονάδες τον Οκτώβριο, τιμή χαμηλότερη από τις 49,7 του Σεπτεμβρίου.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Νέα επιδείνωση εμφάνισαν οι δείκτες  του ελληνικού μεταποιητικού τομέα, με ταχύτερη μείωση της παραγωγής και των νέων παραγγελιών, καθώς οι πληθωριστικές πιέσεις επιβάρυναν τη ζήτηση από την πλευρά των πελατών.

Ο δείκτης PMI της S&P Global για τον τομέα μεταποίησης στην Ελλάδα έκλεισε στις 48,1 μονάδες τον Οκτώβριο, τιμή χαμηλότερη από τις 49,7 μονάδες του Σεπτεμβρίου.

Οι ρυθμοί αύξησης των τιμών εισροών και των τιμών χρέωσης επιταχύνθηκαν κατά τη διάρκεια του μήνα, λόγω της αύξησης του κόστους ενέργειας, καυσίμων και μεταφοράς. Στην προσπάθειά τους να συγκρατήσουν τις δαπάνες, οι παραγωγοί αγαθών μείωσαν και πάλι τις αγορές εισροών, ενώ η απασχόληση μειώθηκε περαιτέρω. Οι εταιρείες του μεταποιητικού τομέα ήταν επίσης λιγότερο αισιόδοξες σχετικά με τις προσδοκίες τους ως προς την παραγωγή μέσα στο επόμενο έτος. Ο βαθμός αισιοδοξίας μειώθηκε στον χαμηλότερο που έχει καταγραφεί σε διάστημα περίπου δυόμισι ετών.

Στη συνολική πτώση συνέβαλε η περαιτέρω μείωση της παραγωγής των Ελλήνων κατασκευαστών τον Οκτώβριο. Η τελευταία υποχώρηση της παραγωγής επέκτεινε την τρέχουσα περίοδο συρρίκνωσης σε πέντε μήνες και ήταν η δεύτερη ταχύτερη σε διάστημα περίπου δύο ετών. Οι εταιρείες ανέφεραν ότι η μείωση συνδέεται με την ασθενέστερη ζήτηση από την πλευρά των πελατών και τη μειωμένη εισροή νέων παραγγελιών. Η υποτονική ζήτηση των πελατών αντικατοπτρίστηκε στην πιο ραγδαία μείωση των νέων παραγγελιών που έχει καταγραφεί από τον Δεκέμβριο του 2020. Οι Έλληνες κατασκευαστές ανέφεραν ότι οι συνθήκες ζήτησης επηρεάστηκαν αρνητικά από τον αντίκτυπο του πληθωρισμού και τις αυξήσεις στο κόστος ενέργειας, οι οποίες συνέβαλλαν στη μείωση της αγοραστικής δύναμης των πελατών. Ταυτόχρονα, οι νέες παραγγελίες εξαγωγών συρρικνώθηκαν έντονα τον Οκτώβριο. Σύμφωνα με αναφορές, οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες σε βασικές υπερπόντιες αγορές εξαγωγών και ο αντίκτυπος της αστάθειας των τιμών ενέργειας περιόρισαν τις πωλήσεις εξαγωγών.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της τελευταίας έρευνας, η Σάιαν Τζόουνς, οικονομολόγος στην S&P Global Market Intelligence, είπε: «Οι Έλληνες κατασκευαστές κατέγραψαν περαιτέρω μείωση της παραγωγής και των νέων παραγγελιών τον Οκτώβριο, καθώς το τελευταίο τρίμηνο του έτους προανήγγειλε ανησυχητικές βασικές τάσεις. Η ήδη ασθενής ζήτηση από το εσωτερικό και το εξωτερικό υποχώρησε και πάλι, καθώς οι εταιρείες περιόρισαν τις αγορές εισροών και τον αριθμό προσωπικού ανταποκρινόμενες στις μειωμένες απαιτήσεις παραγωγής. Παρά την υποτονική ζήτηση για εισροές, η επιβάρυνση κόστους αυξήθηκε με εντονότερο ρυθμό, καθώς η άνοδος στις τιμές της ενέργειας και των μεταφορών επιδείνωσαν τις πληθωριστικές πιέσεις. Σε απάντηση, οι εταιρείες προσπάθησαν να μετακυλίσουν το υψηλότερο κόστος στους πελάτες, καθώς οι τιμές πώλησης αυξήθηκαν επίσης με εντονότερο ρυθμό. Οι παραγωγοί αγαθών παρέμειναν αισιόδοξοι, σε γενικές γραμμές, ως προς τις προσδοκίες σχετικά με την παραγωγή για το επόμενο έτος, παρότι η αισιοδοξία ήταν μικρή. Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις μας σχετικά με τη βιομηχανική παραγωγή, αναμένεται αύξηση 3,0% μέσα στο 2022, ωστόσο οι αντίξοες συνθήκες που επικρατούν στον τομέα επηρεάζουν αρνητικά τις προοπτικές για το 2023, δεδομένου ότι οι εταιρείες ανησυχούν για την αύξηση των τιμών ενέργειας και την ευρύτερη επιβάρυνση στις παγκόσμιες οικονομικές συνθήκες».

(Πηγή: MoneyReview)

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Michelin: 1.254 εργαζόμενοι στον δρόμο καθώς κλείνουν δύο εργοστάσια

Το μποϊκοτάζ του κινήματος BDS πέτυχε: Τα Carrefour της Ιορδανίας έβαλαν λουκέτο

Μέτρα κατά της δημογραφικής κρίσης ανακοίνωσε ο Κύπριος Πρόεδρος

Στις Βρυξέλλες ο Χατζηδάκης για Eurogroup και ECOFIN

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα