Το νέο σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης που είναι γνωστό με την ονομασία «Κικέρων» (Cicero) κατάφερε για πρώτη φορά στα χρονικά να νικήσει ανθρώπινους παίχτες στο παιχνίδι υψηλής στρατηγικής και διπλωματικών διαπραγματεύσεων Diplomacy.
Πρόκειται για σύστημα Τ.Ν. που δημιούργησε η μητρική εταιρία του Facebook, Meta, και το οποίο λανσαρίστηκε στο διαδικτυακό παιχνίδι στρατηγικής που διαδραματίστηκε μέσα από την ιστοσελίδα webdiplomacy.net σε τουρνουά που ξεκίνησε από τον περασμένο Αύγουστο και ολοκληρώθηκε τον περασμένο Οκτώβριο.
Αναπτύχθηκε από την ομάδα FAIR διαθέτει ένα διαλογικό υποσύστημα και ένα δεύτερο υποσύστημα στρατηγικού συλλογισμού. Είναι δε ικανό να μιμείται τη φυσική γλώσσα, να αναλύει τους στόχους, τις πεποιθήσεις και τις προθέσεις επτά ανθρώπων συμπαικτών με βάση τις κινήσεις τους πάνω στον χάρτη του παιγνιδιού.
Ο Κικέρων ήταν τόσο πειστικός που σχεδόν κανείς από τους 82 ανθρώπους που έπαιξε μαζί του δεν υποψιάστηκε ότι μπορεί να είναι κάποια εφαρμογή ή σύστημα Τ.Ν. Όταν οι παίχτες έμαθαν εκ των υστέρων ότι ο σκληρός αντίπαλός τους ήταν σύστημα Τ.Ν. εξεπλάγησαν.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη είχε έως τώρα να επιδείξει σημαντικές επιτυχίες και νίκες απέναντι στους ανθρώπους σε ανταγωνιστικά παιγνίδια δύο παικτών, όπως το σκάκι και το κινέζικο Go, τα οποία, όμως, δεν απαιτούν επικοινωνία με τους άλλους. Αντίθετα, παιγνίδια όπως το Diplomacy θεωρούνται μεγάλη πρόκληση γιατί προϋποθέτουν ικανότητα διαπραγμάτευσης με τους συμπαίκτες σε φυσική γλώσσα, συνεργασία, κινήσεις που ενέχουν μπλόφες κ.ά.
Σχετική δημοσίευση έγινε στο γνωστό επιστημονικό περιοδικό «Science».