Το μεγαλύτερο συνδικάτο εργαζομένων στις εμπορικές αμαξοστοιχίες, SMART Transportation Division, που εκπροσωπεί περίπου 28.000 μηχανοδηγούς, μηχανικούς και άλλες ειδικότητες εργαζομένων απέρριψε την πρόταση της κυβέρνησης Μπάιντεν και εκπροσώπων των σιδηροδρομικών εταιριών.
Το 50,87% των μελών του συνδικάτου απέρριψε την πρόταση της για νέες πενταετούς διάρκειας προτεινόμενες συλλογικές συμβάσεις εργασίας διαφωνώντας σε θέματα που αφορούν τον καθορισμό μισθών και ασφαλιστικά ζητήματα ή θέματα ωραρίων.
Η εξέλιξη ανοίγει το δρόμο για πιθανές απεργιακές κινητοποιήσεις μέσα στο πρώτο 10ήμερο του Δεκέμβρη αλλά και το μονοπάτι νέων μαραθώνιων παζαριών για την αποτροπή τους μέχρι την ύστατη στιγμή καθώς διακυβεύονται τεράστια οικονομικά συμφέροντα…
Άλλα τέσσερα σωματεία εργαζομένων σε σιδηρόδρομους που μεταφέρουν ψυγεία για τη μεταφορά εμπορευμάτων και εκπροσωπούν συνολικά 60.000 εργαζόμενους καταψήφισαν τον περασμένο Σεπτέμβρη την μεσολαβητική πρόταση του υπουργείου Εργασίας για τις νέες 5ετείς συμβάσεις εργασίας.
Αντίθετα, άλλα οκτώ συνδικάτα αποδέχθηκαν τον περασμένο Σεπτέμβρη τις μεσολαβητικές προτάσεις της κυβέρνησης Μπάιντεν, ωστόσο, θα πρέπει να συμμετάσχουν σε πικετοφορίες άλλων συναφών σωματείων. Η πρόταση του ομοσπονδιακού υπουργού Εργασίας Μάρτι Γουόλς που αποδέχθηκαν μετά από μαραθώνιες διαπραγματεύσεις προβλέπει μεταξύ άλλων σταδιακές αυξήσεις μισθών ύψους 24% και αύξηση κάποιων ασφαλιστικών δικαιωμάτων (π.χ. άδεια ασθενείας μετ’ αποδοχών).
Η τελευταία μεγάλη κινητοποίηση εργαζομένων στις εμπορικές αμαξοστοιχίες των ΗΠΑ ήταν μία 48ωρη απεργία το 1992. Σταμάτησε μετά από μεσολάβηση του Κογκρέσου καθώς μέσω των εμπορικών αμαξοστοιχιών μεταφέρεται περίπου το 30% των εμπορευμάτων κάθε λογής (από χλωρίνη ως αυτοκίνητα) που παράγονται στις ΗΠΑ και διακυβεύονται συμφέροντα και κέρδη τεράστιων επιχειρηματικών ομίλων και πανίσχυρων εταιριών.
Σήμερα, υπολογίζεται πως μία 24ωρη απεργία στους εμπορικούς σιδηρόδρομους των ΗΠΑ θα προκαλούσε στην αμερικανική οικονομία συνολικές απώλειες ύψους 2 δις. δολαρίων.