ΑΘΗΝΑ
00:34
|
27.04.2024
Οι όμιλοι Helleniq Energy (ΕΛ.ΠΕ.) και Motor Oil Hellas παρουσίασαν κέρδη-ρεκόρ εννεάμηνου σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Η ενεργειακή κρίση και η πολιτική των κυρώσεων που εφαρμόζει η ΕΕ σε βάρος της Ρωσίας φαίνεται πως πολλαπλασιάζει τα χρυσά κέρδη που αποκομίζουν και ελληνικές εταιρίες εισαγωγής υδρογονανθράκων όπως τα ΕΛΠΕ και η Motor Oil.

Η Alpha Finance αυξάνει τις τιμές στόχους για ΕΛΠΕ/HELLENiQ ENERGY και Motor  Oil | Sofokleousin.gr

Τον περασμένο μήνα οι όμιλοι Helleniq Energy (ΕΛ.ΠΕ.) και Motor Oil Hellas παρουσίασαν κέρδη-ρεκόρ εννεάμηνου σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

  • Τα κέρδη των ΕΛΠΕ ανήλθαν στα 1.396 εκατ. ευρώ, έναντι 315,3 εκατ. το εννεάμηνο 2021 (+343%).
  • Στα 1.277,5 εκατ. ευρώ, έναντι 260,2 εκατ. το αντίστοιχο περσινό εννεάμηνο (+391%) έφθασαν τα κέρδη για τη Motor Oil.

Με βάση τα οικονομικά στοιχεία των δύο εταιρειών διύλισης, μόνο για το εννεάμηνο 2022 προκύπτουν κέρδη σχεδόν 2,3 δισ., τα οποία στο πλαίσιο της απόδοσης «εισφοράς αλληλεγγύης» υπολογίζεται ότι μπορούν να αποφέρουν έσοδα ύψους:

  • 757,3 εκατ., με φορολόγηση στο 33% των συνολικών υπερκερδών.
  • Πάνω από 2 δισ. με φορολόγηση στο 90% των συνολικών υπερκερδών – τα οποία, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, μπορεί να φτάσουν και στα 2,5 δισ. στο έτος.
  • Αντίστοιχα αυξήθηκε και ο κύκλος εργασιών για τους δύο ομίλους καθώς ανέβηκε κατά 66% για τα ΕΛ.ΠΕ. και κατά 77% για τη Motor Oil.
HELLENiQ ENERGY» το νέο όνομα του Ομίλου ΕΛΠΕ | Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Μέσα στους πρώτους εννιά μήνες του 2022 τα περιθώρια διύλισης διαμορφώθηκαν σε πολύ υψηλά επίπεδα και αυξήθηκαν οι εξαγωγές και το δολάριο. Επιπλέον, αυξήθηκε η ζήτηση καυσίμων στην εγχώρια αγορά σε όλα τα επίπεδα (κίνησης, αεροπορικά, ναυτιλιακά καύσιμα).

Το πλαφόν πολλαπλασιάζει τα κέρδη των εφοπλιστών

Αίσθηση προκάλεσε η πρόσφατη συνέντευξη του Έλληνα εφοπλιστή και προέδρου του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου στην Ελλάδα Νίκου Βερνίκου στη γαλλική εφημερίδα Liberation όπου παραδέχεται απροκάλυπτα πως με το νέο μέτρο που τέθηκε σε ισχύ από σήμερα για αγορά ρωσικού πετρελαίου με μέγιστη τιμή τα 60 δολάρια το βαρέλι θα αυξήσει περαιτέρω και τα κόστη μεταφοράς, που βρίσκονται ήδη στα ύψη.

Είπε χαρακτηριστικά:

«Το εμπάργκο στις θαλάσσιες μεταφορές ρωσικού πετρελαίου θα έχει θετικό αποτέλεσμα: Εμείς, οι εφοπλιστές, θα γίνουμε πλουσιότεροι. Το κόστος μεταφοράς, το οποίο έχει ήδη εκτοξευθεί στα ύψη, θα αυξηθεί ακόμη πιο γρήγορα!».

Σε άλλο σημείο διαπιστώνει πως τα μποϊκοτάζ έχουν ως συνέπεια «να ανεβαίνουν οι τιμές των προϊόντων που εισάγονται ή εξάγονται από τη χώρα στην οποία εφαρμόζεται το εμπάργκο».

Εκτιμά πως είναι αναποτελεσματικές οι κυρώσεις και δηλώνει ότι «ο μισός πλανήτης αδιαφορεί για το μποϊκοτάζ και δεν επιβάλλει κυρώσεις στη Ρωσία» και προσθέτει πως «οι πλοιοκτήτες, εκτός από τους Έλληνες, θα αναλάβουν επομένως τη μεταφορά του πετρελαίου…». 

Τονίζει επίσης πως «ενώ κανείς στον κόσμο, ούτε καν ο ΟΗΕ, δεν έχει τη δυνατότητα να ελέγξει τα μείγματα, θα πρέπει να ζητήσουμε από τους Έλληνες εφοπλιστές να μεταμορφωθούν σε Ηρακλή Πουαρό για να μάθουμε τι ακριβώς μεταφέρουν;»

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Μέρες Καριέρας αύριο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Αρνητικές οι προοπτικές της Boeing

Αμερική: Γη της υποκρισίας, της καταστολής και της βίας…

Θα χρειαστούν 14 χρόνια για να απομακρυνθούν τα ερείπια από τη Γάζα…

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα