ΑΘΗΝΑ
22:49
|
17.11.2024
Το εμπάργκο στις θαλάσσιες μεταφορές ρωσικού πετρελαίου θα έχει θετικό αποτέλεσμα για τις τσέπες του ελληνικού εφοπλιστικού κεφαλαίου, εκτιμά ο πρόεδρος του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

«Εμείς, οι εφοπλιστές, θα γίνουμε πλουσιότεροι» από το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο δήλωσε Νίκος Βερνίκος, πρόεδρος του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου στη γαλλική εφημερίδα «Liberation».

Συγκεκριμένα δήλωσε ότι «το εμπάργκο στις θαλάσσιες μεταφορές ρωσικού πετρελαίου θα έχει θετικό αποτέλεσμα: Εμείς, οι εφοπλιστές, θα γίνουμε πλουσιότεροι. Το κόστος μεταφοράς, το οποίο έχει ήδη εκτοξευθεί στα ύψη, θα αυξηθεί ακόμη πιο γρήγορα!». Δηλώνει ακόμα ότι «τα μποϊκοτάζ έχουν ως συνέπεια να ανεβαίνουν οι τιμές των προϊόντων που εισάγονται ή εξάγονται από τη χώρα στην οποία εφαρμόζεται το εμπάργκο».

Ο Έλληνας εφοπλιστής θεωρεί ότι είναι αναποτελεσματικές οι κυρώσεις και δηλώνει ότι «ο μισός πλανήτης αδιαφορεί για το μποϊκοτάζ και δεν επιβάλλει κυρώσεις στη Ρωσία» και προσθέτει πως «οι πλοιοκτήτες, εκτός από τους Έλληνες, θα αναλάβουν επομένως τη μεταφορά του πετρελαίου…». 

Εξηγεί πως τελικά το ρωσικό πετρέλαιο θα βγει κανονικά στις αγορές καθώς θα αναμειχθεί με πετρέλαιο άλλων χωρών. Δηλώνει πως «εφόσον η κατανάλωση πετρελαίου μπορεί να μειωθεί μόνο οριακά, και επιπλέον οι παραγωγοί όπως η Σαουδική Αραβία δεν συμφωνούν να αυξήσουν ουσιαστικά την παραγωγή τους, τι πρέπει να γίνει; Θα πρέπει η Ευρώπη να μείνει χωρίς πετρέλαιο; Το πετρέλαιο θα μεταφερθεί, με τη σειρά του, στις χώρες-καταναλωτές». Προσθέτει πως «ενώ κανείς στον κόσμο, ούτε καν ο ΟΗΕ, δεν έχει τη δυνατότητα να ελέγξει τα μείγματα, θα πρέπει να ζητήσουμε από τους Έλληνες εφοπλιστές να μεταμορφωθούν σε Ηρακλή Πουαρό για να μάθουμε τι ακριβώς μεταφέρουν;».

Δηλώνει ότι αν δεν είναι οι Έλληνες εφοπλιστές που θα ναυλώνουν τα πλοία που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο, «θα το κάνουν άλλοι, η προσφορά μεταφοράς θα είναι μικρότερη και οι τιμές θα αυξηθούν» και συμπληρώνει ότι «στα νερά οι κυρώσεις είναι αναποτελεσματικές».

Οι Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν το 21% της παγκόσμιας ναυτιλιακής χωρητικότητας. Το μερίδιο αυτό ανέρχεται στο 40% για τη μεταφορά πετρελαίου.

Πηγή: 902.gr

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Οι BRICS βάζουν στο ράφι το δολάριο;

Το Πολυτεχνείο ζει… μαζικά στους δρόμους και σε αγώνες ενάντια στον φασισμό

Το Πακιστάν συζητά με το ΔΝΤ την ατζέντα μεταρρυθμίσεων του προγράμματος διάσωσης ύψους 7 δισ. δολαρίων

Είκοσι τρεις συλλήψεις στο Μανιπούρ της Ινδίας μετά από βίαιες διαδηλώσεις

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα