Αυξήσεις-φωτιά έρχονται από την αρχή του 2023 στο γαλλικό μετρό στο φόντο της εντεινόμενης ενεργειακής κρίσης.
Η νέα μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών που καλύπτει την ευρύτερη περιοχή του Παρισιού (γνωστή ως «Passe Navigo» που χρησιμοποιείται από τουλάχιστον έξι εκατομμύρια επιβάτες) θα κυμαίνεται μεταξύ 80 ή και 100 ευρώ από τον Ιανουάριο, αντί για 75,2 ευρώ που κοστίζει σήμερα.
Η αύξηση θα επηρεάσει και τους υπόλοιπους τύπους εισιτηρίων.
Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών Κλεμάν Μπον αρκέστηκε να δηλώσει πως θα πρέπει να αποτραπούν οι αφόρητες αυξήσεις για τους επιβάτες, αλλά απέφυγε να δώσει υποσχέσεις για κρατική επιδότηση.
Η επικεφαλής της Περιφέρειας του Παρισιού, Βαλερί Πεκρές, δήλωσε από την πλευρά της πως η αύξηση είναι «κοινωνικά μη αποδεκτή και αντι-οικολογική».
Οι εταιρίες αστικών μεταφορών καλούνται αυτή την περίοδο να επενδύσουν αφενός σε νέες γραμμές του μετρό και αφετέρου στο «Grand Paris Express», ένα φιλόδοξο σιδηροδρομικό δίκτυο ταχείας διέλευσης που πρόκειται να τεθεί σταδιακά σε λειτουργία από το 2024, στα πλαίσια των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού.
Ωστόσο το ακριβότερο εισιτήριο δεν αναμένεται να βελτιώσει τις υπηρεσίες προς τους πολίτες που μετακινούνται με το μετρό καθώς οι διοικήσεις των εταιριών δεν αναμένεται να βάλουν για αυτό το λόγο άμεσα το χέρι στην τσέπη. Η άσχημη κατάσταση που επικρατεί σε ένα μεγάλο μέρος του δικτύου του γαλλικού μετρό οφείλετια στην έλλειψη κατάλληλου προσωπικού καθώς σήμερα υπολογίζεται πως λείπουν περίπου 100 από τους 3.000 οδηγούς με αποτέλεσμα να ακυρώνονται πολλές διαδρομές.
Αλλά και στους συρμούς του μετρό υπάρχουν ελλείψεις καθώς συχνά επιστρατεύονται συρμοί ηλικίας ακόμη και 40 ετών, με αποτέλεσμα να προκαλούνται συχνά τεχνικές βλάβες, επιτείνοντας την ταλαιπωρία των επιβατών.