Για την αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτροκίνησης Tesla του δισεκατομμυριούχου Ίλον Μασκ φαίνεται πως δουλεύουν οι Νορβηγοί εργαζόμενοι καταναλωτές καθώς η συγκεκριμένη εταιρία ήταν πρώτη στις προτιμήσεις όσων αγόρασαν νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ωστόσο, δεν επωφελήθηκε μόνο η Tesla αλλά και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς οι Νορβηγοί καταναλωτές εμφανίζονται πρωτοπόροι στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Άλλωστε,το 2022 κατέκτησαν (ξανά…) το παγκόσμιο ρεκόρ στην αγορά νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με στοιχεία του νορβηγικού «Συμβουλίου Πληροφόρησης για την Οδική Ασφάλεια», το 79,9% των συνολικών πωλήσεων άνω των 40.000 καινούριων ΙΧ αυτοκινήτων στη χώρα ήταν ηλεκτρικά. Με τον τρόπο αυτό κατέρριψαν το προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ που κατείχε και πάλι η Νορβηγία, καθώς το 2021 το ποσοστό αγοράς ηλεκτρικών νέων αυτοκινήτων έφθασε το 64,5% της αγοράς.
Γιατί όμως το 2022 οι Νορβηγοί προτίμησαν τόσο πολύ τα ηλεκτρικά; Ο λόγος είναι οικονομικός-φορολογικός: Στις 31 Δεκέμβρη έληξαν οι φοροαπαλλαγές που λειτούργησαν ως κίνητρο κάνοντας προσιτή την αγορά ενός νέου, ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ουσιαστικά όσοι αγόρασαν νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο εντός του 2022 στη Νορβηγία γλίτωσαν όλο τον ΦΠΑ που ήταν το 25% επί της τιμής πώλησης.
Το πιο δημοφιλές μοντέλο ηλεκτρικού αυτοκινήτου ήταν το Y της Tesla (crossover SUV) που κατέλαβε μερίδιο αγοράς 11,5%. Με τον τρόπο αυτό η εταιρεία του Μασκ καυχήθηκε πως κατέρριψε το ρεκόρ πωλήσεων που κατείχε από το 1969 ο θρυλικός σκαραβαίος της Volkswagen.
Για να αντιληφθεί κανείς πόσο φανατικά υπέρ της ηλεκτροκίνησης είναι οι Νορβηγοί οδηγοί – κάτοχοι ΙΧ αυτοκινήτων, αρκεί να αναφερθεί πως στην ΕΕ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μόλις το 8,6% της αγοράς νέων αυτοκινήτων.